Televize příští rok zdraží reklamu o 5 až 16 %

Nova v roce 2022 navýší ceny o 12 %, Prima a Media Club o 11 až 16 %, Atmedia o 5 až 10 %.

  • ČTK
  • 25. 10. 2021 12:00

Cena televizní reklamy se v příštím roce zvýší o 5 až 16 %. Důvodem je vysoká poptávka po reklamním prostoru i zvyšující se inflace. Uvedly to jednotlivé televize a jejich obchodní zastoupení. Media Club, který zastupuje kanály skupin Prima, Óčko nebo Barrandov, plánuje růst cen o 11 až 16 %. Nova chystá celkové zdražení o 12 % a Atmedia, která zastupuje 28 malých tematických stanic, zvýší ceny o 5 až 10 %.

„Tento rok byl specifický, pandemie způsobená onemocněním covid-19 se promítla do rozdílného chování klientů i spotřebitelů. Zájem o televizní reklamu byl nesouměrně rozložen do jednotlivých měsíců a v některých byla poptávka extrémně vysoká. Zároveň rostou náklady kvůli celkové inflaci, jsme tedy nuceni přistoupit k citelnějšímu zdražení,“ řekla ČTK mluvčí Novy Barbora Dlabáčková. Nova cílí na diváky od 15 do 54 let.

Media Club v nadcházejícím roce nabídne vyšší provázanost mediatypů a zefektivnění plánování televizních kampaní s ohledem na cílovou skupinu. Strategickou cílovou skupinou Media Clubu zůstávají diváci od 15 až 69 let. „U nás tak nezapomínáme ani na cílovou skupinu lidí ve věku 55 až 69 let, tato cílová skupina disponuje zhruba čtvrtinou celkových disponibilních příjmů v ČR. Je to skupina lidí, která má už dospělé a osamostatněné děti a nyní si si v klidu dopřává. Bylo by chybou je opomenout v reklamním rozpočtu,“ uvedl komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.

Rozdělení investic podle stanic v portfoliu Media Clubu

Rozdělení investic podle stanic v portfoliu Media Clubu

Media Club efektivizuje zásah podle 25 cílových skupin

Media Club efektivizuje zásah podle 25 cílových skupin

Atmedia vedle standardních obchodních balíčků Atmax, Atadults, Atchoice pro diváky od 15 do 69 let a Atkids od 4 do 14 let nabídne klientům sponzoring Formule 1 či zimních olympijských her v Pekingu. „Podobně jako v několika posledních letech neplánujeme zvyšovat ceníkové ceny, reálné ceny se ovšem zvýší až o jednu desetinu. Podobně jako jiní hráči na televizním trhu musíme reagovat na vysokou poptávku po reklamním prostoru na našich televizních stanicích, který je vyprodán téměř po celý rok,“ uvedla generální ředitelka Atmedia Michaela Vasilová.

Investice do televizní reklamy loni podle údajů Nielsen Admosphere vzrostly o 8 % na 62,2 miliardy Kč v ceníkových cenách. Ostatní mediatypy kromě internetu zaznamenaly kvůli koronaviru výrazný pokles. Letos se očekává růst příjmů z televizní reklamy. Investice do ní v ceníkových cenách zatím za první tři čtvrtletí meziročně narostly o 5 %.