Instagram

I mama bloggerky šíří radikální politická sdělení, říká digitální antropoložka Marie Heřmanová

I mama bloggerky šíří radikální politická sdělení, říká digitální antropoložka Marie Heřmanová

„Konspirace se na Instagramu šíří hlavně v prostorech, kde převládají ženy. Využívají přitom jiný typ estetiky, takže dlouho zůstávaly mimo radar výzkumníků,“ říká digitální antropoložka Marie Heřmanová, která se věnuje výzkumu influencerů a genderových stereotypů na Instagramu. V rozhovoru pro Médiář probíráme zejména její odborný článek popisující politickou radikalizaci spirituálních influencerek. „Pro ženy je mnohem složitější přetavit vliv v politickou autoritu. Prostředek, jak to často dělají, je role matky,“ popisuje postdoktorandka, která působí v Sociologickém ústavu Akademie věd České republiky.
  • 07. 04. 2022
Jak se dnes v Česku vydělává na Instagramu

Jak se dnes v Česku vydělává na Instagramu

Obrázková sociální síť se stala hlavní platformou, na níž influenceři vydělávají. Reklamní příspěvky si cení až na statisíce korun. Přesto hledají i cesty, jak nebýt závislí na jediné síti.
  • 24. 02. 2022
Leoš Mareš: „Lidi vytváří Instagram jako vytesaný památník, já nabízím spíš švédský stůl“

Leoš Mareš: „Lidi vytváří Instagram jako vytesaný památník, já nabízím spíš švédský stůl“

"V posledních dvou letech se význam Instagramu stal stěžejní," říká moderátor Leoš Mareš o platformě, které zpočátku nevěřil. Dnes na ní jeho fotky a videa sleduje přes milion lidí. Instagram se tak stal Marešovým klíčovým komunikačním kanálem, který mu navíc díky reklamě zajišťuje podstatnou část příjmů: "A v covidové době nám doslova zachránil krk."
  • 24. 02. 2022
Nikita Jankovičová: „Refresher přizpůsobujeme i těm, kdo obsah přijímají jenom skrz Instagram“

Nikita Jankovičová: „Refresher přizpůsobujeme i těm, kdo obsah přijímají jenom skrz Instagram“

"Média pojímají Instagram čistě jako generátor návštěvnosti webu. Takhle to ale u mladé generace nefunguje. Instagram proto bereme jako samostatný ekosystém," popisuje Nikita Jankovičová, šéfka české sekce Refresheru. Původně slovenský portál pro mladé funguje v Česku přes čtyři roky a plánuje expanzi do dalších zemí. Mezitím ale musí přesvědčit své čtenáře, aby se stali předplatiteli. Proč zatím počet abonentů roste pomalu, z čeho redakce žije a jak zaujmout mladé zprávami o politice, vysvětluje v následujícím rozhovoru.
  • 17. 08. 2021