
Daniel Grunt
Televize Prima zakládá pro své online operace novou dceřinou firmu Prima On-line, kterou povede Daniel Grunt, který od dubna 2011 do srpna 2012 šéfoval internetové divizi české pobočky finského časopisového vydavatelství Sanoma. Jeho tým na Primě bude čítat 30 lidí a přivede si do něj řadu lidí, kteří nedávno odešli právě z onlinu Sanomy.
Podnik Prima On-line oficiálně startuje v pondělí 3. prosince, jeho cílem je „rozvíjet obsahové i obchodní možnosti distribuce digitálního obsahu FTV Prima“.
Dál hodlá rozvíjet videotéku Prima Play, novým počinem bude třeba web chystaného dokumentárního kanálu Prima Zoom. „Můžeme pracovat s tisíci hodin televizního obsahu i jeho dalších, dodatečných forem, zajímavých pro diváky i návštěvníky stránek a sítí,“ podotkl Grunt.
Gruntův předchůdce Pavel Kohout, dosavadní vedoucí oddělení nových médií Primy, který videotéku Prima Play vyvinul, má být dál zodpovědný za vývoj webových platforem.
Obsah vznikající pro nové online projekty bude řídit Jiřina Köppelová, v minulosti šéfredaktorka časopisu Vlasta a Praktická žena a šéfka online redakce všech webů společnosti Sanoma Media.

Jiřina Köppelová
Obchod má na starosti Petr Jelínek, jenž obchodní oddělení internetu vedl v Sanomě a předtím v televizi Nova, v minulosti řídil část obchodního oddělení ve společnosti Centrum.cz.

Petr Jelínek
Mezi první projekty patří portál nového kanálu Prima Zoom, který vytváří Tomáš Karlík, bývalý editor webových portálů Televizních novin tn.cz a pak v Sanomě šéfeditor webu National Geographic.

Tomáš Karlík
Vedoucím produktového týmu Prima On-line bude Lukáš Marek, předtím také dělal v Sanomě či v internetové divizi Novy.
„Video na webu má být převážně zadarmo“
Daniel Grunt, který v minulosti vedl online Novy či portál Centrum.cz, není stoupencem zpoplatňování internetového obsahu. „Obecně věřím tomu, že když máte zajímavý obsah, vyplatí se ho dát ven nezpoplatněný. Na velkém zásahu dokážete vydělat víc peněz, než když si necháte platit od jednotlivých uživatelů,“ uvedl na listopadové konferenci Forum Media v Praze.
„Určitě půjdeme časem do zpoplatněného obsahu, ale bude to jen nějaká malá vertikála. Gros toho, jak stavíme video, je v obsahu zadarmo,“ doplnil. Poděkoval konkurenční televizi Nova, svému někdejšímu zaměstnavateli, že učí lidi v Česku za obsah platit. „Všichni z digitálu by jim měli minimálně koupit pivo,“ podotkl.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
