Rozhovory

Tereza Zavadilová, šéfredaktorka Newstreamu: „Přidáváme Realitní Club“

Tereza Zavadilová, šéfredaktorka Newstreamu: „Přidáváme Realitní Club“

"Nejsme ani tak malí, ani tak velcí, ani tak názoroví, abychom mohli zavést paywall," říká v rozhovoru Tereza Zavadilová, šéfredaktorka ekonomického zpravodajství Newstream.cz, jež loni založila s tím, že bude přístupné zdarma. Novou vlajkovou lodí Newstreamu se má nyní stát obsahový projekt se zaměřením na realitní trh. Zahrne jak web, tak tisk a eventy.
  • 31. 08. 2022
Dávid Tvrdoň: „Digitální strategie deníku Sme má tři pilíře: podcasty, newslettery, mobilní aplikace“

Dávid Tvrdoň: „Digitální strategie deníku Sme má tři pilíře: podcasty, newslettery, mobilní aplikace“

"Aplikace nabízí větší pohodlí pro konzumaci textu, u newsletterů čtenáři oceňují, že kvůli obsahu nemusí nikam chodit, v případě podcastů nám často někdo píše, že má předplatné, aby podpořil oblíbený podcast," popisuje Dávid Tvrdoň, digitální stratég Sme, jednoho z nejčtenějších slovenských deníků. Tvrdoň, který zároveň píše o médiích pro evropský portál The Fix, v rozhovoru pro Médiář mluví i o cenotvorbě nebo vztahu médií a platforem.
  • 09. 06. 2022
Tomáš Varga, šéf Publicis Groupe: „Klienti se poučili, marketing už v krizi neškrtají. Loni jsme měli nejúspěšnější rok“

Tomáš Varga, šéf Publicis Groupe: „Klienti se poučili, marketing už v krizi neškrtají. Loni jsme měli nejúspěšnější rok“

Integrace digitální skupiny Kindred do Publicis Groupe je hotova. „Po spojení jsme si z obou vzali to lepší,“ hodnotí to Tomáš Varga, šéf místní divize nadnárodní agenturní skupiny Publicis Groupe. V rozhovoru pro Médiář také popisuje, jak se zadavatelé naučili pracovat v turbulentních dobách: „Firmy se poučily. Když přišla koronakrize, řada manažerů si špatná rozhodnutí z předchozí krize pamatovala, tím pádem drželi pozice.“ To podle něj přetrvává i teď, kdy obchod poznamenává válka na Ukrajině, potažmo nejistá cena vstupů.
  • 02. 06. 2022
„PR není reklama zadarmo.“ Radek Vítek o svých 30 letech v public relations

„PR není reklama zadarmo.“ Radek Vítek o svých 30 letech v public relations

Texty se psaly v T602, monitoring měl podobu papírových výstřižků, podklady jsme hledali v knihovnách a archivech. Tak si začátky práce PR agentur v Česku pamatuje Radek Vítek, šéf MSL, předtím manažer PR.Konektoru či Ogilvy PR. Ten letos v létě završí 30 let působení v oboru. Na tři dekády v public relations a public affairs vzpomíná v podcastu Médiáře.
  • 18. 05. 2022
Michal Ptáček & Ondřej Holzman: „CzechCrunch připravuje placenou klubovou zónu CC+“

Michal Ptáček & Ondřej Holzman: „CzechCrunch připravuje placenou klubovou zónu CC+“

Čerstvě redesignovaný obsahový web CzechCrunch hodlá brzy přijít se speciální nabídkou za předplatné. "Nechceme přitom jít cestou klasického paywallu. V rámci placeného obsahu věříme v členství, klub, nonstop přístup do sekce výhod," říkají Michal Ptáček, zakladatel a vydavatel CzechCrunche, a šéfredaktor Ondřej Holzman. V aktuálním podcastu Médiáře popisují, čím vším se jim podařilo vybudovat úspěšné vydavatelství pro internetovou dobu a komunitu kolem něj. A také zvažují, jestli název zavedené mediální značky zjednoduší.
  • 11. 05. 2022
„Pro dnešní děti bývá porno sexuální výchovou,“ konstatuje výzkumnice Michaela Slussareff

„Pro dnešní děti bývá porno sexuální výchovou,“ konstatuje výzkumnice Michaela Slussareff

„Čtvrtina dětí v 11 letech viděla pornografii. Koreluje to s tím, kdy děti nebo jejich spolužáci dostávají první chytrý telefon. Je dokázané, že to pro ně bývá v tomto věku traumatizující zkušenost. Můžeme je na to ale připravit,“ říká výzkumnice Michaela Slussareff, vědkyně z Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Nedávno vydala knihu Hry, sítě, porno: Rodičovský průvodce džunglí digitálního dětství a puberty. Shrnuje v ní svůj dlouholetý výzkum vlivu technologií na vývoj dětí. Dopady mobilů a počítačů přibližuje teď i v podcastu Médiáře.
  • 04. 05. 2022
Jan Galgonek: „Mind2Flo si už sahá na vyšší stovky milionů, Cruxo cílí na třímiliardový trh“

Jan Galgonek: „Mind2Flo si už sahá na vyšší stovky milionů, Cruxo cílí na třímiliardový trh“

Lokálně se poprat o klienty inzerující hlavně v tradičních médiích, globálně najít příležitosti v digitálním marketingu. Zhruba takovou vizi má nová agenturní skupina Mind2Flo. Staví ji Jan Galgonek, který loni opustil nadnárodní skupinu Dentsu, jíž v roce 2016 prodal digitální mediálku Adexpres. Navíc Galgonkův nejnovější počin Cruxo chce vydělat na amazonizaci.
  • 27. 04. 2022
Šéf Primy Marek Singer: „Zákaz přetáčet reklamy zavést musíme, jinak nebude na kvalitní tvorbu“

Šéf Primy Marek Singer: „Zákaz přetáčet reklamy zavést musíme, jinak nebude na kvalitní tvorbu“

"Našimi konkurenty už nejsou jen Česká televize či Nova, ale i Netflix, Voyo nebo Disney+. Kolik videoobsahu Češi zkonzumují u nás a kolik u konkurentů, o to se hraje a bude hrát. Televize bude už jen jednou z distribučních cest. A pro každou z těchto cest musíme mít funkční obchodní model." Marek Singer, generální ředitel skupiny (tedy už ne jen televize) Prima, popisuje v podcastu Médiáře nový konkurenční rámec, kterému říká "total video".
  • 20. 04. 2022