Hlasy oboru

Agentura Scholz & Friends slaví 10 let na trhu
Deset let existence na reklamním trhu není jen tak. Právě tohle významné výročí letos oslavuje agentura Scholz & Friends a při této příležitosti jsme vyzpovídali její tři nejdůležitější představitele. Ředitele a jednoho ze dvou zakladatelů Tomáše Kopečného, client servis directorku Barboru Hájkovou a kreativního ředitele Mikyho Karase.

Dobré zprávy pro fake news
Facebook má už skoro 2,3 miliardy uživatelů a dezinformační nákaza, která se jím šíří, se stává globální hrozbou. Firma prohlašuje, že proti nenávistným a lživým stránkám poslední dobou výrazně přitvrdila. V C3 Newsroom jsme proto provedli analýzu, jak se v poslední době daří konspiračním webům na českém Facebooku ve srovnání se seriózními médii. Nebudete věřit, co se stalo potom!

Pět kázání o smyslu digitálního marketingu
Ondřej Sláma z agentury Adexpres shrnuje, co si odnesl z letošního Marketing Festivalu.

„Zákazník chce zážitek, vtipná telka a sleva už dávno nestačí“
Mění se trh a firmy na to musejí reagovat. Marketéři vědí, že co fungovalo v marketingu dřív, dnes už platit nemusí. Všude se dnes mluví o marketingové automatizaci, digitalizaci, datech a zákaznické zkušenosti. A agentury si uvědomují, že na to musejí reagovat nejen ony, ale i samotní jejich klienti. O tom všem mluví Kateřina Doležalová z Wundermanu.

Jak virtuální realita promění sportovní marketing
Dostat fanoušky k utkáním, aniž by museli být fyzicky přítomní, to bude jednou z hlavních snah marketérů kolem sportu v dalších letech, nahlíží nový velký kanál komunikace Nikola Mráčková z Geometry Prague, ve svém dalším textu o sportovním marketingu.

Studie: jaký má výběr písma vliv na vnímání zpráv
Jak písmo ovlivňuje vnímání textu, který máme před sebou? Některé emoce se přímo poutají k různým typům písma, některé jsou však individuální a liší se člověk od člověka. Vnímají Češi dětinský Comic Sans opravdu jako písmo vhodné jen pro klauny a zvyšuje patkový Times důvěryhodnost psaného textu? Na to se zaměřil typografický průzkum digitální agentury BlueGhost, ve kterém dotazovaní přiřazovali fiktivní charaktery k určitému typu písma. Cílem bylo zjistit, jaké asociace vyvolá to které písmo u uživatelů.

Programový šéf Fajn rádií má další job
Novým ředitelem Rock Radia se stal Ondřej Cikán

Posiluje redakční tým i obsah webu
Zástupkyní šéfredaktorky Lifee.cz je Kristina Vodičková

Půjde o platby od Googlu a spol.
Unie vydavatelů a SPIR pracují na kolektivním správci, který bude vybírat peníze od platforem

Obměna zahraničních zpravodajů
Vostal do Washingtonu, Dolanský do Londýna... ČT prostřídá pět zpravodajských postů

Známé tváře na nové stanici
Chystaný Canal+ Sport představuje tým, jsou v něm Jiří Hošek i Jaromír Bosák

Kontrakt na roky 2023 až 2027 podepsán
Televizní sledovanost bude dalších pět let měřit opět Nielsen Admosphere

Kolem Pavla Šafra je živo
Nadační fond nezávislé žurnalistiky zkrátil loňský grant pro Forum 24. Letos mu dal další

Na nové pozici v digitální agentuře
Martina Kemrová komunikuje za brněnské Adbros

Web Economie bude mít nové vedení