Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 18. týden 2017
- Studio Najbrt: 52nd Karlovy Vary International Film Festival (59 %)
značka, klient: Karlovy Vary International Film Festival - Běhání sluší všem (43 %)
značka: RunCzech, klient: Prague International Marathon - Symbio: Příroda ve městě (42 %)
značka: Kneipp, klient: Hartmann - Rico - Fallon Prague: Kočky mají pré (28 %)
značka: Frisco, klient: Plzeňský Prazdroj - Saatchi & Saatchi: Na vás záleží (20 %)
značka, klient: Nationale-Nederlanden
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. KVIFF se chlubí novým kabátem (59 %)
Na první tiskové konferenci tradičně koncem dubna v pražském hotelu Augustine ukázali organizátoři Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary před letošním 52. ročníkem jeho logo i koncept vizuálu. Stejně jako v předchozích letech je dílem Studia Najbrt. Design je prací Zuzany Lednické, Aleše Najbrta a Michala Nanoru, fotografoval Václav Jirásek. Plakáty sestávají z fotografií „obyčejných lidí“, kteří před svým obličejem drží fotku tváře známého herce či herečky.
„Jak herci hrají naše životy ve filmech, my si teď hrajeme na ně,“ popsala Médiáři Zuzana Lednická. Plakáty využijí obličeje herců, jako jsou Jean-Paul Belmondo, John Malkovich, Harvey Keitel, Danny DeVito, z českých pak Rudolf Hrušínský, Petr Čepek, Olga Schoberová, Jana Brejchová či Aňa Geislerová. Festival letos proběhne od pátku 30. června do soboty 8. července.
Ale jo, funguje to!
Vilém Rubeš
Tohle mi přijde jako jedna z nejlepších kampaní na Karlovy Vary, co jsem viděl. Už teď se těším na festivalovou znělku. A mám pocit, že jsem blízko umění. Karlovarský vítěz týdne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Hřebejk má svýho Jarchovskýho, Bartoška Najbrta. Co na tom, že ty jejich věci už léta za nic nestojej, v Becher báru se poplácaj po zádech a vidíme se napřesrok.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Mám ráda černobílý fotky, Bartošku i festival ve Varech a jeho tradici. S Najbrtem je to jak kdy. A teď nevím, nemůžu si pomoct, ale za tou hezkou myšlenkou vidím koncept ‚Tvoje tvář má známý hlas‘, a to asi nikdo nechtěl.
Aneta Benešová (Nestlé)
Už jsem se bála, že budu tenhle týden zase jen za hatera. Tohle mě baví! Myšlenka sedí a exekuce je tradičně na úrovni.
Klára Palmer (McCann)
Po dlhej dobe kampaň na KVIFF s nápadom a spracovaním, ktoré majú potenciál osloviť širšie publikum..
Tomáš Hrábek (Symbio)
Jednoduchý. Čistý. Relevantní. Od lidí, co milujou film, pro lidi, co milujou film. Spolu s RunCzech vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)
Karlovy Vary mají v poslední dekádě konstantně vysokou úroveň vizuálu a já jsem rád, že Najbrt & spol. pokaždé překvapí nečím novým. Za mě cajk!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
2. Běhání pro krásu (43 %)
Celoroční kampaň Prague International Marathon, která podpoří sérii závodů RunCzech, staví na autentických fotkách lidí oddaných sportu. Slogan „All runners are beautiful“ plánuje využívat po další tři roky. Kampaň běží online, v tisku i outdoor.
„Cílem bylo vytvořit kampaň, která ukáže nejenom, kdo jsme a co děláme, ale také jak běhání i samotné běžce vnímáme. Běh je nádherný sport, který běžci prožívají s vášní. Tu vášeň s nimi sdílíme a vždy mají náš obdiv. A to jsme chtěli ukázat i ostatním,“ říká Nicola Welnerová, která se v Prague International Marathon stará o marketing a komunikaci.
‚All Runners Are Beautiful‘ je mnohem lepší head line než ‚Běh sluší všem‘ - a ne, není to totéž.
Vilém Rubeš
Jestli mě zrak neklame, tak ten vousatý hoch byl i v reklamě na Gambrinus. Těch chlapů do reklamy je k mání prostě málo, že jo? A myslim, že by se v situacích mělo trochu přitvrdit, aby ten headline skutečně vynikl. Ne nadarmo se řiká, že ‚plival krev‘ ‚sáhnul si na dno‘ a podobně.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Aby dávalo smysl, že jsou všichni běžci krásní, museli by bejt víc hnusný. A proč jsou ty printy tak divně dvojjazyčný?
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Zaprvé - běhání nesluší všem, což potvrzuju z vlastní zkušenosti. Zadruhé - tato kampaň dle mého názoru ukazuje, že chytlavý claim není všechno.
Aneta Benešová (Nestlé)
Takže kdyby ti lidé neběhali, tak zas tak krásní nejsou? Opět zajímavá myšlenka, ale zásadně pokulhávající exekuce.
Klára Palmer (McCann)
Jednoduchý nápad a jednoduchá exekúcia. Nevyrazí to dych, ale som veľký fanúšik zobrazovania života takého, aký je. Drina, pot a vyčerpanie sú omnoho fotogenickejšie ako uhladení reklamní manekýni!
Tomáš Hrábek (Symbio)
Jednoduchý. Čistý. Relevantní. Od lidí, co běhaj, pro lidi, co běhaj. Spolu s KVIFF vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)
Dobré sdělení, jednoduché, působivý layout. Jen si nejsem jistý, že se podařily a fungují všechna provedení stejně dobře.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
Myšlenka dobrá, avšak exekuce jest géniem průměrnosti.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
3. Příroda se stěhuje do města (42 %)
Myšlenka kampaně, jejíž kreativu má na svědomí agentura Symbio, staví na trendu využívání přírodních produktů, který však může občas končit i frustrací. Na spot s Lindou Rybovou v hlavní roli naváže produktový obsah i příspěvky na téma příroda ve městě na Facebooku i Youtube.
„Konkurenční značky přírodní kosmetiky staví na surreálních obrazech. My jsme se rozhodli zůstat ve městě, kde většina žen z cílovky žije a dostáváme do něj přírodu prostřednictvím produktu,“ vysvětlují koncept kampaně její tvůrci Václav Krbůšek, Anna Řeháková a Tomáš Hrábek ze Symbio.
Taková vegetariánská reklama, ale aspoň to není nesmysl.
Vilém Rubeš
Problém je v tom, že tomu nevěřím. I když se Linda Rybová snaží, aby to vypadalo, že nic nepředstírá, tak předstírá. A nepomáhá tomu ani voiceover, který šustí papírem.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Ať Linda předstírá nebo ne, já nevim, na co to je reklama. Ale nejsem cílovka- pár divoženek na tenhle laskavej plevel určitě skočí.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Ten insight, že běhání po louce naboso je děsně příjemný, nicméně většina z nás spíš uklouzne na šlupce na kočíčích hlavách, je moc dobrej! Ano, je to tak. Musím říct, že kreativy od Symbia mě většinou upoutají, což platí i u tohoto hero videa. However - vyvolá to ve mně purchase intend? Nene, pořád poběžím k Havlíkovi. Snad mě přesvědčí v rámci produktové komunikace, držím palce.
Aneta Benešová (Nestlé)
A přitom ta myšlenka měla docela potenciál, co? No nic, dostala jsem chuť na Lučinu a další kousky přírody ve městě.
Klára Palmer (McCann)
Když jsem si přečet copy postu ‚Taky nestíháš každý den vybíhat bosa na louku pro čerstvé bylinky?‘, byl jsem nadšenej, že máme v kategorii challengera. Bohužel video jde celý úplně proti tomu a končí hrůzostrašně doslovným klišé o tom, jak vám doma rozkvete kuchyň od IKEA. Škoda.
Martin Svetlík (Mustard)
Aaah, nechci, aby se mi to líbilo, ale nemůžu si pomoci! pěkná práce, dobře natočené, pěkně se mi to sleduje... jo, tak značkou si moc jistý nejsem, ale jinak se mi to líbí
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
Je to obyčejný a upřímnost z toho přímo čiší. Atmoška super, ale... co je to ten ‚Kneipp‘? Závěsné bylinky v květináči? Syrová kombucha? Antidepresiva?
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
4. Velká holčičí párty (28 %)
Hlavní cílovkou alkoholického drinku Frisco z portfolia Plzeňského prazdroje jsou mladé ženy. Nová jarní kampaň je tak dalším pokračováním série holčičích mejdanů okořeněná novou příchutí Frisca lesní ovoce. Kreativu tohoto spotu vytvořila agentura Fallon Prague, na kterou v prodloužení navazují Triad, post-produkci zajistili Flux Films a režii měl pod palcem Adam Vopička.
Instruktážní video, kterak se dostati od baru do klubovky. Staří hrají mladým.
Vilém Rubeš
Tohle mi vlastně přijde fajn. Headline si zapamatuju velice snadno. Ale situace mohli být o něco zajímavější.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Frisco: Kočky mají prejt. Nic jinýho pro mě tenhle ‚nápad’ není.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Jasně, odráží se od cílovky, a to asi budou spíše holky, ale doprčic ‚kočky mají pré‘? Já nevím, mně to přijde už xx let od Frisca pořád to stejný. Noční klub, vystajlovaný holky a produkt. Plus vylaunchovaná novinka na konci. Chce to změnu.
Aneta Benešová (Nestlé)
‚Kočky mají pré‘ a naväzujúci humor na úkor gambrinusákov mi príde ako super nápad. Problém mám s exekúciou, a síce s absurdne nažehleným reklamným svetom. Kde končí neschopnosť natočiť spot, ktorý nie je mimo realitu, a kde začína umelecká štylizácia?
Tomáš Hrábek (Symbio)
Sledujte s námi osudy čtyř děvčat, která by chtěla být jako ze Sexu ve městě a odmítat drinky od pohledných mužů, ale ve skutečnosti jsou neuvěřitelně nudný a vrcholem jejich večera je udělat si společný selfíčko, který pak ráno můžou zapřít partnerovi. Navíc nikdo z těch lidí neumí hrát. To to nikdo v agentuře nevidíte?
Martin Svetlík (Mustard)
Ježiš, to je unylý, němá diskogroteska bez humoru. Doufám, že se u toho otevírání zátky rukou holky řízly do prstu stejně jako já.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
5. Na čem záleží? (20 %)
Marketingová kampaň pojišťovny, která odstartovala 1. května je zaměřena na zvýšení povědomí o značce a na propagaci nových asistenčních služeb k životnímu pojištění. Po loňské rebrandingové kampani s Ewanem McGregorem se jedná o nový koncept. NN v celé kampani cílí především na rodiny s dětmi a ve spotu samozřejmě nechybí ani tradiční claim „Na vás záleží“. Záběry natočila reklamní agentura Khanna\Reidinga v Nizozemí, poté je agentura Saatchi&Saatchi upravila na míru českému trhu. Během celého května poběží 20 sekundová reklama na kanálech skupiny Prima, 10 sekundovou variantu pak budeme vídat před pořady na Nově a Primě.
Reklama se dá shrnout písmeny brandu: NN Naprosto na...
Vilém Rubeš
To jsou snad obrázky z nějaké video banky a hudba zase ze sound banky. Předpokládám, že penžení ústav by mohl mít něco honosnějšího.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Nic mě nenapadlo. Stejně jako autory.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Pustila jsem si to 3x a nemám z toho žádnej zásadní dojem. Pro TV průměr, pro digitál podprůměr.
Aneta Benešová (Nestlé)
Jen doufám, že to je adaptace. I když ani tím by se to nedalo moc omluvit.
Klára Palmer (McCann)
To už snáď ani nie je poskladané z rôznych fotobankových klipov. Celý ten strih je dostupný na fotobanke ako generický spot pre korporáty! Stačí vymeniť logo vľavo dole a o rok to môže spustiť Spořka.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Co na tom chcete hodnotit? Jak dobře se povedlo najít záběry na Getty? Nebo nápaditost claimu ‚Na vás záleží‘?
Martin Svetlík (Mustard)
Tady si někdo pohrál s obrázky z fotobanky a je to. V této firmě (doufám) žádné marketingové oddělení ani nemají!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
Poetické, konzervativní a tématicky vyprázdněné. Jednoduše nic, co by mě zvedlo od stolu - neodnesl jsem si z toho jediný ‚memorable moment‘.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
