Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Google

Mediální filantropie Googlu rodí paradoxy

Mediální filantropie Googlu rodí paradoxy

Vysává peníze z médií, zároveň není štědřejšího podporovatele žurnalistiky. Rozporuplný vztah digitálního obra a médií se ukazuje i v Česku, kde Google rozdal na 1,5 milionu eur.
  • 10. 01. 2020
„Peníze od Googlu ať vybírá kolektivní správce“

„Peníze od Googlu ať vybírá kolektivní správce“

Ve Francii si vydavatelé měli domlouvat platby od vyhledávačů sami, nedostávají nic. "Do zákona budeme navrhovat právní úpravu, která by možnost individuálního vyjednávání ze strany digitálních platforem vůbec nepřipustila," říká výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach v rozhovoru s Médiářem o národní implementaci evropské směrnice o autorském právu. "Náš model předpokládá, že v Česku vznikne nový kolektivní správce. Výše licenčního poplatku pro digitální platformy bude vycházet z jejich celkových výnosů."
  • 06. 01. 2020