Televizní skupina Prima ovládla obchod s online reklamou Impression Media

Media Club významně posílí na poli online a programatické reklamy. Sestěhuje čtyřicet lidí.

Tým Impression Media se přestěhuje do sídla televize Prima v pražských Strašnicích. Foto: TV Prima

Tým Impression Media se přestěhuje do sídla televize Prima v pražských Strašnicích. Foto: TV Prima

Televizní skupina Prima Ivana Zacha dokončila akvizici 80% podílu v Impression Media, firmě, která obchodně zastupuje přes 150 tuzemských webů se souhrnnou návštěvností na 6,6 milionu uživatelů měsíčně. Dosavadním většinovým majitelem Impression Media byla rozhlasová skupina Media Bohemia Daniela Sedláčka, Jana NeumanaPetra Šťastného. Minoritními podílníky zůstávají Roman Stolejda (13 %) a David Bauckmann (7 %). Skupina Prima už od roku 2013 provozuje své obchodní zastupitelství Media Club, který prodává zejména televizní reklamu, ale také inzerci v rádiích a na vlastních webech. Hodnota akvizice nebyla zveřejněna. Impression Media předloni dosáhla obratu 109 milionů Kč oproti 100 milionům rok předtím, zisk se snížil ze čtyř na dva miliony.

„Jedná se o strategický krok skupiny Prima. Naše obchodní zastupitelství Media Club je jedničkou na trhu na poli televizní a rozhlasové reklamy. Díky akvizici Impression Media významně posilujeme v online reklamě a zařadíme se mezi přední hráče na českém trhu. Díky bohatému portfoliu webů dokážeme klientům nabídnout přesné cílení kampaní na vybraný segment,“ uvedl Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.

„Mediální skupina Media Bohemia optimalizuje portfolio svých produktů a bude se v nadcházejícím období maximálně soustředit na rozvoj klíčových značek, jako je Rádio Blaník, Hitrádio, Fajn rádio a Rock Radio, a digitální aktivity s nimi související,“ vysvětluje prodej Miroslav Hrnko, generální ředitel Media Bohemia.

Nová internetová jednička?

Z pohledu návštěvnosti podle měření NetMonitor za minulý měsíc únor byla mezi provozovateli Impression Media na třetím místě (6,6 milionu uživatelů) a FTV Prima na sedmém (4,7 milionu). Díky součtu, při němž bude záležet na míře překryvu, společně mohou atakovat vedoucí Seznam.cz (jím provozované weby v únoru navštívilo celkem 8,2 milionu lidí), respektive druhou v pořadí Mafru (7,2 milionu).

Impression Media se nově zařadí pod Media Club a svým klientům má dál zprostředkovávat stejné služby jako dosud. Jednatelem Impression Media zůstává minoritní majitel Stolejda, jehož ve funkci doplní Petr Hatlapatka, obchodní ředitel online divize Media Clubu. V rámci akvizice se počítá i s přestěhováním čtyřicetičlenného týmu na adresu skupiny Prima.

Roman Stolejda

Roman Stolejda. Foto: TV Prima

Petr Hatlapatka. Foto: TV Prima

Petr Hatlapatka. Foto: TV Prima

Obchodní zastupitelství Impression Media vzniklo v roce 2004 s cílem nabídnout reklamním zadavatelům inzertní formáty českých webů pod hlavičkou jednoho subjektu. Loni přišlo o klenot ve svém portfoliu, když s ním kontrakt po osmi letech rozvázalo ČSFD.cz. Nejnavštěvovanějšími weby, které nyní obchodně zastupuje, jsou zpravodajský portál Drbna.cz (vydává Trima News), lifestylový web pro ženy Žena-in.cz (RadekKlára Křížovi) a weby o filmech a seriálech Kinobox.cz (Livesport TV).

Prima přebírá i Programmatic Media a weby

Díky akvizici se portfolio skupiny Prima rozšíří i o dceřinou firmu Impression Media, marketingovou agenturu Programmatic Media, která nabízí programatické plánování, tvorbu webů a webovou analytiku, marketing na sociálních sítích, PR komunikaci či produkci. Součástí dealu jsou také weby Femina.cz, Autoweb.cz, Magazinzahrada.cz či Living.cz, které provozuje Viaso, další dceřiná firma Impression Media. Tyto weby se nově začlení do online redakce skupiny Prima.

Mezi jednatele Programmatic Media se nově zařadí Petr Miláček, ředitel analýz skupiny Prima, který se bude věnovat rozvoji této společnosti v oblasti mediálního plánování. „Rádi bychom menším klientům, kteří nemají svou vlastní mediální agenturu, nabídli full service, včetně mediálního plánování a realizace kampaní. Proto využijeme bohatých zkušeností Petra Miláčka a plánujeme posílit tuto oblast,“ dodává Pořízek.

Petr Miláček

Petr Miláček

Co všechno už má pod sebou Media Club

Jakým stanicím a titulům obchodní zastupitelství Primy prodává reklamu

Televize

  • Prima
  • CNN Prima News
  • Prima Cool
  • Prima Max
  • Prima Krimi
  • Prima Love
  • Prima Zoom
  • Prima Show
  • Prima Star
  • skupina TV Óčko
  • skupina TV Barrandov
  • hudební stanice skupiny Óčko
  • kanály skupiny Barrandov
  • Paramount Network
  • Nickelodeon a Nick Jr.
  • kanály zastupované společností Atmedia Czech

Rádia

  • Impuls
  • Český Impuls
  • Evropa 2
  • Frekvence 1
  • Kiss
  • Beat
  • Country
  • Signál
  • Spin
  • Radio 1
  • Rock Zone
  • Bonton
  • Dance Rádio

Online

  • weby skupiny Prima
  • přes 150 webů obchodně zastupovaných společností Impression Media

Ostatní

Upravili jsme pasáž o návštěvnosti online skupin