Mobilní operátor T-Mobile Czech Republic mění svoji kreativní agenturu. Ve výběrovém řízení, které se konalo po 10 letech a které startovalo koncem letošního dubna, zvítězila pražská agenturní skupina WPP. Od 1. ledna 2022 tak bude operátor spolupracovat se speciálně sestaveným týmem napříč agenturami VMLY&R, Ogilvy a Wunderman Thompson. Agentury WPP vystřídají agenturu Saatchi & Saatchi, která pro T-Mobile pracovala uplynulou dekádu. Ta teď do tendru šla společně s týmem agentury Jinej gang, kterou tvoří Ondřej Hübl, Viktor Říha a Tomáš Vápeník, trio bývalých hlavních kreativců Saatchi & Saatchi.
Nově vybraný tým bude pro mobilního operátora zajišťovat služby zahrnující nadlinkovou (ATL) i podlinkovou (BTL) komunikaci, aktivity na sociálních sítích a služby spojené s retailovou komunikací. Online a digitální komunikace nebyla součástí vypsaného tendru, pro klienta ji dál bude zajišťovat agentura Proboston. T-Mobile má za sebou také „PR tendr desetiletí“, v němž rovněž po 10 letech vybíral z 10 komunikačních agentur, rozhodl se pro spolupráci dvou z nich, FYI Prague a Katz83.
„Jeden z největších reklamních zadavatelů v Česku T-Mobile Czech Republic hodnotil výkony agentur komplexně od strategického přemýšlení nad značkou a kreativních kompetencí, přes klientský servis, vnímání komunikace v rámci 360°, až po podporu ze strany managementu agentury, týmového ducha a předpoklady pro fungující partnerství. Agentura WPP předvedla v uvedených parametrech nejlepší a nejkonzistentnější výkon a po zásluze zvítězila,“ uvedl T-Mobile k výběru kreativní agentury.
Podle Davida Lhoty, country manažera WPP v Česku, k vítězství v tendru dopomohlo propojení expertíz napříč agenturami ve skupině. „S brzkým přesunem všech našich firem do WPP Campusu v Bubenské budeme mít tvůrčí prostředí, kde propojování týmů bude ještě jednodušší,“ připomněl Lhota sestěhování do jednoho místa na Vltavskou letos na podzim.

Ředitelem značky a marketingové komunikace T-Mobilu je Ladislav Báča. Foto: T-Mobile
Ředitelem značky a marketingové komunikace T-Mobilu je Ladislav Báča, někdejší šéf Ogilvy, který v září 2018 vystřídal Jana Stanka. Stanko předtím marketingovou komunikaci T-Mobilu vedl pět let, přišel po Martinu Jarošovi. Působení obou bylo spjato právě s agenturou Saatchi & Saatchi. Výsledkem spolupráce v minulé dekádě byly populární kampaně s Chuckem Norrisem, kouzelníkem Richardem Nedvědem či s hercem Boleslavem Polívkou, následně s Vojtěchem Kotkem a Lukášem Pavláskem, taky s Jakubem Kohákem, pak s Ivanem Trojanem či s Kryštofem Hádkem, Jiřím Langmajerem a Veronikou Kubařovou.
Podívejte se na prvních 20 let reklam značky T-Mobile
V roce 2019 T-Mobile koncept se známými herci opustil a nasadil neznámé „civiče“. V předloňské letní kampani využil slova spisovatele Vladislava Vančury, Vánoce pak slavil v motoráku ve sněhové kalamitě. Loni zjara propagoval mobilní data s malou tanečnicí a songem od The Queen, kampaň se stala nejúspěšnějším reklamním počinem roku na videowebu YouTube. Loni na Vánoce si T-Mobile se Saatchi & Saatchi vypůjčili sváteční song od Karla Gotta a letos na jaře pohodovku od Buty.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
