Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Televize Prima loni zvýšila zisk na 342 milionů Kč

Tržby Primy loni mírně klesly, mimo jiné kvůli tomu, že televize prodala míň reklamy.

  • ČTK
  • 12. 06. 2020 20:00

Televizní skupina Prima Ivana Zacha loni zvýšila zisk na 342 milionů Kč z předloňských 317 milionů. Tržby naopak klesly z 3,5 na 3,28 miliardy Kč. Pokles tržeb způsobila vyšší spoluúčast na bonusech a nižší míra prodaného reklamního prostoru, který kompenzovaly nižší náklady na vlastní tvorbu i nakupovaný zahraniční obsah. Uvádí to výroční zpráva společnosti.

Podíl průměrné sledovanosti v cílové skupině mezi 15 a 69 lety se meziročně zvýšil z 23,7 na 24,3 %, což skupině zajistilo druhou pozici mezi komerčními stanicemi. První byla nadále CME, která provozuje Novu, a třetí Barrandov, jemuž sledovanost dál klesala.

Prima zachovala obchodní model prodeje reklamního prostoru prostřednictvím mediálního zastoupení Media Club s tím, že způsob prodeje se změnil z provizního na prodej části reklamního prostoru za pevnou cenu. Trh s televizní reklamou loni díky příznivé hospodářské situaci v Česku rostl zhruba o 8 %. Z prodeje televizní reklamy Prima loni utržila 2,58 miliardy, sponzoring ji vynesl 241 milionů, 131 milionů získala z internetové reklamy.

Letos skupina kvůli epidemii koronaviru přistoupila k úsporným opatřením, odložila novou zábavní tvorbu a vysílání plánovaných nových seriálů přesunula na příští rok.

Během jara spustila nový zpravodajský kanál CNN Prima News. Ten se stal jejím devátým kanálem, kromě něj šíří programy Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max, Prima Krimi, Prima +1 a Prima International.

Majoritu v televizi 88,09 % vlastní GES Media Europe, 10,91 % GES Media Asset a 1 % Prima Media Club Group.