Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Cannes in Prague

„Nedělejte reklamu, lidi to nebaví. Nabídněte jim zábavu“

„Nedělejte reklamu, lidi to nebaví. Nabídněte jim zábavu“

„Víte, co se mi líbí na Cannes in Prague? Že to je o obsahu – že ukazuje content, ten nejlepší, a že je zábava se na to koukat. Pro mě bude zábava takový obsah předvést,“ řekla na úvod šéfka kreativních strategií BETC Lennie Stern a začala být pochopitelně ihned sympatická.
„Společensky odpovědné kampaně kritizují ti, kteří je sami neumějí dělat“

„Společensky odpovědné kampaně kritizují ti, kteří je sami neumějí dělat“

Především po letošním ročníku festivalu Cannes Lions se v Česku stalo cool kritizovat vítězné kampaně za jejich společensky odpovědný rozměr. A Cannes Lions za to, že pokud tam dnes chcete uspět, musíte poslat práci právě z oblasti CSR, jinak nemáte šanci. Švédské kreativce Johana Pihla a Mathiase Wikströma z agentury RBK taková reakce šokovala.
„Ve Facebooku sami dobře vědí, že potřebují konkurenci“

„Ve Facebooku sami dobře vědí, že potřebují konkurenci“

Když s ní mluvíte, je velmi milá, ale přesto máte pocit, možná oprávněný, jako byste se ptali na samé nesmysly. Candace Kuss má za sebou plné dvě dekády zkušeností s digitálním marketingem a stála u zrodu sociálních platforem, které začala inovativně využívat už v době, kdy vznikaly. Vždy měla perfektní odhad, která síť bude fungovat, pro jaký segment. Takže je v podstatě jedno na co se ptáte, ona vám namísto odpovědi řekne to, co chce ona.
„Místo značky děláme šuškandu na steroidech“

„Místo značky děláme šuškandu na steroidech“

Rozhovor s Anneke Schogt, členkou poroty kategorie Promo & Activation letošního reklamního festivalu Cannes Lions, se rozjížděl maličko déle, než jsme se dostali k podstatě. O to zajímavější ale pak byl. Obsah vytvářený uživateli dostává v jejím pojetí budování značky úplně nový rozměr: příběh už nevyprávíte vy, ale vaši zákazníci. Na sociálních sítích si sdílejí bezpočet vlastních příběhů o vaší značce, stačí jim jen naslouchat a aktivně se této konverzace účastnit. Jak ale značky zbavit pocitu, že jsou dnes rukojmími v často nevděčné náruči spotřebitele? A jak při tom účinně využívat influencery a opinion leadery? Na akci Cannes in Prague Anneke ukáže, jak v novém světě najít pro značku její pevné místo.
„PR nemá podporovat komunikaci, ale byznys“

„PR nemá podporovat komunikaci, ale byznys“

Chlapík, který se po každé větě ujišťuje, jestli mu rozumíte, musí být z PR. Když s vámi Gianfranco Mazzone, porotce kategorie PR letošního festivalu Cannes Lions, mluví, svá souvětí vždycky zakončí lehce nervózním „oukej?“ vysloveným se silným italským přízvukem. Buď vás při tom probodává očima, anebo se zrakem upřeně soustředí na nějaký bezvýznamný bod ve vašem okolí. Myslím, že mezi vámi a tím bodem nedělá žádný rozdíl. Tento čtvrtek bude v Praze jedním z klíčových řečníků konference Cannes in Prague.
Reklama v rádiu? Čím jednodušší, tím úspěšnější

Reklama v rádiu? Čím jednodušší, tím úspěšnější

V Českém rozhlase pracují ve zpravodajství "mistři zvuku", kteří vám uprostřed práce praští se skriptem, vybalí chleba s vysočinou, sdělí vám, že mají pauzu a že to dostřiháme za půl hodiny. Když jsem tuhle autentickou zkušenost vyprávěl Patricku Doomsovi, porotci kategorie rozhlasové reklamy letošního festivalu Cannes Lions a jednomu z řečníků Cannes in Prague, suše opáčil: „Příště tam přijď s něčím, co bude zajímavější než ta jeho sváča.“
„Celý svět dnes žije v beta verzi“

„Celý svět dnes žije v beta verzi“

Na konferenci Cannes in Prague bude Andy Hood, předseda poroty kategorie Mobile letošního festivalu Cannes Lions, jedním z klíčových řečníků. Ale já bych vám doporučil spíš než na jeho přednášku počkat na přestávku a vzít si ho stranou na pivo. Andy je hláškař, „muž soundbitů“, prakticky každá jeho věta by se dala použít do titulku. V rozhovoru pro Médiář definuje, co ve světě řízeném moderními technologii znamená inovace.