Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

Google

Mediální filantropie Googlu rodí paradoxy

Mediální filantropie Googlu rodí paradoxy

Vysává peníze z médií, zároveň není štědřejšího podporovatele žurnalistiky. Rozporuplný vztah digitálního obra a médií se ukazuje i v Česku, kde Google rozdal na 1,5 milionu eur.
  • 10. 01. 2020
„Peníze od Googlu ať vybírá kolektivní správce“

„Peníze od Googlu ať vybírá kolektivní správce“

Ve Francii si vydavatelé měli domlouvat platby od vyhledávačů sami, nedostávají nic. "Do zákona budeme navrhovat právní úpravu, která by možnost individuálního vyjednávání ze strany digitálních platforem vůbec nepřipustila," říká výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach v rozhovoru s Médiářem o národní implementaci evropské směrnice o autorském právu. "Náš model předpokládá, že v Česku vznikne nový kolektivní správce. Výše licenčního poplatku pro digitální platformy bude vycházet z jejich celkových výnosů."
  • 06. 01. 2020
Francii i Springer může Google ignorovat, s celou EU to bude horší

Francii i Springer může Google ignorovat, s celou EU to bude horší

Google nemá jediného novináře, přesto se díky svému vyhledávači a cílené reklamě stal globálně nejvlivnějším hráčem ve světě médií. Koncentrace na mediálně-technologickém trhu se nelíbí Evropské unii a nově ani americkým úřadům a politikům, kteří chtějí technologickým gigantům v čele s Googlem a Facebookem přistřihnout křídla. Sám Google si přitom mediální domy snaží předcházet, když se skrze svůj inovační fond stal globálně největším mediálním filantropem. Médiář se proto pokusil ve vší komplexitě popsat, jaké jsou vztahy Googlu a médií a co všechno se může změnit. Tady je první díl seriálu.
  • 16. 10. 2019