Mafra

Nativní reklama podle největších mediálních domů: jak ji dělají Seznam.cz, CNC a Mafra

Nativní reklama podle největších mediálních domů: jak ji dělají Seznam.cz, CNC a Mafra

Přední české mediální domy v posledních letech budují oddělení zaměřená na takzvanou nativní reklamu, druh inzerce, který svou formou i obsahem připomíná redakční články. Komerční textaři spolu s grafiky, kodéry a marketingovými stratégy připravují speciální propracované stránky, které bývají mezi čtenáři podobně čtené jako původní zpravodajství. Co vše nativní reklama nabízí a jaký o ni je u inzerentů zájem, o tom s Médiářem mluvili Ondřej Sitta ze Seznamu, Radka Bendová z Czech News Center a Tomáš Málek z Mafry.
  • 16. 06. 2022
Kotišová & Waschková Císařová: „Novináře v Mafře drží pocit individuální autonomie“

Kotišová & Waschková Císařová: „Novináře v Mafře drží pocit individuální autonomie“

„Novináři zůstávající v Mafře mají pocit, že mohou psát, o čem chtějí. Říkají, že jim nikdo do vlastní práce nezasahuje, můžou přicházet s vlastními tématy,“ popisuje výzkumnice Johana Kotišová postoj novinářů z vydavatelství ze svěřenského fondu Andreje Babiše. "Všichni přitom měli i zkušenosti, které nabourávaly jejich představu, jak se novinařina měla vykonávat," doplňuje Lenka Waschková Císařová. Společně nedávno vydaly studii, jak se liší vnímání redakční autonomie novinářů zůstávajících v Mafře oproti těm, kdo z vydavatelství odešli. O svých zjištěních mluví ve společném rozhovoru s Médiářem.
  • 07. 12. 2021