Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Televize Šlágr přijde o data o své sledovanosti, oslovovala domácnosti s peoplemetry

Třiašedesátiletý Karel Peterka, strůjce televize Šlágr. Foto pro Forbes: Jan Poncelet

Třiašedesátiletý Karel Peterka, strůjce televize Šlágr. Foto pro Forbes: Jan Poncelet

Asociace televizních organizací (ATO), provozovatel tuzemského měření sledovanosti, odstaví televizi Šlágr firmy Česká muzika Karla a Jany Peterkových od dat o její sledovanosti.

Jde o reakci na to, že stanice ve svém vysílání oslovovala domácnosti s peoplemetry, aby s ní přímo komunikovaly. To v rozporu s metodikou měření ohrožuje jeho objektivitu a nestrannost. „Při znalosti identity členů výzkumného panelu by mohla stanice ovlivňovat výsledná data,“ prohlásila dnes večer ATO.

„Zda Šlágr TV zůstane trvale mimo měření, rozhodne ATO na nejbližším zasedání metodologické komise,“ uvedla organizace sdružující v podstatě všechny televize na trhu, a také komunikační agentury.

Nejde o první projev sporu šéfa televize s oborovou asociací. Už před měsícem, v říjnovém Forbesu kritizoval Karel Peterka, že sledovanost jeho stanice není měřena férově, a chtěl žádat o přezkum. „Osobně si myslím, že v reálu jsme mnohem výš než na nějakých 1,8 procenta. To by se okolo Šlágr nedělo to, co se děje,“ řekl tehdy.

ATO podle vyjádření pro Forbes ovšem něco takového vyloučila s tím, že „panel měřených domácností je reprezentativní z pohledu mnoha proměnných a měření ani v nejmenším sledovanost Šlágru nepodhodnocuje“.

Šlágru po létě klesla sledovanost. Říjnová data nejsou ještě veřejně k dispozici, v září měl Šlágr v obecné divácké skupině 15+ podíl 1,6 %, v mladší skupině diváků 15-54 let pak 0,9 %. V předchozím měsíci srpnu to bylo víc: 1,8 %, respektive 1,1 %. V červenci to bylo 1,7 %, respektive 1,2 %.