Rozhovory

I mama bloggerky šíří radikální politická sdělení, říká digitální antropoložka Marie Heřmanová

I mama bloggerky šíří radikální politická sdělení, říká digitální antropoložka Marie Heřmanová

„Konspirace se na Instagramu šíří hlavně v prostorech, kde převládají ženy. Využívají přitom jiný typ estetiky, takže dlouho zůstávaly mimo radar výzkumníků,“ říká digitální antropoložka Marie Heřmanová, která se věnuje výzkumu influencerů a genderových stereotypů na Instagramu. V rozhovoru pro Médiář probíráme zejména její odborný článek popisující politickou radikalizaci spirituálních influencerek. „Pro ženy je mnohem složitější přetavit vliv v politickou autoritu. Prostředek, jak to často dělají, je role matky,“ popisuje postdoktorandka, která působí v Sociologickém ústavu Akademie věd České republiky.
  • 07. 04. 2022
Linda Bartošová: „Kde chybí ženy, chybí i důležitá témata“

Linda Bartošová: „Kde chybí ženy, chybí i důležitá témata“

"Když bude všude převažovat mužský element, ve finále to nebude dobré pro nikoho. Máme tady polovinu populace, která potřebuje svoje zastoupení v politice i v médiích. Měli bychom se proto snažit, ať se ženy mají po mateřské kam vracet, ať jim je v práci dobře," říká v rozhovoru s Médiářem novinářka Linda Bartošová. Moderátorce České televize, toho času na půlroční pracovní přestávce, v těchto dnech vychází kniha rozhovorů nazvaná Novinářky. S deseti ženami z českých médií Bartošová v knize rozmlouvá o jejich kariéře či potýkání se s předsudky či sexismem. V rozhovoru se pak dotýká i toho, v čem se situace žen v médiích proměňuje nebo co mladí lidé postrádají v každodenním provozu redakcí.
  • 10. 03. 2022
Michal Reitler: „Nova má očekávání uspokojovat, Voyo má očekávání vzbuzovat“

Michal Reitler: „Nova má očekávání uspokojovat, Voyo má očekávání vzbuzovat“

Poté, co v České televizi pomohl na svět úspěšným seriálům Most!, Ochránce či Devadesátky, vrátil se po deseti letech do televize Nova. Tam před lety rozjížděl "nekonečný" seriál Ulice, teď má diváky naučit platit za internetovou videotéku Voyo s původními sériemi. "Voyo je pro mě něco jako kino: vytváříme pestrou nabídku," popisuje Michal Reitler, nový ředitel vývoje obsahu TV Nova. Co do tvorby je Česká televize podle něj už stabilizovaný hegemon, Nova spící obr. "A probouzet spícího obra je dobrodružství," říká v rozhovoru s Médiářem.
  • 23. 02. 2022
Kotišová & Waschková Císařová: „Novináře v Mafře drží pocit individuální autonomie“

Kotišová & Waschková Císařová: „Novináře v Mafře drží pocit individuální autonomie“

„Novináři zůstávající v Mafře mají pocit, že mohou psát, o čem chtějí. Říkají, že jim nikdo do vlastní práce nezasahuje, můžou přicházet s vlastními tématy,“ popisuje výzkumnice Johana Kotišová postoj novinářů z vydavatelství ze svěřenského fondu Andreje Babiše. "Všichni přitom měli i zkušenosti, které nabourávaly jejich představu, jak se novinařina měla vykonávat," doplňuje Lenka Waschková Císařová. Společně nedávno vydaly studii, jak se liší vnímání redakční autonomie novinářů zůstávajících v Mafře oproti těm, kdo z vydavatelství odešli. O svých zjištěních mluví ve společném rozhovoru s Médiářem.
  • 07. 12. 2021
René Zavoral: „Největší změny v rozhlasu se dočká výroba, musíme začít myslet digitálně“

René Zavoral: „Největší změny v rozhlasu se dočká výroba, musíme začít myslet digitálně“

"Věřím ve zvýšenou produkci obsahu, jejíž distribuční platformu si ale už posluchači najdou a vyberou sami," říká René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu, čerstvě zvolený na druhé šestileté období. Pro Médiář v prvním rozhovoru po svém znovuzvolení též říká, že "soustředění se na služby na vyžádání bude klíčové", přičemž mladé posluchače hodlá podchytit právě na internetu. "Nedělám si iluze, že mladí začnou vnímat rádio jako generace před nimi, ale že skrze podcasty se postupem času dostanou k našim klasickým stanicím," věří Zavoral. Interview se dotýká plánů na společnou národní platformu pro audio, další nové digitální stanice Českého rozhlasu i hospodaření veřejnoprávního rádia.
  • 23. 11. 2021
Iva Welker & Miloš Kočí: „Tendr T-Mobilu jsme vyhráli díky tomu, že jsme byli nejvíc konzistentní“

Iva Welker & Miloš Kočí: „Tendr T-Mobilu jsme vyhráli díky tomu, že jsme byli nejvíc konzistentní“

"T-Mobile pro nás bude jeden z klíčových klientů, z pohledu revenue se určitě přidá k top pětce klientů Ogilvy a VMLY&R," říká Iva Welker, managing director agentury VMLY&R. Ta spolu s dalšími dvěma agenturami skupiny WPP zvítězila u operátora v "tendru desetiletí". Iva Welker a také Miloš Kočí, čerstvý kreativní ředitel VMLY&R, v rozhovoru s Médiářem mluví rovněž o nové identitě agentury, která nedávno prošla dvojí fúzí, o novém pražském sídle skupiny WPP i o nové organizaci práce v tomto agenturním campusu na Bubenské.
  • 10. 11. 2021
Tomáš Stránský: „Během tří let nainvestujeme stovky milionů do rozvoje onlinu“

Tomáš Stránský: „Během tří let nainvestujeme stovky milionů do rozvoje onlinu“

"Historicky jsme byli nastavení na každoroční maximalizaci zisků, teď je ovšem zejména do onlinu nutné investovat značné prostředky na technologické zajištění a rozvoj našich obsahových služeb," říká v rozhovoru s Médiářem Tomáš Stránský, jeden ze dvou ředitelů mediálního domu Czech News Center. O konkrétních plánech vydavatelství promluvil nad čerstvě zveřejněnými hospodářskými výsledky firmy za loňský "covidový" rok.
  • 06. 10. 2021
Aleš Brichta: „McCann vytvořil devadesátiminutový reklamní blok, vybralo si ho i HBO“

Aleš Brichta: „McCann vytvořil devadesátiminutový reklamní blok, vybralo si ho i HBO“

"Zpoždění se bere jako společenský poklesek a jsme nuceni k neustálému spěchu. Proto jsme čas a boj s ním zvolili jako hlavní téma nejen dokumentu, ale celé kampaně," shrnuje Aleš Brichta, creative director McCann Prague a kreativní lídr celého komunikačního projektu prevence bezpečného řízení vozidel 13 minut, který letos zahrnul i ČT a HBO.
  • 23. 09. 2021
Pierre Beneš: „Audio na webu je pro nás téma roku. A budeme chtít přesnější data“

Pierre Beneš: „Audio na webu je pro nás téma roku. A budeme chtít přesnější data“

"Stojíme o to, rozšířit se územně. A také přivést rádia do módu poslechu on demand, tedy na vyžádání, a prodávat reklamu k obsahu servírovanému i touto formou," říká Pierre Beneš, ředitel rádií Expres FM a Classic Praha, spadající pod českou internetovou jedničku Seznam.cz. "I proto, že spouštíme velký projekt s podcasty, bychom rádi měli podrobnější data podle jasné metodiky, online data ideálně denní," podotýká k měření poslechovosti. Aktuální interview s Médiářem patří k nemnoha rozhovorům, které Beneš za svou kariéru poskytl, proto začínáme zeširoka a navazujeme na jeho úvahy, jež dal před lety.
  • 07. 09. 2021