Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Tipsport dostal kurzy na mantinely v reálném čase

AC Sparta Praha

AC Sparta Praha. Foto pro Tipsport: Pavel Lebeda

Sázková kancelář Tipsport spustila na fotbalovém stadionu pražské Sparty propagaci živých kurzů na reklamních LED panelech kolem hřiště. Aktuální kurzy na zápas se na reklamě mění v reálném čase, v závislosti na tom, jak se utkání vyvíjí. Při fotbalu jde o první takový počin v Česku. „Nevíme ani o nikom, kdo by něco podobného dělal na evropském nebo světovém trhu, a to včetně sázkovek, které mají partnerství s předními světovými kluby nebo soutěžemi. Dostáváme online formáty do prostředí, které bylo tradičně offline,“ prohlásil Jan Čumpelík, marketingový ředitel Tipsportu. Nový reklamní formát je jedním z výsledků čerstvě uzavřené spolupráce sázkové kanceláře se Spartou Praha.

Kurzy se aktualizují automaticky a okamžitě, není potřeba zásah člověka nebo někdo, kdo by je do systému přepisoval. Režie na daném stadionu jen přepne v příslušném čase na zdroj, který dostává od Tipsportu. Aplikace je postavena na technologii HTML5. „Snažíme se nezatěžovat kluby a zároveň šetřit i zdroje na naší straně. Proto jsme chtěli automatizované řešení. Vyvinuli jsme si ho sami a je prakticky bezúdržbové, nikdo nemusí ani nikam zadávat, jaký zápas příslušný klub zrovna čeká,“ vysvětluje Čumpelík. Aktuálně má „vysílání“ kurzů 30 vteřin zpoždění, od příští sezóny by mělo být skutečně v reálném čase.

Proč zrovna takové řešení? „Na standardní reklamu, i když je třeba rozhýbaná, kolem hřišť si fanoušci a televizní diváci rychle zvyknou a přestanou ji vnímat. Pokud použijeme live kurzy, pořád se něco mění, něco se děje, je o čem debatovat a co sledovat,“ dodává šéf marketingu Tipsportu. Sázková kancelář chce přimět fanoušky, aby na stadionech sázeli prostřednictvím svých mobilních telefonů. „Chceme obsah co nejvíc přibližovat reálnému dění v zápase. Náš byznys už dávno není retailový, ale internetový, 95 % sázek je online a dvě třetiny z nich jdou z mobilů,“ doplnil šéf komunikace Tipsportu Václav Sochor.

Tipsport distribuci kurzů v reálném čase vyvíjel a testoval v předchozích dvou sezónách v nejvyšší tuzemské hokejové soutěži Tipsport extraliga. Živé kurzy se tak postupně objevily na kostkách některých stadionů nebo prstenci pražské O2 Areny. Na LED panely u hřiště se poprvé dostaly při prosincovém mistrovství světa ve florbalu. Právě ty jsou navíc dobře viditelné i v televizních přenosech.

Průkopníkem formátu je Tipsport i na televizních obrazovkách. Poprvé ho nasadil formou injektáží na stanici Digi Sport, následovaly přímé přenosy na O2 TV Sportu.