Oba díly premiérové koprodukční minisérie Marie Terezie přilákaly v první dva večery roku 2018 k obrazovkám České televize přes dva miliony diváků. První díl v neděli 1. ledna sledovalo v průměru 2,037 milionu lidí starších 15 let při podílu na publiku 42 %, druhý díl v pondělí 2. ledna o něco víc, 2,157 milionu diváků při podílu na publiku 47 %.
„Marie Terezie byla naší dosud největší koprodukcí. Poprvé v historii se spojili producenti z Rakouska, České republiky, Slovenska a Maďarska, aby natočili tak velkolepý snímek. Námět i scénář vzešel od České televize a film navíc vznikl pod naším producentským vedením,“ připomněl generální ředitel České televize Petr Dvořák. „Série nejvíc zaujala vysokoškolsky vzdělané diváky,“ podotkl k publiku.
Velkofilm o lásce a intrikách z 18. století se točil podle námětu a scénáře Mirky Zlatníkové (seriály Soukromé pasti, Dokonalý svět, Černé vdovy), režíroval ho v USA působící Robert Dornhelm, kreativním producentem za ČT byl Jan Maxa, v hlavních rolích se představili Rakušanka Marie-Luise Stockinger a český herec Vojtěch Kotek.
Začátkem roku se dvoudílný film vysílal ve třech zemích ze čtyř, jež jej koprodukovaly. V Rakousku zhlédl každý z dílů přes milion lidí, na Slovensku více než 750.000. Společně s Českem tak minisérie zaujala celkem přes čtyři miliony diváků. K těm se přidají další v Maďarsku, kde má televizní snímek premiéru tento pátek a sobotu 5. a 6. ledna.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu
