Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

„Tleskám a jdu si BrnoCopa pustit znovu!“

U reklamních katů vítězí Krutart s videem pro brněnské policisty. V závěsu je pojišťovna Direct s „normální“ kampaní od Brain One. Preventivní kampaň Axy tolik nezaujala.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 34. týden 2018

  1. Krutart: Buď BrnoCop (41 %)
    značka, klient: Městská policie Brno
  2. Brain One: Konečně normální pojišťovna (39 %)
    značka, klient: Direct pojišťovna
  3. WeAre Productions: Freshlabels Rodeo (38 %)
    značka, klient: Freshlabels
  4. Saatchi & Saatchi: Staňte se řidičem autobusu (37 %)
    značka, klient: Sdružení dopravních prostředků
  5. Leo Burnett: Denně vytáhnu krabku (28 %)
    značka: klient: Axa

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kampaň hledá brněnské hrdiny (41 %)

Brněnští strážníci mají novou náborovou kampaň. Tu tvoří dvouminutový animovaný spot stylizovaný do počítačové hry, který připravilo pražské animační studio Krutart. Klip BrnoCop je rozdělený do tří částí a v každé z nich je hlavním hrdinou strážnice nebo strážník, který musí čelit výzvám brněnských ulic. Poté, co úspěšně projde všemi herními úrovněmi, dostane možnost vyzkoušet si povolání na vlastní kůži. “Staň se hrdinou všedního dne,” zní výzva na závěr spotu.

Náborový klip bude městská policie prezentovat jako celek, ale i jako jednotlivé herní levely především na sociálních sítích FacebookInstagram. Současně s náborovým spotem byla pro uchazeče o zaměstnání spuštěna microsite Chytsvojisanci.cz, laděnou v tomtéž duchu, s dalšími podrobnostmi.

O mně se ví, že mám slabost pro všechno z Brna, a kreativa brněnských strážníků není výjimkou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Sledování spotu by mělo být zábavnější než jeho příprava. Tady není.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Milovníci retra nepůjdou dělat městského strážníka a mládež zas neví, která bije. Navrhuji tam pověsit těch 60 tisíc a zmínit, že kritéria jsou nízká.
Pavel Jechort

Jako náborové video nevím, ale jako PR driver - a konečně ne macho action štýle - to je vtipné.
Vilém Rubeš

Náborové video ve stylu videoherní “rubačky”? Jo! Navíc možnost stát se hrdinou všedního dne a šedesát tisíc k tomu. To by mohlo fungovat, jen aby střet s realitou nebolel o to víc. Za mě velký “overpromise” a trochu mimo cílovku, ale zábava to je.
Petr Václavík (2Fresh)

Skvělá kampaň, o to větší radost, že pro brněnskou městskou policii. Nápad, provedení, promyšlené detaily, vtip. Skvělá práce, tleskám a jdu si videa pustit znovu.
Petr Kašpar (Cognito)

Animace digi hry z Brna vznikla v Praze? Tak tomu říkám game changer. Že by pražský agentury začaly vyhrávat brněnský tendry?
Petr Čech (Havas)

Oproti DPP jde o trošku chytřejší investice do reklamy. Mohlo by to být zábavnější, ale svůj účel to splní.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

2. Direct ukazuje, co je normální (39 %) 

Nový spot Direct pojišťovny ukazuje, že stejně normálně jako v našem životě fungují jiné věci, měly by fungovat i pojišťovny. „Chceme, aby lidé věděli, že je normální chtít normální věci,“ uvedla brand manažerka Direct pojišťovny Nela Maťašeje. Televizní kampaň ve formě dvou třicetivteřinových a jednoho patnáctivteřinového spotu běží od 21. září. Spot je stříhaný z papíru a následně animovaný, pracovalo na něm kreativní autorské duo Ové Pictures z Bratislavy. Pro online média je pak připravená speciální verze s kratší stopáží. Spoty vznikly ve spolupráci s produkční společností Eallin. Kreativu připravila agentura Brain One. 

Výtvarný styl je půvabný, i celé poselství spotu působí srozumitelně a sympaticky. Plus patří i klientovi za odvahu nejít cestou všeobecného moodového videa.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Kdyby bylo ve dvacátý vteřině „Volte normální život. Volte stranu zelených,“ nikoho by to nezarazilo a dávalo by to větší smysl.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Když něco prohlásím, neměl bych ještě přidat nějaké to RTB? Hodí se to u baru stejně dobře jako v reklamě.
Pavel Jechort

Asi tak dlouho papírkově animovali, že jim ušlo, že to mezitím stihnul říct každej konkurent taky.
Vilém Rubeš

Srovnávat jídlo, sexuální orientaci a pojištění mi nepřijde normální, ale co je normální?
Petr Václavík (2Fresh)

Myslím, že investovaná práce a čas se ve finále vyplatila. Reklama má jedinečný rukopis, působí mile, taková velmi nadstandardně dobrá normální kampaň pojišťovny. V tomhle segmentu se takových kousků moc nevidí. Jestli i produkt bude tak dobrý, uvidíme.
Petr Kašpar (Cognito)

Normální znamená: obvyklý, běžný, průměrný, standardní. Takže do claimu bych to nedával. A přitom by bývalo stačilo napsat: Pojišťovna, jak má být.
Petr Čech (Havas)

Když vše, co deklarují, promění ve skutečnost, tak je to v pořádku a správné rozhodnutí toto vše komunikovat přes jednoduchý low budget.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

3. Novou kolekci propaguje živý sen (38 %)

Český internetový prodejce s módou a doplňky Freshlabels podporuje aktuální kolekce filmovou kampaní. Minutové video má představovat živý sen, kde se střetávají motivy boje a útěku. O produkci se postarala WeAre Productions, natáčení řídil Jaroslav Moravec. Spot se objeví online, konkrétně na YouTube, pro Instagram vznikly kratší spoty.

Teď promluvím jako zapšklá stařena, ale: To, že snímáte věci z divných úhlů, hrajete si se světly a stínem, kamera se vám třese, máte rádi rychlý střih a točíte v zajímavém prostředí, ještě neznamená, že jste vytvořili dobrý kreativní spot. Tak.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jako rozhejbanej katalog pěkný. Možná tam mohlo bejt víc toho bejka, no.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Živý sen, ze kterého se chci probrat, nikoliv v něm nakupovat.
Pavel Jechort

Bože, stačilo říct fashion - a já mohl ušetřit minutu života!
Vilém Rubeš

Jízda ano, ale rodeo? Možná kdybych neviděl předchozí kampaň Surreal.
Petr Václavík (2Fresh)

Mně zkrátka takový rukopis videí připomíná klipy skupiny Kryštof. Náhodně a nesouvisejícně poskládané obrázky za sebou a vedle sebe, prostřihy, kdy si připadám jako pes před televizí a vůbec nestíhám, co se tam děje. Můžu si za to sám?
Petr Kašpar (Cognito)

Loňská kampaň Surreal mě fakt bavila. Byla nápaditá, hravá, fresh. Ale před tímhle videem jsem na YouTube až doteď utíkal. Dohnalo mě až v katovně. Au. To je maso.
Petr Čech (Havas)

Reklamě na adidas originals nebo podzimní kolekci rag & bone s Baryshnikovem a Lil Buck se to nevyrovná, ale jinak je to hezký spot.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

4. MHD má novou náborovou kampaň (37 %)

Od 17. září v osmi městech běží reklamní spot, který s nadsázkou představuje povolání řidiče MHD. Dopravní podniky touto společnou aktivitou lákají nové uchazeče na pozici řidiče v situaci, kdy na trhu práce chybí až deset a půl tisíce kvalifikovaných řidičů. Jedná se o další společný projekt pod křídly Sdružení dopravních podniků České republiky. Do kampaně se zapojily dopravní podniky v Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Opavě, Pardubicích, Plzni a Praze. Cílem je zvýšit zájem o povolání řidiče ve veřejné dopravě i popularizace tohoto zaměstnání. 

Řidiče hrdinu v kampani představuje Tomáš Matonoha. „Věříme, že nadsázka, s níž je klip zpracován, zaujme a fakta o řidičské profesi uvedená v závěru přilákají nové uchazeče,“ prohlásil Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy. Kreativně spot zaštítila agentura Saatchi & Saatchi a produkčně Yo’ Mama.

Velká škoda, že velmi podobný epický spot v duchu filmového traileru o řidiči autobusu vznikl před lety v Dánsku. A byl lepší. Takže, řečeno slovy klasika, musím ubrat body!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Dva dobrý vtipy ve spotu, to se dlouho nestalo! (Zbytečnej nevtipnej vtípek s holkou na konci vezmi čert).
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tolik práce - a k ničemu. Tzv. vtipná nadsázka. Od lidí, co nejezdí autobusem ani jako cestující... Za Matonohu body dolů, za řemeslo nahoru.
Vilém Rubeš

Romantická představa o povolání řidiče autobusu má slibný začátek, ale na konečnou dorazí se zpožděním.
Petr Václavík (2Fresh)

Video má své silné i slabé momenty. Silnými jsou drive, odkaz na devadesátkový akčňák a produkce. Slabými aspekty jsou Matonoha a vtípky místy trochu na sílu. Ale otvírák je super.
Petr Kašpar (Cognito)

Tak buď jedna story, anebo viněty. Jenže tohle začíná skvělým úvodem do příběhu a pak se to zředí nudnejma vinětama. Škoda. Teda Karosa. A to i toho obstarožního vykání.
Petr Čech (Havas)

Masivní investice do reklamy s nulovou strategií. Široká veřejnost zřejmě zpozorní, ale jestli tento reklamní „blockbuster“ přinese nějaké nové řidiče, na to jsem zvědavá. Divoká náhodná kreativita nemá nic společného s reklamou. Jsou to vyhozené peníze…
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

5. Axa vyzdvihuje prevenci (28 %)

Axa: Krabka (Leo Burnett)

Axa: Krabka (Leo Burnett)

Pojišťovna Axa spustila v Česku a na Slovensku kampaň, jejímž cílem je přiblížit veřejnosti výhody rizikové životní pojištění. Hlavním konceptem kampaně je myšlenka, že prevence je nejlepší ochrana. Kampaň poběží od konce září do konce listopadu a  využije venkovních formátů, včetně billboardů a citylightů ve velkých městech a v sítích čerpacích stanic Mol v Česku a Shell a Slovnaft na Slovensku. Poběží také online ve formě bannerů a aktivní komunikace na sociálních sítích. O kreativu se postarala Leo Burnett PRaha, PR a Twitter řeší Havas PR v Česku a Dynamic Relations 2000 na Slovensku. O komunikaci na Facebooku se postará Axa interně.

No tedy, na to, že je to vizuál o zdraví, je to slušná deprese. A graficky taky nic moc.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jsem homofob. Nemám rád copy postavený na homonymii. Řachanda, ne?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Byl bych mnohem více odvážnější. Pojištění je nuda, ale i komodita, nabízí dost prostoru pro kreativu.
Pavel Jechort

Vtipný dvojsmysl vede k banální pointě. Body za snahu, ale další vyhozené peníze za kampaň „Žijte zdravěji, ať musíme míň zacálovat!“
Vilém Rubeš

Na podobná témata se dělají často lehce kontroverzní koncepty a často jsou to skvěle vykreslené i vyřčené reklamy, které obletí celý svět... Leč tady je to… takové děravé, obrázky nejsou pěkné a copy musí často ujít až moc dlouhou cestu, než to člověku celé dojde.
Petr Kašpar (Cognito)

Kontrast mezi vizuálem a textem přitahuje zvláštní pozornost, ale celkové sdělení a zpracování je slabé a příšerně nezajímavé.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.