V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Tomáš Řehák spustil tržiště internetové reklamy RockAd.net

Tomáš Řehák

Tomáš Řehák

Výrazný hráč českého internetu Tomáš Řehák, někdejší dlouholetý šéf OMD Digital, spustil vlastní platformu RockAd.net pro automatizovaný obchod s internetovou reklamou v reálném čase, tzv. real-time bidding.

„Důsledně ho nazývám jako RTB (real-time bidding) laboratoř, ale nese všechny znaky adexchange, tedy moderní technologií spravovaného mediálního prostoru,“ sdělil Médiáři. Projekt pracuje s prostorem zhruba desítky provozovatelů médií zapojených v měření NetMonitor, jimž dodává poptávku zhruba dvou tisícovek inzerentů.

„Na českém trhu se o RTB hodně teoretizuje a málo dělá. Proto jsme si v zásadě pro výzkumné a prezentační účely technologie švédské Admety postavili reálný základ RockAd.net – první českou display adexchange, abychom se spolu s médii a zadavateli učili na reálném prostoru v praxi,“ podotkl Řehák k projektu, který měl prý zprvu být „klubem pro zvané“, ale nabírá další členy. Řehák jej provozuje pod vlastní firmou ejhle.net.