Do televizní peoplemetrové sledovanosti se od února započítává i odložené sledování pořadů, pokud si je divák pustí ještě v týž den. Sledování televizních pořadů později než v době jejich živého vysílání se totiž zvyšuje, jak roste úroveň tuzemských domácností moderními televizory a také nabídkou televizních videoték propojených s internetem, a to včetně služeb časového posunu, nahrávání či archivu.
V současnosti představuje odložená sledovanost asi 1,8 % celkové sledovanosti, z toho odložená sledovanost v rámci nultého dne tvoří plných 55 %, oznámila Asociace televizních organizací.
Její peoplemetry, provozované firmou Nielsen Admosphere, měří odloženou sledovanost už od ledna 2013, a to až 7 dní po odvysílání v televizi. „Dosud však tato data nebyla zahrnována do oficiálních údajů o sledovanosti a pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru. Nejpozději od začátku roku 2017 plánujeme zahrnout do oficiální měny veškerou odloženou sledovanost,“ sdělila ATO.
Obecně méně odloženě jsou sledované zpravodajské pořady a sportovní přenosy, naopak nejvíce odloženě sledované jsou seriály, filmy či oblíbené zábavné pořady. V některých zemích jako Velká Británie, USA či Skandinávie dosahuje podíl odloženě sledovaných pořadů 5 až 15 %.