The Hive dělí influencery podle devíti archetypů

Agentura The Hive, která firmám shání takzvané influencery pro jejich marketingové kampaně, vyvinula ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research typologii takových lidí vlivných hlavně na sociálních sítích. Typologie má pomoci určit vhodného  influencera pro danou značku podle jeho osobnosti, povahy jeho tvorby, jeho spolehlivosti, trendů jeho dosahu, předchozích komerčních využití či zaměření a hodnocení jeho publika.

Typologie influencerů

Typologie influencerů

The Hive a NMS Market Research roztřídily youtubery, instagramery, bloggery a další vlivné se silnými online kanály celkem do devíti kategorií. Podle archetypálního klíče se z nich následně stávají vládci, tvůrci (například Ester Geislerová, Pedro), šašci (Lukáš Hejlík), hrdinové (Anna Šulcová), průzkumníci (Alex Sedláčková, Petra Lovely Hair), mudrcové, pečovatelé, obyčejní chlapíci a nevinní (Veronika D., Petra Lovely Hair). Kategorie přímo vychází z archetypů známé americké psycholožky Carol Pearsonové. Ta ve svých dvou bestsellerech popsala archetypů dvanáct a specificky je určila pro potřeby osobního rozvoje. Později se uchytily právě v brandingu a reputačním managementu.

„Tato typologie pomůže propojit potřeby našich klientů s uměleckými záměry influencerů líp, než je tomu dosud. Od přirozeného obsahu na online kanálech osobností, se kterými spolupracujeme, si slibujeme větší dosah a záběr. To bude mít pozitivní dopad na kampaně našich klientů i samotné kanály tvůrců,“ věří Hana Vávrová, account director The Hive.

Hana Vávrová

Hana Vávrová

Agentura The Hive připravovala influencerské kampaně pro Českou spořitelnu, Sazku, Stock, Milku, Bebe, Oreo nebo Citroën. Dlouhodobě spolupracuje s youtubery (Jirka Král, Kovy, Anna Šulcová), známými osobnostmi (Lukáš Hejlík, Nikol Štíbrová, Veronika Arichteva), mikroinfluencery (Mikoláš Tuček, Yogaholick) či bloggerkami (Tereza in Oslo, Alex Sedláčková).

Sdílejte