Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

The Daily, Murdochův první deník určený jen pro iPad, má potíže, propustí třetinu lidí

  • ČTK
  • 02. 08. 2012 07:55

První deník určený jenom pro tablety iPad vydávaný společností News Corp mediálního magnáta Ruperta Murdocha má problémy. List nazvaný jednoduše The Daily (Deník) zatím nesplnil očekávání vydavatele, a propustí proto zhruba třetinu ze 170 zaměstnanců.

'Ambice jsou vysoké, náklady nízké,' tvrdil před rokem a půl Rupert Murdoch. Cílová skupina? 'Everybody.' Repro: the daily.com

‚Ambice jsou vysoké, náklady nízké,‘ tvrdil před rokem a půl Rupert Murdoch. Cílová skupina? ‚Everybody.‘ Repro: the daily.com

Ve Spojených státech se dokonce spekuluje o tom, že by titul mohl zcela skončit, pokud se mu v dohledné době nepodaří nepříznivý vývoj zvrátit.

Murdoch deník slavnostně představil loni na začátku února v newyorském Guggenheimově muzeu. Mluvil tehdy mimo jiné o snaze nabídnout obsah lidem, kteří kvůli internetu nečtou tradiční papírové noviny. Deníku se ale čtenáře nakonec příliš zaujmout nepodařilo, když má kolem 100 tisíc předplatitelů.

> Proč je 100 tisíc předplatitelů na iPadu úspěch i neúspěch

Aby nebyl ztrátový, potřeboval by list nejméně půl milionů platících čtenářů. Deník, který odborníci při uvedení označovali za možnou cestu k oživení skomírajících prodejů novin, nezaujal ani inzerenty. Podle listu The New York Times tak nyní titul je v roční ztrátě kolem 30 milionů dolarů.

Web The Daily má být grátis ochutnávkou obsahu. Repro: thedaily.com

Nová žurnalistika v nové formě zatím příliš nezaujala. Repro: thedaily.com

The Daily proto nyní kromě propouštění chystá obsahové a designové změny. Změní se například sportovní rubrika a komentáře, které měly malou čtenost. Sportovní zpravodajství budou dodávat partneři, jako je sesterská televizní stanice Fox News. Komentáře pak přijdou o vlastní sekci a budou doplňovat zpravodajské texty. „Díky těmto důležitým změnám bude The Daily moci být redakčně pružnější a zaměřit se na prvky, které naši čtenáři mají rádi a chtějí,“ uvedl šéfredaktor Jesse Angelo.

Předplatné deníku stojí buď 99 centů (kolem 20 Kč) týdně anebo 39,99 dolaru (asi 800 Kč) ročně. Kromě iPadu si jej nyní lidé mohou číst i na telefonech iPhone a zatím jednom modelu tabletu s operačním systémem Android, který nabízí americký operátor Verizon Wireless. Titul je stále dostupný jenom ve Spojených státech.