Protext ČTK
Nejsnadnější cesta jak dostat tiskovou zprávu do redakcí médií a ke čtenářům Stáhnout (XLS)V roce 1990 agentura Česká tisková kancelář (ČTK) zřídila Veřejnou informační službu (VIS), která se v roce 1999 změnila v moderní, multimediální nástroj pro distribuci tiskových zpráv Protext ČTK. Od té doby do jeho databáze přibylo více než 23.000 zpráv a ročně ho využije cca 350 zadavatelů.
Protext ČTK umožňuje zákazníkům využít komunikační sítě České tiskové kanceláře pro rozšíření vlastní tiskové zprávy. Ta je v původním znění bez redakčních úprav poskytnuta odběratelům zpravodajského servisu ČTK (tedy zejména médiím i jednotlivým novinářům, státní správě a firmám). Texty zasíláme satelitem, zůstávají uloženy v Infobance ČTK na internetu, jsou součástí aplikace ČTK pro chytré telefony, obdrží je až 5.000 zájemců o bezplatný e-mail servis a zpřístupníme je veřejnosti na několika portálech. V posledních letech se služby Protextu rozrostly o publikaci PR článků na partnerských zpravodajských portálech, umístění tiskových zpráv na Twitteru Českých novin. Další novinkou jsou komerční videostreamy Protext Video a Protext speciál – magazíny na konkrétní téma. Samotná ČTK zaměstnává 257 lidí, Protext ČTK pak čtyři osoby. Vedoucí agentury je Jaroslav Kábele, ředitel pro strategii a rozvoj ČTK.
- Public relations
- Digital
Česká tisková kancelář, matka agentury Protext ČTK, je nositelem ratingového ocenění Czech Stability Award se známkou AAA za několik posledních let. Czech Stability Award vyhlašuje Bisnode ve spolupráci se Sdružením Czech Top 100.
- European Alliance of News Agencies (EANA)
- Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR)
- MINDS International

Šéfredaktorkou ČTK bude Matesová Marková

Kábele se vrací do ČTK, řídit strategii a rozvoj

Za ČTK bude s veřejností mluvit Weisser

„Agentury informace přinášely, teď je vyhledávají“

ČTK pohltí online divizi, šéf Petrák odchází

Holubec po 25 letech jako šéfredaktor ČTK končí
