Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Protext ČTK

Nejsnadnější cesta jak dostat tiskovou zprávu do redakcí médií a ke čtenářům Stáhnout (XLS)
Newsroom České tiskové kanceláře. Foto: ČTK

Newsroom České tiskové kanceláře. Foto: ČTK

Vlastnická struktura
Česká tisková kancelář (100 %)
Profil agentury

V roce 1990 agentura Česká tisková kancelář (ČTK) zřídila Veřejnou informační službu (VIS), která se v roce 1999 změnila v moderní, multimediální nástroj pro distribuci tiskových zpráv Protext ČTK. Od té doby do jeho databáze přibylo více než 23.000 zpráv a ročně ho využije cca 350 zadavatelů.
Protext ČTK umožňuje zákazníkům využít komunikační sítě České tiskové kanceláře pro rozšíření vlastní tiskové zprávy. Ta je v původním znění bez redakčních úprav poskytnuta odběratelům zpravodajského servisu ČTK (tedy zejména médiím i jednotlivým novinářům, státní správě a firmám). Texty zasíláme satelitem, zůstávají uloženy v Infobance ČTK na internetu, jsou součástí aplikace ČTK pro chytré telefony, obdrží je až 5.000 zájemců o bezplatný e-mail servis a zpřístupníme je veřejnosti na několika portálech. V posledních letech se služby Protextu rozrostly o publikaci PR článků na partnerských zpravodajských portálech, umístění tiskových zpráv na Twitteru Českých novin. Další novinkou jsou komerční videostreamy Protext Video a Protext speciál – magazíny na konkrétní téma. Samotná ČTK zaměstnává 257 lidí, Protext ČTK pak čtyři osoby. Vedoucí agentury je Jaroslav Kábele, ředitel pro strategii a rozvoj ČTK.

Rok založení
1999
Pracovníků
4 (jde o počet deklarovaný agenturou)
Obor činnosti
  • Public relations
  • Digital
Obrat za poslední rok
9 400 000 Kč
Ocenění

Česká tisková kancelář, matka agentury Protext ČTK, je nositelem ratingového ocenění Czech Stability Award se známkou AAA za několik posledních let. Czech Stability Award vyhlašuje Bisnode ve spolupráci se Sdružením Czech Top 100.

Členství v organizacích
  • European Alliance of News Agencies (EANA)
  • Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR)
  • MINDS International