V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Wunderman

Creatively driven, data inspired Stáhnout (XLS)
Tým agentury Wunderman

Tým agentury Wunderman

Vlastnická struktura
Young & Rubicam Praha s.r.o. (100 %)
Profil agentury

Wunderman je mezinárodní marketingová agentura, která letos oslaví 60 let od svého vzniku. Centrála Wundermanu sídlí v New Yorku. V jejích 200 pobočkách na 70 trzích dnes pracuje 9.200 kreativců, datařů a technologů.

Wunderman Praha je sice na trhu „pouhých“ 20 let, ale dnes je už bezesporu největší marketingovou agenturou v Česku, kde pracuje přes 500 lidí. DNA agentury je spojení dat, kreativy a technologií. Díky tomuto různorodému mixu tak vytváří pro své klienty marketing, který přináší výsledky.

Rok založení
1998
Pracovníků
500 (jde o počet deklarovaný agenturou)
Kreativní ředitel/ka
Richard Stiebitz
Obor činnosti
  • Digital
  • Print
  • Outdoor
  • Produkce
  • Vývoj mobilních aplikací
  • Social
  • Radio
  • Strategické poradenství
  • Content marketing
  • E-commerce
  • Eventy
  • Tvorba webů
  • Integrované kampaně
  • Direct marketing
  • Datová analytika / práce s daty / automatizace marketingu
  • Věrnostní programy / CRM
  • Emailing
  • DTP
Specializace dle sektoru
  • Automobilky
  • Rychloobrátkové zboží
  • Telekomunikace
  • Finance
  • Cestovní ruch
  • Farmacie
Klíčoví klienti
Ford, Microsoft, Globus, Komerční banka, České dráhy
Ocenění

Za dobu dvacetileté existence pražské pobočky získali její lidé řadu českých i zahraničních ocenění za efektivitu (Effie), za věrnostní programy (Loyalty Magazine Awards) a podobně, celkem víc než 130 českých i zahraničních ocenění.

2018

  • IEA 2018 – 8 ocenění – 1. místo za emailing, 1. a 3. místo za digitální kampaně, 1. a 3. místo za sociální sítě, 2. místo za mobilní aplikaci. Ocenění Grand Prix IEA 2018 i Nejúspěšnější agentura soutěže
  • IMC Czech Awards – 6 ocenění – 1. místo za B2B a B2C komunikace, 1. místo za Digitální ideu, 2. místo za Digitální trefu a 3. místo za Inovativní myšlenku a koncept pro CK Fischer. 3. místo za B2B a B2C komunikaci pro Komerční banku a 3. místo za Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy.
  • ADC Creative Awards - 2. místo v kategorii Direct marketing/mailing a 3.místo v kategorii Innovation pro Komerční banku s kampaní Moje peněženka. 3. místo Direct marketing online za kampaň Ex no more pro Paul Mitchell.
Součástí sítě
WPP
Členství v organizacích
  • AKA
„Zákazník chce zážitek, vtipná telka a sleva už dávno nestačí“

„Zákazník chce zážitek, vtipná telka a sleva už dávno nestačí“

Mění se trh a firmy na to musejí reagovat. Marketéři vědí, že co fungovalo v marketingu dřív, dnes už platit nemusí. Všude se dnes mluví o marketingové automatizaci, digitalizaci, datech a zákaznické zkušenosti. A agentury si uvědomují, že na to musejí reagovat nejen ony, ale i samotní jejich klienti. O tom všem mluví Kateřina Doležalová z Wundermanu.
„Věrnostní program má komunikovat relevantně“

„Věrnostní program má komunikovat relevantně“

„Relevantní věrnostní program, který nestojí výhradně na slevách, může retailerům pomoci ze slevové spirály,“ míní Vendula Mrázová, group business director agentury Wunderman. Věrnostními programy v Česku se zabývá dvacet let (začínala ještě v RadioMobilu), jejich automatizaci a personalizaci v onlinu cení, přesto tvrdí, že papír zůstává "o parník" lepší.
„Firmy už vědí, že digital je jádrem marketingu“

„Firmy už vědí, že digital je jádrem marketingu“

"Posouvá se to, ale pro zadavatele i pro agentury je udělat velkou kampaň perfektně přes všechny kanály stále ještě bolestivé. Změnit to byl důvod, proč jsem před čtyřmi lety přišel do Wundermanu," říká Vladimír Rejlek, digital director agentury Wunderman, v prvním z rozhovorů, které představí hlavní postavy této agentury v souvislosti s jejich expertízou.