Tomáš Jirsa uvádí komunikační brand Katz83

Experimentální značka reaguje na covid i stírání hranic mezi komunikačními disciplínami.

Tomáš Jirsa, zakladatel značky katz83. Foto: Natalie Kubenk

Profilové snímky pro novou značku vytvořila sedmnáctiletá fotografka Natalie Kubenk. Věnuje se převážně editoriálu, módní fotografii a portrétům. Za svou relativně krátkou kariéru spolupracovala s českými i zahraničními značkami jako NeverEnough, BiteGang, Converse, Snapbacks nebo Dance Academy Prague. „Oslovili jsme jí právě kvůli jejímu stylu, její komunikaci na Instagramu. Dívá se na věci jinak, nikdy systémově nespolupracovala s agenturou a my chceme takové tvůrce dostat nejen k nám, ale hlavně ke klientům. Mohou výrazně změnit to, jak značky komunikují. Natálie je první v delší řadě výrazných osobností, které představíme,“ říká Tomáš Jirsa

Majitel komunikační agentury C&B Group a jeden z moderátorů podcastu Insider Tomáš Jirsa spouští experimentální komunikační brand Katz83, stylizovaný jako katz83, s malým písmenem na začátku. Reaguje tak na zrychlení změn v komunikaci kvůli pandemii covidu. „Tradiční agentury stále těžkopádněji reagují na zrychlený běh nejen komerční komunikace, ale celého byznysu a dění ve společnosti. Tradiční agentura s pevnou strukturou přestává být efektivní,“ je přesvědčen Jirsa. „Klíčová je schopnost originální úvahy, překročení hranic mezi obory a zapojení širokého spektra externích hráčů,“ dodává s poukazem na raketový nástup sociální sítě Clubhouse nebo etablování inovativních značek jako Netflix.

Katz83

Značka Katz83

„Změny prostředí komerční komunikace a byznysu dokládá i vliv osobností, jako je Elon Musk, které miliony investované do korporátní komunikace nahrazují jedním twitterovým účtem. To jsou změny, které jeden agenturní account manažer s plánem tiskových zpráv vůbec není schopen pojmout nebo využít,“ míní zakladatel nové značky.

„Věříme, že odpověď na tak rychle se měnící prostředí není jedna zázračná strategie, není to jedna agentura s novým pojetím komunikačních kampaní, není to deset spolupracujících influencerů nebo jeden datově-analytický tým. Není to psaní tiskových zpráv a správa několika účtů na různých sociálních sítích. Je to prostředí, které koncentruje talentované lidi z komunikačních oborů i mimo ně a které záměrně bourá hranice jedné komunikační agentury. Je to prostor, který slouží k navazování spoluprací napříč obory, čerpání znalostí z aktuálních světových konverzací a trendů a který dovoluje mazat rozdíly mezi klientem, agenturou, influencerem, externistou, inhouse oddělením a partnerstvím pro CSR,“ shrnuje Tomáš Jirsa své úvahy směrem k novému komunikačnímu brandu.