Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Televizi Prima loni klesl zisk na 120 milionů Kč

Televizní dvojce se zvýšily tržby z prodeje reklamy a teleshoppingu, víc ale platila za program Primy Cool.

  • ČTK
  • 14. 08. 2011 12:11

Společnost FTV Prima provozující televizní stanice Prima, Prima Cool a Prima Love, loni vykázala zisk převyšující 120 milionů Kč. To je o 18,2 milionu korun méně než v roce 2009.

Její vlastník, společnost FTV Prima Holding, která kromě ní vlastní ještě společnosti TV Produkce, Regio Media a Českou výrobní, vykázala zisk téměř 196,3 milionu Kč. Oproti roku 2009 tak vydělala o 97,1 milionu Kč více. Ukazují to z účetních závěrek zveřejněných v internetovém obchodním rejstříku.

K poklesu zisku u FTV Prima došlo i přesto, že se jí zvýšily tržby z prodeje reklamy a teleshoppingu. Tržby z reklamy loni dosáhly více než 2,3 miliardy Kč. To je o 428 milionu více než v roce 2009. Tržby z teleshoppingu se zvýšily o 12,7 milionu na téměř 23,4 milionu Kč.

Podle mluvčí společnosti Jany Mrákotové se na výsledku mimo jiné projevilo hospodaření jedné z menších stanic. „Prima Cool vysílala již celých 12 měsíců, a nikoliv jen devět jako v roce předchozím,“ sdělila ČTK.

Společnosti klesly tržby ze zahraničí získané především poskytnutím vysílacích práv, a to o 6 milionů na 6,7 milionu Kč.

Další dceřiná společnost FTV Prima Holding, TV Produkce, loni dosáhla zisku téměř 3,9 milionu korun, Regio Media vykázala zisk po zdanění 21,2 milionu Kč a Česká výrobní téměř 4,6 milionu Kč.