Za dosavadních 11 měsíců letoška meziročně vzrostly reklamní investice do televize o 3 %, do tisku o 13 %, do rádia o 12 % a na venkovních nosičích o 1 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru. Ukazuje tak trend. Loňský rok poznamenala omezení kvůli koronaviru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-listopad 2020 | leden-listopad 2021 | změna |
televize | 57,98 | 56,31 | 3 % |
tisk | 17,59 | 15,59 | 13 % |
rádio | 7,31 | 6,55 | 12 % |
venkovní | 4,03 | 3,99 | 1 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Reklamní útraty letos v listopadu v televizi meziročně klesly o 2 % a stouply v tisku o 35 %, v rádiu o 39 % a na venkovních nosičích o 37 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | listopad 2020 | listopad 2021 | změna |
televize | 7,70 | 7,54 | -2 % |
tisk | 2,04 | 2,75 | 35 % |
rádio | 0,66 | 0,92 | 39 % |
venkovní | 0,37 | 0,50 | 37 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největšími inzerenty v listopadu byly maloobchodní řetězce Lidl a Albert a největší tuzemský e-shop Alza.cz.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, listopad 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Lidl Česká republika | 321 |
2 | Albert Česká republika | 240 |
3 | Alza.cz | 227 |
4 | Kaufland Česká republika | 196 |
5 | Fast ČR | 191 |
6 | Sazka | 189 |
7 | HP Tronic Zlín | 184 |
8 | Billa | 157 |
9 | Ferrero Česká | 154 |
10 | Procter & Gamble International Operations | 147 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v listopadu byly tradičně řetězce s potravinami a ty s elektronikou.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, listopad 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 1.010 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 664 |
3 | Široký sortiment | 304 |
4 | Úvěry, obchodní úvěry | 264 |
5 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 255 |
6 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 217 |
7 | Běžné, spořicí účty | 209 |
8 | Elektřina, plyn, teplo a klimatizovaný vzduch | 198 |
9 | Nábytek | 192 |
10 | Loterie | 180 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
