Digitální rádio

René Zavoral: „Největší změny v rozhlasu se dočká výroba, musíme začít myslet digitálně“

René Zavoral: „Největší změny v rozhlasu se dočká výroba, musíme začít myslet digitálně“

"Věřím ve zvýšenou produkci obsahu, jejíž distribuční platformu si ale už posluchači najdou a vyberou sami," říká René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu, čerstvě zvolený na druhé šestileté období. Pro Médiář v prvním rozhovoru po svém znovuzvolení též říká, že "soustředění se na služby na vyžádání bude klíčové", přičemž mladé posluchače hodlá podchytit právě na internetu. "Nedělám si iluze, že mladí začnou vnímat rádio jako generace před nimi, ale že skrze podcasty se postupem času dostanou k našim klasickým stanicím," věří Zavoral. Interview se dotýká plánů na společnou národní platformu pro audio, další nové digitální stanice Českého rozhlasu i hospodaření veřejnoprávního rádia.
  • 23. 11. 2021
Pierre Beneš: „Audio na webu je pro nás téma roku. A budeme chtít přesnější data“

Pierre Beneš: „Audio na webu je pro nás téma roku. A budeme chtít přesnější data“

"Stojíme o to, rozšířit se územně. A také přivést rádia do módu poslechu on demand, tedy na vyžádání, a prodávat reklamu k obsahu servírovanému i touto formou," říká Pierre Beneš, ředitel rádií Expres FM a Classic Praha, spadající pod českou internetovou jedničku Seznam.cz. "I proto, že spouštíme velký projekt s podcasty, bychom rádi měli podrobnější data podle jasné metodiky, online data ideálně denní," podotýká k měření poslechovosti. Aktuální interview s Médiářem patří k nemnoha rozhovorům, které Beneš za svou kariéru poskytl, proto začínáme zeširoka a navazujeme na jeho úvahy, jež dal před lety.
  • 07. 09. 2021