Digitální agentury v Atlasu ukázaly, co mají letos nového. Připomeňte si na Twitteru či Instagramu.

Televize Z1 loni zpětinásobila tržby, ovšem prohloubila ztrátu

Tržby digitální stanice zaměřené na byznys vzrostly na 56,6 milionu korun. Televize finanční skupiny J&T skončila ve ztrátě 261,5 milionu.

Tržby digitální televize Z1 loni vzrostly na 56,6 milionu korun, z předloňských 11 milionů. Navzdory pětinásobnému nárůstu příjmů ale stanice skončila ve ztrátě 261,5 milionu, oproti 215,2 milionu rok předtím.

Vyplývá to z účetní závěrky společnosti První zpravodajská, která drží vysílací licenci Z1 a jíž vlastní finanční skupina J&T.

Loňský rok byl pro „Zetjedničku“ první celým rokem fungování, stanice zaměřená na byznys startovala v červnu 2008. V červenci 2009 se jí místo Martina Mrnky ujal jako generální ředitel Zdeněk Šámal.

Ačkoli televize propustila třetinu zaměstnanců a místo předloňských 131 zaměstnávala jen 86 lidí, vzrostly ji mzdové náklady na ze 45,5 na 53 milionu. To ale může souviset právě s propouštěním a s tím spojenými odstupnými.

Nezanedbatelnou nákladovou položkou jsou pro Z1 platby v řádu milionů měsíčně za vysílání v pozemní digitální síti. Její operátor, společnost Czech Digital Group si ze zvyšováním pokrytí ČR signálem účtuje čím dál víc – začátkem roku 3 miliony, koncem to už bude už 4,5 milionu korun za měsíc.

Server Česká média mediálního podnikatele a lobbisty Jaroslava Berky nedávno napsal, že majitel Z1, skupina J&T chtěla koupit podíl v Primě, dvojce českého televizního trhu – tu rovným dílem vlastní podnikatel Ivan Zach a švédská MTG.