Zpoplatnění online obsahu

„Refresher přizpůsobujeme i těm, kdo obsah přijímají výhradně skrz Instagram“

„Refresher přizpůsobujeme i těm, kdo obsah přijímají výhradně skrz Instagram“

"Média pojímají Instagram čistě jako generátor návštěvnosti webu. Takhle to ale u mladé generace nefunguje. Instagram proto bereme jako samostatný ekosystém," popisuje Nikita Jankovičová, šéfka české sekce Refresheru. Původně slovenský portál pro mladé funguje v Česku přes čtyři roky a plánuje expanzi do dalších zemí. Mezitím ale musí přesvědčit své čtenáře, aby se stali předplatiteli. Proč zatím počet abonentů roste pomalu, z čeho redakce žije a jak zaujmout mladé zprávami o politice, vysvětluje v následujícím rozhovoru.
  • 17. 08. 2021
„Mladí utrácejí přes HeroHero úplně bláznivě“

„Mladí utrácejí přes HeroHero úplně bláznivě“

„Češi potřebují vidět, že placený obsah má reálnou přidanou hodnotu. Dostávat něco navíc. Nejvíc platí mladí,“ hodnotí půlroční fungování předplatitelské platformy HeroHero její zakladatel Vojtěch Otevřel. V rozhovoru pro Médiář popisuje, čím se HeroHero odlišuje od globálních služeb a jak se daří jeho vstupenkovému webu GoOut po roce zavřených klubů.
  • 20. 07. 2021
„YouTube má šílené podmínky, pro StandaShow stavím vlastní videoportál“

„YouTube má šílené podmínky, pro StandaShow stavím vlastní videoportál“

„Na trhu dojde ke konsolidaci, kdy za jedno měsíční předplatné člověk získá víc tvůrců,“ míní Stanislav Hruška, tvůrce podcastu StandaShow, který má v Česku nejvíc předplatitelů na platformě Patreon. Sám ale chystá vlastní portál, aby byl připravený na konsolidaci trhu, kdy lidi nebudou chtít platit čím dál víc jednotlivých předplatných, ale požadovat balíčky.
  • 16. 06. 2021