Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Tomáš Řehák spustil tržiště internetové reklamy RockAd.net

Tomáš Řehák

Tomáš Řehák

Výrazný hráč českého internetu Tomáš Řehák, někdejší dlouholetý šéf OMD Digital, spustil vlastní platformu RockAd.net pro automatizovaný obchod s internetovou reklamou v reálném čase, tzv. real-time bidding.

„Důsledně ho nazývám jako RTB (real-time bidding) laboratoř, ale nese všechny znaky adexchange, tedy moderní technologií spravovaného mediálního prostoru,“ sdělil Médiáři. Projekt pracuje s prostorem zhruba desítky provozovatelů médií zapojených v měření NetMonitor, jimž dodává poptávku zhruba dvou tisícovek inzerentů.

„Na českém trhu se o RTB hodně teoretizuje a málo dělá. Proto jsme si v zásadě pro výzkumné a prezentační účely technologie švédské Admety postavili reálný základ RockAd.net – první českou display adexchange, abychom se spolu s médii a zadavateli učili na reálném prostoru v praxi,“ podotkl Řehák k projektu, který měl prý zprvu být „klubem pro zvané“, ale nabírá další členy. Řehák jej provozuje pod vlastní firmou ejhle.net.