Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„Tohle pouštět povinně na základních školách.“ Zabodoval apel Družiny začleňovat cizince

Kampaň proti chybám, které Češi při kontaktu s cizinci dělají, je podle našich katů ta nejlepší za minulý týden. Až za Družinou skončili borci z Yinachi, Zaraguzy či Symblaze.

Vietnamec

Vietnamec

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 15. týden 2015

  1. Studio Družina: Češi a cizinci – mluvme spolu! (61 %)
    klient: Centrum pro integraci cizinců
  2. Yinachi: Moudrá rada nad zlato (51 %)
    klient: Kooperativa
  3. Zaraguza: Rodina překvapila maminku (41 %)
    klient: Maggi
  4. Nevyměknem 2015 (27 %)
    klient: Stock-Božkov Plzeň
  5. SymblazeMiňonky 5x jinak (19 %)
    klient: Mondelez

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Cizincům se netyká (61 %)

Centrum pro integraci cizinců připravilo ve spolupráci se Studiem Družina informační kampaň, která se zabývá lepším začleněním cizinců do společnosti. Kampaň probíhá v rámci projektu Společný kraj – s cizinci jako s našinci a jejím výstupem jsou především tři spoty, v nichž  jsou ztvárněny klasické situace – chyby, které Češi při kontaktu s cizinci dělají. Celá kampaň vyvrcholí 22. 4. v Evropském domě v Praze, kde proběhne veřejná prezentace.

https://www.youtube.com/watch?v=fSAdTy8AA8Q https://www.youtube.com/watch?v=BwHDSaZbeGM https://www.youtube.com/watch?v=PjeXVTzH1i4

 

Znám ty rozpočty, a tak chápu, že exekuce není první liga. Ale líbí se mi jednoduchost a srozumitelnost myšlenky.
Tomáš Belko

Je to super! Fakt dúfam, že to uvidí veľa ľudí a že to s mnohými zatrasie. A to nehovorím preto, lebo som cudzinka v Prahe.
Petra Jankovičová

Protože mě překvapivě často šokuje chování ‚domorodců‘ k přistěhovalcům, dala bych této kampani 100 %. I když ale tvůrci našli skvělý insight a s lehkostí ve 30 vteřinách upozornili na zabedněnost čechů, musím (i když mě to mrzí) ubrat pár bodů za exekuci. I tak ale autorům kampaně gratuluji.
Iva Bízová (Loosers)

Hezký spot, jde hned na věc. Náběh virálního videa musí být pod tři vteřiny – jinak řečeno, za tři vteřiny musí mít uživatel jasno, na co kouká a jestli to chce sledovat. Jsem překvapenej, znám totiž úplně jiné Vietnamce.
Marek Prchal

Zrovna nedávno jsem se nad nějakým takový tykalem styděl. Pěkná práce.
David Suda

Tohle pouštět povinně na základních školách.
Martin Charvát (Konektor)

Vietnamec i Afričanka vymazlený od insightů po exekuce. Klobouk dolů. Borci.
Ivo Laurin (Outbreak)

Skvělé, chytré, funguje! (Herecké výkony nechci hodnotit.) Dokonalý vhled, pevně vystavěný příběh, a nelže. Díky za to. A ano, stydím se, moc se za nás stydím!
Jana Kubištová (Budvar)

Družina už udělala lepší věci – třeba Bubliny pro Jeden svět, nebo vánoční Kuhňata. I tak o jeden neoholený fous druhé místo za chlapama, co nevyměknou.
David Brada (Cream)

Ach ta obrazová doslovnost… ještě chybělo, aby se paní z finančáku podívala do kamery, ukázala do ní prstem a zeptala se ‚a jak mluvíte s prodavačem vy?‘.
Pavel Fuksa

2. Rodičovské pojištění u Kooperativy (51 %)

Pojišťovna Kooperativa vypustila do éteru sérii spotů s dětmi a o dětech. V kampani na pojištění dětí zvěčnila nejlepší rodičovské hlášky. Nová kampaň poběží v dubnu a květnu. Kreativa je postavena na paradoxních hláškách rodičů, které občas každý vypustí směrem ke svým dětem. Pojišťovna chce přimět rodiče k zamyšlení, zda mají adekvátně a efektivně vyřešena možná rizika, která hrozí jejich dětem při každodenních hrách. Na kampani se podílela agentura Yinachi ve spolupráci s interním týmem marketingové komunikace. Spoty režíroval Juraj Janiš v produkci Boogie Films. 

Ta exekuce se mi zdá nějak neautentická. Předchozí kampaň na autopojištění mi přišla mnohem líp udělaná.
Tomáš Belko

Dobré je to. Ten koniec s hračkou ‚zabili‘.
Petra Jankovičová

Ze života. O životě. Živě. Pro život jaký je. Geniální!
Iva Bízová (Loosers)

Kooperativa má jeden z nejlepších claimů v téhle zemi. Pojišťovna pro život, jaký je. Ale v tomhle spotu to není život, jaký je. Je to klasická iluze šťastné rodiny.
Marek Prchal

Hlášky či pravdy ze života jsou fajn a krásně sednou ke Kooperativě. Tyhle jsou také fajn, dobře sedí na produkt a vedou k zamyšlení. Stačilo je ale natočit pěkně suše a ze života jako předchozí kusy.
David Suda

‚Jestli se ti něco stane, tak tě zabiju!‘ Kolikrát jen jsem podobnou větu říkal svým dětem. Kooperativa pokračuje ve své výborné kampani, bohužel ale tentokrát příliš doslovně. Chce to trošku ubrat, milá Kooperativo! Že jsou to absurdní věty, víme všichni, nemusí na to nahrávat manžel a děti. Zbytečně zabíjíte vtip. Dobré, ale jedna kytička dolů za zpracování.
Martin Charvát (Konektor)

Na koho nepadla nostalgická vzpomínka na vlastní dětství, musel se narodit rovnou dospělý! Vtipný vhled trochu zastiňuje produkt, chce to trochu soustředění.
Jana Kubištová (Budvar)

Dneska už se děti nepotápějí ve vaně a nelezou na zahradě po stromech? Tak proč mají jejich reklamní rodiče tak děsný kecy? Malý strach o dítě = malý důvod zavolat do Kooperativy pro pojištění.
David Brada (Cream)

Pěkná civilní exekuce, kterou ale shazuje stereotypizace žen-matek do pozic pradlenek a leštiček nádobí.
Pavel Fuksa

3. Maggi dojímá matky (43 %)

Pro značku Maggi připravila agentura Zaraguza novou kampaň, která netradičním způsobem oslavuje matky a jejich kuchařské umění. V emocionálním videu z produkce Punk Films ukazuje rodinu, která nechala své mámě „tajně“ vydat knihu receptů.

Vlastní kuchařku může získat i výherce soutěže, která kampaň provází. Dalším šedesáti účastníkům Maggi rozdá poukazy na fotoknihu Piklio. Ti musejí ale nejdříve uspět v testu kuchařských znalostí. Akce poběží čtyř týdny a to jak na webu, tak v prodejnách Tesco.

Cílem kampaně je zvýšit povědomí o značce mezi cílovou skupinou žen a matek mezi 25 a 50 lety a přiblížit se jejich skutečnému životu a potřebám.

Zajímá mě hlavně to pokračování, jestli to bude rezonovat. Na tomhle zatím není co hodnotit.Tomáš Belko

Tak už aj k nám prišli ciťákové videá pre domáce panie so skrytou kamerou a slzičkou na konci. Myslím, že na cieľovku to zaberie, deti sú rozkošné a natočené je to pekne. Ďalším krokom bude, robiť takéto veci bez nutkavej potreby nalepiť na to súťaž. Ale to až časom.
Petra Jankovičová

Kdybych byla máma, nedělala 15 let v reklamě/marketingu a neznala podobné kampaně/insighty ze světa, asi by mě to dojalo. Takže pro Maggi a jeho cílovku v podstatě dobrá práce.
Iva Bízová (Loosers)

Zaraguza, no. Prostě Zaraguza. Prostě je to dobrý, no, co mám na to říct.
Marek Prchal

Věříte tomu, že to je autentické? Že o tom nevěděla? Že vše tak rychle pochopila a dojala se? Kdo tyhle falešnosti zastaví?
David Suda

Výborný nápad s tajným vydáním vlastní kuchařky. Konečně podobné video taky zcela autenticky natočeno. Dobrá soutěž, perfektně sedí ke značce. Jediná drobná výtka: na soutěžním webu se případným účastnicím tyká. Proč?
Martin Charvát (Konektor)

Opravdovost provedení kulhá za jinak dobrým konceptem.
Ivo Laurin (Outbreak)

‚Tolik lásky nelze unést…‘, jak zpívá nejmenovaná kapela. Já to Maggi prostě nevěřím. Zdarma se nedojímám.
Jana Kubištová (Budvar)

‚Každá rodina si zalouží mít v knihovně maminčiny recepty.‘ Jasně a proto vytiskneme kuchařku jen jedné výherkyni. Figaro a jeho 365 radostí byl větší doják.
David Brada (Cream)

Prosím, ještě více sociálních experimentů (=levně vypadajících reklam) plných oblastních herců snímaných špatně maskovanými kamerami ukrytými v maminčině bidetu nebo v mikrovlnce!
Pavel Fuksa

4. Nevyměknem ani v roce 2015 (27 %)

Fernet Stock přichází s novou podobou modlitby pro pořádné chlapy, kteří to mají rádi hořké, a navzdory životnímu stylu nevyměknou. Herec Václav Vašák ve svém proslovu apeluje na mužnost nebo možná spíš chlapáctví.

 

Teda chlapi, sakra, já tady změkčile píšu nějaký hodnocení, ale kdyby mi někdo vlít do kanclu s láhví Fernetu a vysvětlil mi, že bych měl probudit svoje ‚mužo‘, tak bych se možná pochlapil. Z toho videa zatím cítím trapnost. Takový nedostatek humoru a nadhledu se jen tak nevidí. Ano, možná to zase bude fungovat. Ale líbit se mi to nemusí.
Tomáš Belko

Fernetie reklamy mám rada. Toto je ale nasilu, umelé, upotené a zbytočne ukecané.
Petra Jankovičová

‚Nevyměknem‘ je po geniálním ‚I muži mají své dny‘ slušný slogan/koncept. Přesto tomuto spotu nevěřím ani ň. Je to jako dívat se na záznam motivačního projevu nejlepšího prodejce multi-level-marketingové firmy Herbalife.
Iva Bízová (Loosers)

Podpůrná skupina chlapů je jistě příjemná, ale já nemůžu sehnat žádného fotra do party, aby se mnou chodil s kočárem na Letnou.
Marek Prchal

Fernet burcuje chlapáky k odvážným krokům. Samotná značka však trochu vyměkla a od poslední exekuce jen opatrně přešlápla na místě. Škoda. Koncept jistě nabízí větší prostor.
David Suda

Chlapáctví bez humoru je trapné.
Martin Charvát (Konektor)

Co ten konec? Rozumim. Zařvem si, kopnem ‚drsoně‘ a zejtra budem zase měkký. Nebo co drsnýho podniknem? Nic? Fakt nic?
Ivo Laurin (Outbreak)

Nadsázka jen napůl – to je vždycky trapas. A supernudný supeukecaný superpopisný voiceover tomu na kráse nepřidá.
Jana Kubištová (Budvar)

Nikdo z nás to nemá LEHKÝ, ne SNADNÉ! A chlap to rád HOŘKÝ, ne HOŘKÉ! Aspoň mluvte jako chlapi, kua! Přesto zlato.
David Brada (Cream)

Téma vyměknutí a zženštilosti, vykřičené Chlapákovým popisným monologem. Nestydatá vykrádačka konceptu ‚Cry‘ na pivo VB (https://www.youtube.com/watch?v=i08jbz4wOmY), který ovšem téma pojal s nadhledem a důvěrou v mozky příjemců.
Pavel Fuksa

5. Pazderková 5x jinak pro Miňonky (19 %)

Známá česká herečka Iva Pazderková vystupuje v sérii spotů pro Miňonky opět jako blbá blondýna. Poškrábala přítelovo auto, a vysvětluje situaci pěti různým lidem, a to pokaždé jinak. Podívejte se, jak příhodu vylíčila příteli, policii, mámě, kamarádce a v autoškole. Jestli vás napadají lepší výmluvy, můžete se zúčastnit soutěže na www.facebook.com/minonkyczsk, hlavním porotcem bude Iva Pazderková .

https://www.youtube.com/watch?v=ibom6ZDfprA https://www.youtube.com/watch?v=QzR2vrCH2lE https://www.youtube.com/watch?v=nn_9ZWNAS6k https://www.youtube.com/watch?v=nn_9ZWNAS6k https://www.youtube.com/watch?v=LvcfQvtCai0 https://www.youtube.com/watch?v=4fc5-4fQKwE

Pazderkovou mám rád, ale kromě ní tam nic není.
Tomáš Belko

Využitie toho, že Facebook chce do videí šlapať a dokáže momentálne dodať veľa muziky za fajn peniaze. Len tá exekúcia ma strašne vyrušuje a Iva Pazderková už bola vtipnejšia.
Petra Jankovičová

V podstatě nevím, co hodnotit. Content facebookové stránky? Téma soutěže? Grafické provedení? Zapojení celebrity? I kdyby šlo o názor na všechna jmenovaná témata, je to (pod)průměr.
Iva Bízová (Loosers)

Je to málo autentické. Proč nešli k Pazderkové domů? Studiové fotky na Facebook nepatří. Říkám to na každé přednášce. Facebook nevzniknul, aby na něm někdo ukazoval letáky nebo studiové fotky.
Marek Prchal

Vůbec netuším, jak je to navázané na produkt. I jeho přítomnost ve videích je bolestivý product placement. Ano. Pět příchutí, pět verzí. Rozumím. Víc nic.
David Suda

Dala bych stovku – za tip, jenže ona je to reklama! Nač vlastně? Aha, na Miňonky! Jako solitér to nefunguje, ale na webu se určitě ujme.
Jana Kubištová (Budvar)

Na papíře to určitě vypadalo jako parádní řachanda. A Iva je přece vynikající. Ale o co méně peněz bylo na produkci, o to víc bylo kompromisů. Proč se to aspoň nejmenuje mimoňky?
David Brada (Cream)

Oligofrenicky natočený content donutí zákazníky, aby s vidinou jednoho balení Miňonek zdarma psali na FB komentáře, které se zalíbí Ivě Pazderkové. V hlavě marketing specialisty to jistě fungovalo.
Pavel Fuksa

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.