Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Tiscali odkupuje značku Arbomedia

Společnost Tiscali Media vlastněná Kamilem Koupým a Bruno Wertlenem získala většinový podíl ve firmě Arbomedia, prodejci internetové reklamy. Obchodně tak přebírá její portfolio 25 webů (třeba Kinobox.cz či ePrávo.cz, celkem 1,5 milionu uživatelů měsíčně), reklamu na nich bude odteď prodávat obchodní oddělení Tiscali.

Firma Arbomedia, která je předmětem transakce, sice nese značku na českém trhu dlouhodobě známou, vznikla ale teprve v listopadu 2013. Jejím 100% vlastníkem dosud byl Petr Jaroš, ponechává si menšinový podíl. Jaroš dosud vedl Goldbach Czech Republic, místní zastoupení německé firmy Arbomedia, jež tu nahradilo původní značku Arbointeractive (značka Arbomedia byl spojena s prodejem televizní reklamy, nesla ji firma ARBOmedia.net Praha, kterou nahradila firma Media Master, jež prodávala hlavně reklamu České televize, ovšem jen do loňského léta).

Goldbach ale v Česku působil jen krátce, a neúspěšně. V letech 2011 i 2012 dosáhl tržeb nad 20 milionů Kč, skončil však ve ztrátě 11 milionů, respektive 7 milionů Kč. Personálně byl přitom s Tiscali provázán prakticky celou dobu - od podzimu 2011, kdy na český trh vstoupil, vedl jeho místní pobočku Jan Václav Čep, tehdy zároveň ještě spolumajitel Tiscali.

Rok poté Čep v Goldbachu končí, obchodní šéf Karel Brýna přechází do Tiscali a v redukovaném týmu ho narazuje zmíněný Jaroš. Ten teď zůstává výkonným ředitelem nedávno založené firmy Arbomedia.

Od ledna 2012 měl Goldbach v oblasti nákupu reklamy na webech Tiscali přes mediální agentury exkluzivitu. Koncem roku 2013 ale firma odchází z českého trhu, oznámilo teď Tiscali.