Do televizní peoplemetrové sledovanosti se od února započítává i odložené sledování pořadů, pokud si je divák pustí ještě v týž den. Sledování televizních pořadů později než v době jejich živého vysílání se totiž zvyšuje, jak roste úroveň tuzemských domácností moderními televizory a také nabídkou televizních videoték propojených s internetem, a to včetně služeb časového posunu, nahrávání či archivu.
V současnosti představuje odložená sledovanost asi 1,8 % celkové sledovanosti, z toho odložená sledovanost v rámci nultého dne tvoří plných 55 %, oznámila Asociace televizních organizací.

Podíl odložené sledovanosti na celkové sledovanosti. Odbornou terminologií se označuje zkratkami TS0 nebo VOSDAL (Viewed On Same Day As Live)
Její peoplemetry, provozované firmou Nielsen Admosphere, měří odloženou sledovanost už od ledna 2013, a to až 7 dní po odvysílání v televizi. „Dosud však tato data nebyla zahrnována do oficiálních údajů o sledovanosti a pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru. Nejpozději od začátku roku 2017 plánujeme zahrnout do oficiální měny veškerou odloženou sledovanost,“ sdělila ATO.
Obecně méně odloženě jsou sledované zpravodajské pořady a sportovní přenosy, naopak nejvíce odloženě sledované jsou seriály, filmy či oblíbené zábavné pořady. V některých zemích jako Velká Británie, USA či Skandinávie dosahuje podíl odloženě sledovaných pořadů 5 až 15 %.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Rada ČT je kompletní, Senát zvolil šest nových radních

Šéfredaktorem Reflexu bude Martin Bartkovský, moderuje také Prostor X
