Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

Titulární partner nejvyšší fotbalové ligy je Fortuna

Fortuna:Liga má nové logo

Fortuna:Liga má nové logo

Sázková kancelář Fortuna je po desetiletí spojena se sponzoringem fotbalu i českých klubů. V říjnu 2016 uzavřela kontrakt s Fotbalovou asociací České republiky a Ligovou fotbalovou asociací. Po dvou letech, kdy byla partnerem reprezentace, českého poháru, výkonnostního fotbalu a její jméno nesla druhá nejvyšší soutěž Fortuna Národní liga do dalšího ročníku vstupuje i jako titulární partner nejvyšší české ligy, která nově ponese název Fortuna:Liga. Ten nahradí dřívější sponzorské spojení Het liga. Předchozími sponzory ligy byly ePojisteni.cz, Synot a Gambrinus.

S titulárním sponzorem je vždy spojena nová vizuální stránka ligy. V kontextu vzhledem ke čtyřletému partnerství Fortuna iniciovala zásadnější změnu a celkové řešení napříč všemi dotčenými soutěžemi. „Dřív se po vstupu nového partnera měnilo pouze logo, my jsme ale chtěli jít jinou cestou. Chtěli jsme komplexní změnu, novou identitu obou profesionálních soutěžích a její přesah dále. Přáli jsme si změnit vnímání celé fotbalové značky, hledali jsme společně s logem i příběh,“ popsal úvodní myšlenku David Vaněk, generální ředitel Fortuny.

Ligová fotbalová asociace si od partnerství slibuje stabilitu. „Jedná se o přelomový krok v historii ligového fotbalu v Čechách. Celý kontrakt svojí hodnotou i délkou nemá v našich podmínkách obdoby a jsem strašně rád, že nám Fortuna pomůže se zvyšováním kvality fotbalu jako produktu pro fanoušky,“ uvedl Dušan Svoboda, předseda Ligové fotbalové asociace. Pro fanoušky se chystají projekty, které podle Svobody zatraktivní nejen návštěvu ligových stadionů.

O novou identitu se postarala společnost Intoit v čele s kreativním ředitelem Pavlem Šmejkalem. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se vizuálně odliší. Hned od začátku jsme hledali jednoduchý a vtipný symbol, který je ve fotbalovém prostředí všude kolem nás, ale přitom ho nikdo ještě nepoužívá. Zároveň jsme chtěli sjednotit identity profesionálních soutěží a i vizuálně pozdvihnout nejvyšší české fotbalové soutěže na mezinárodní úroveň,“ uvedl Šmejkal.

Nové logo Fortuna:Národní ligy

Nové logo Fortuna:Národní ligy

Hlavním motivem nové identity profesionálních soutěží je dvojtečka. Ta má symbolizovat partnerství, emoce, zábavu i rivalitu se vzájemným respektem. Od příští sezony tak česká nejvyšší soutěž ponese název Fortuna:Liga. Druhá nejvyšší soutěž poté název jako v aktuálním ročníku doplněný o stejný nosný prvek, tedy Fortuna:Národní liga.