Především na koupených pořadech stojí jarní schéma Televize Seznam, spojené s nejnavštěvovanějším portálem českého internetu Seznam.cz. Pro vysílání od března do června nakoupila televize 890 hodin obsahu, konkrétně dokumentů (350 hodin), pohádek (169 hodin), seriálů (159 hodin), hobby pořadů (154 hodin) a filmů (58 hodin). Akvizici bude nasazovat denně od 20 hodin, po 21. hodině ji doplní nové díly stávajících cyklů Šťastné pondělí Jindřicha Šídla, Moje místa Blanky Kubíkové, Ušák Jaromíra Bosáka, Záhady Josefa Klímy, Svět bez obalu Milana Šímy a motoristická Garáž. Později večer stanice sáhne k reprízám vlastních seriálů Semestr, Skvrna či Lajna 2.
Jedinou jarní novinkou vlastní tvorby bude publicistický pořad Detail. Ten startuje 16. března a v premiérách se bude vysílat v pondělí a ve čtvrtek večer, vždy od 21.30. „Jdeme po důležitých detailech, na kterých vykreslujeme celek,“ zní podtitul pořadu. Moderovat ho bude Silvie Friedmannová, mezi reportéry bude šéfredaktor zpravodajství Televize Seznam Pavel Cyprich či nové tváře redakce - dosavadní redaktor časopisu Ekonom Jan Richter a specialista na zahraniční dění Pavel Novotný, který dosud psal pro Info.cz a přispíval též do časopisu Reportér.

Pavel Cyprich v reportáži do Detailu
Televize Seznam letos zrušila ranní živé vysílání, místo toho nasadila kupované pohádky (od šesti ráno) a dokumenty (od osmi), což ji jednak vyjde levněji, jednak zajišťuje násobně vyšší sledovanost v tu dobu. Polední zprávy pak přesunula až na 15.30 a zkrátila jejich stopáž z 26 na 20 minut. Kromě Odpoledních zpráv vysílá Večerní zprávy, ty se posunuly z 19.15 na dřívějších 18.30, aby nešly proti večerním zprávám České televize ani Primy, a jsou čtvrthodinové. „Zprávy by měly být rychlé, úderné, jednoduché,“ míní šéfredaktor Cyprich. Příspěvky nechce „nafukovat“ jako některé jiné televize: „Nepotřebujeme dávat prostor všem lidem, kteří si něco o něčem myslí. Takových je v Česku dost, třeba v parlamentu.“
„Do konce příštího roku v plusu“

Ředitel Televize Seznam Ivan Mikula. Foto: Seznam.cz
Akvizice zahrnuje dramatický seriál z oblasti výpočetní techniky PC Rebelové (od 2. března každé pondělí a středu), cyklus Králové vrakovišť (úterý), dánský kriminální seriál Špinavý byznys (úterý), seriál Zločinná mysl (od 19. března každý čtvrtek), dokumentární sérii o skutečných zločinech na Novém Zélandu Forenzní analýza či seriál Zločinecká impéria. Pátek, sobota a neděle od 20 hodin patří filmům - pátek konkrétně animovaným, sobota uměleckým a oceňovaným, neděle „filmu týdne“. Na podzim se pak chystá nasazení dvou sérií švédské krimi Springfloden nebo špionážního dramatu The Hour, obojí s českým dabingem. Akvizice jde částečně přes společnost AQS, částečně si ji televizní tým řeší sám. Akvizici a programové schéma má v televizi pod sebou Tomáš Hotzel, který dřív dělal v obchodu Seznamu.
Do jarního programu šly podle ředitele televize Ivana Mikuly „nižší desítky milionů korun“. Roční rozpočet Televize Seznam se podle něj pohybuje ve „vyšších desítkách až stovkách milionů korun“. Ekonomickým cílem projektu, jak také Mikula řekl Médiáři, je mít do konce příštího roku vyrovnané hospodaření. Televize vysílá volně a její obchodní model stojí na reklamě (spot v prime timu, který má od 17.30 do 23.30, je v ceníku za 30.000 Kč), doplňkově nabízí sponzoring či product placement.
Do konce roku je cílem dosáhnout podílu na publiku 1 až 2 %. Loni přitom Televizi Seznam sledovalo průměrně 0,23 % diváků v cílové skupině starších 15 let, letos zatím share činí 0,35 %. Televize deklaruje, že se zaměřuje na diváky od 25 až 55 let, nicméně loni plnou polovinu jeho publika činili lidi starší 55 let.
„U úzce profilových televizních stanic nebývá neobvyklé, že se jejich sledovanost pohybuje v řádu desetin procenta. Nicméně je třeba myslet na to, že takové kanály jsou standardně v placené nabídce. Jejich obchodní model je tak zcela jiný, než u volně dostupných stanic, jejichž hnacím motorem jsou čísla sledovanosti. Pokud je takovýto nikový projekt volně dostupný a s takovými výsledky, byť s růstem, může být z ekonomického hlediska dlouhodobě samostatně těžko udržitelný,“ odhaduje Erika Luzsicza, ředitelka televizní distribuce Axocom.
„Krátké pořady z webu v televizi nefungují“
K většímu výkonu, jak říká ředitel Ivan Mikula, směřuje Televize Seznam důrazem na plnoformátovost. Zjistilo se totiž, že krátké pořady, které původně vznikaly pro internet pod značkou Stream.cz, v televizním vysílání nejdou efektivně použít: „Nefunguje, co tu bylo historicky - že jsme spojovali krátké pořady ze Streamu do nového celku. Dávat osmiminutové pořady po čtyřech dílech, to v televizi nefunguje.“
„Od října uhýbáme z první propozice, což bylo zpravodajství, publicistika a pořady ze Streamu, doplněné později filmy v neděli, to byl tehdy jediný akviziční obsah. Aby schéma dávalo smysl a bylo vyvážené od pondělí do neděle, nechali jsme jen vlastní pořady, které mají sledovanost, a doplnili jsme je akvizičním obsahem. Proto jsme nakoupili devět set hodin obsahu. Míříme teď k plnoformátové televizi,“ říká Mikula.
Z programu zmizelo živé Ráno na gauči i následný dopolední magazín Rodinka. Dopolední blok se podle ředitele Mikuly nehodil do nové koncepce ani „neměl požadovanou sledovanost“. Kvůli této programové redukci odešla zhruba desítka lidí. „Nevybočilo to ze standardních čísel fluktuace,“ tvrdí Ivan Mikula.
Doplňuje, že stálý tým televize momentálně čítá 40 až 50 lidí, kteří zajišťují akvizici, distribuci, selfpromotion či grafiku, z redakčního pohledu pak Odpolední zprávy, Večerní zprávy a Moje místa. Pořady Šídla, Bosáka a Klímy, stejně jako další vybrané příspěvky, dodává redakce sesterských Seznam Zpráv. Loni se totiž zpravodajská redakce Seznamu rozdělila na Seznam Zprávy, kde jsou převážně píšící, a Televizi Seznam, v níž vzniká hlavně video. „Faktické rozdělení Seznam Zpráv a Televize Seznam znamenalo ulehčení řízení těchto dvou velkých projektů, pořád ale funguje jejich úzká spolupráce,“ uvádí ředitel televize Mikula. Jeho předchůdce Jakub Unger řídí online zprávy (a rádia).
Celkově si Televize Seznam zhruba polovinu pořadů vyrábí a polovinu kupuje, přičemž „prime time je víc vyztužen akvizicí“. Nový vlastní pořad kromě zpravodajství a publicistiky v jarním schématu není. „Vlastní výroby se nevzdáváme, je zásadní pro to, abychom se na trhu odlišili. Budeme vyrábět vlastní obsah, ale musí dávat smysl,“ odkazuje na později ředitel Mikula.
Ten od začátku března kromě televize řídí tým videoprodukce Stream.cz. Dosud ho vedl Igor Kalaš, který se nově jako ředitel obchodního rozvoje má starat o videoportál TelevizeSeznam.cz. Ředitel televize Mikula plánuje ve Streamu dál spolupracovat s kreativním producentem Danielem Strejcem a provozním manažerem Filipem Vážanským. Nevylučuje přitom, že dojít může třeba na třetí řadu seriálu Lajna.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
