Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna za 38. týden 2021
- Touch Branding: Už! (66 %)
značka: Národní divadlo, klient: Národní divadlo Praha - Havas Prague: Auta vs. vlaky (63 %)
značka, klient: České dráhy - Ogilvy: Samozřejmě (54 %)
značka: Raiffeisenbank, klient: Raiffeisenbank ČR - Haze: Co znamená hudba pro tebe? (53 %)
značka: Kytary.cz, klient: Audio Partner
- VCCP: Královské kuře (40 %)
značka: Albert, klient: Albert Česká republika
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
1. Národní divadlo přivolává návrat do normálu

Národní divadlo: Už! (Touch Branding)

Národní divadlo: Už! (Touch Branding)

Národní divadlo: Už! (Touch Branding)
Pražské Národní divadlo poutá aktuální kampaní na začínající sezónu. Tvůrci sdělují, že kampaň má vyslat signál, který který má zahrnovat sdělení o zahájení, kulturním zážitku, potkávání se s přáteli, návštěvu divadla, prostě radost ze živého umění, které lze těžko čímkoli nahradit. „Ke spolupráci jsme oslovili agenturu Touch Branding, které přišla s graficky čistým konceptem a všeříkajícím slovem Už! Jednoznačné sdělení v typografickém provedení je natolik signifikantní, že o jeho nepřehlédnutelnosti nešlo pochybovat,“ uvádí Helena Vonková, vedoucí oddělení marketingu Národního divadla. „Kampaň je naplánována do celého mediamixu. Právě probíhá v outdooru, zejména v místech s vysokou koncentrací cílové skupiny, jako je MHD, nádraží nebo vlaky, a samozřejmě nás těší ohlasy divadelních příznivců i široké veřejnosti. V další fázi kampaně plánujeme hlavně využití onlinu, tisku a netradičních lokalit jako fasády našich divadelních budov.“ „Už! je esence toho, že jsme se dočkali návratu do ‚normálu‘. Publikum, které rádo a často navštěvuje divadlo, si ho teď může konečně užít,“ říká Martin Marušinec, kreativní ředitel agentury Touch Branding, která kampaň připravila. Kromě tradičních outdoorových médií bude kampaň využívat i média digitální. „Pro obrazovky jsme připravili animované typografické spoty, které využívají takzvaných variabilních fontů. Díky těm jsme si mohli pohrát se slovem Už! a vdechnout mu život,“ doplňuje Neil Johnston, který kampaň designoval. Spoty běží na Nové scéně Národního divadla, na Hlavním nádraží v Praze a v metru na Národní třídě podél eskalátorů.
V jednoduchosti je krása.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Užasný! Výstižný, minimalistický, nepřehlédnutelný. Už bylo na čase, abychom se zase mohli jít pobavit za kulturou. Myslím si, že líp to vystihnout prostě nešlo, a každý, komu je divadlo aspoň trochu blízké, si tu message a emoci dokáže vzít za svou... Standing ovation je na místě!
Michaela Oulehla (Cognito)
Trefný copywriterský minimalismus! Chci víc takových kampaní. Ale už!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Za mě to nejlepší z této várky. Jednoduše srozumitelné sdělení podané graficky silnou formou, takže si příznivci Národního divadla mohou oddechnout a zvolat: konečně! Videoformátu trochu chybí invence, ale Neil Johnson je šikula.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)
Národní divadlo si zaslouží o hodně víc. I kdyby tahle kampaň byla na oblastní divadlo v Šumperku, tak by to bylo málo.
Ondřej Souček
Za mě vítěz. Jak udělat hodně s málem.
Pavel Jechort (Mall Group)
Vizuálně jsem si to už!l.
Manuel Prada (Comtech Can)
2. Ivan Trojan pro České dráhy rovnou v dvojroli
Tohle by se vám ve vlaku nestalo, říká novým reklamním spotem národní dopravce České dráhy. Čerstvá kampaň od agentury Havas demonstruje výhody vlaku cestujícím, kteří jezdí za byznysem a dosud volili auto. Ve spotu opět vystupuje Ivan Trojan, tentokrát ve dvojroli řidiče na služební cestě a drzého opraváře z autoservisu. V produkci Total HelpArt spot režíroval Ondřej Trojan. Kampaň se objeví v televizi, rádiu a na internetu.
Slovní hříčky typu „servis v autodílně“ a „palubní servis“ jsou základem kampaní pro České dráhy, ale proč ne? Trojan jako vždy spolehlivý. Mě osobně to nijak zvlášť neoslovuje, ale věřím, že spoustě lidí to přijde vtipné.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tahle kampaň mě pobavila hned na první dobrou! Po ťapce zase povedený promyšlený spot. Tleskám.
Michaela Oulehla (Cognito)
Ivan Trojan v obleku obchodníka s teplou vodou sice pěkně zestárnul, ale obě role zahrál výborně. Palec nahoru Českým drahám, že nás baví touhle sérií reklamních veseloher propagujících vlaky a vláčky. A jestli ještě navíc mají na trati do Ostravy monopol, tak i to sdělení je v pořádku.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)
Von je všude, a pořád je megavtipnej. A napsaný je to vždycky hezky. Tak takhle se má využívat potenciál hvězdy.
Ondřej Souček
Hele dobrý, služba je sice pořád stejná, kdo jezdí vlakem, ví svý, ale reklama fajn. Hlavně to brát celý tak nějak s humorem, to je asi vlastně nejdůležitější, když uvažuju o ČD.
Pavel Jechort (Mall Group)
Snaží se to o vtip až moc. Ale nápad dobrej. V sérii předešlých spotů je tenhle určitě nejlepší.
Manuel Prada (Comtech Can)
3. Raiffka se zaměřuje už nejen na bohatší

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)

Raiffeisenbank: Samozřejmě (Ogilvy)
Ve všech typech médií odstartovala nová reklamní kampaň Raiffeisenbank, kterou vytvořil tým marketingové komunikace banky spolu s reklamní agenturou Ogilvy. Nový reklamní koncept je založený na otázkách, kdy na každou z nich je odpovědí „samozřejmě“. Otázek je mnoho - od obecných až k těm, které se zabývají konkrétními benefity produktů banky. „Chceme našim klientům usnadňovat život, a proto je naší nejoblíbenější odpovědí samozřejmě. Protože když jsou důležité věci ve světě financí samozřejmé, nemusí se jimi klienti zabývat a místo nich se mohou věnovat čemukoliv, co jim dělá v životě radost,“ říká Filip Šanda, ředitel strategie značky a komunikace Raiffeisenbank. Dosavadní „černobílá“ komunikace byla tvořena tak, aby oslovovala zejména klienty s vyššími příjmy. Nový koncept se v souladu se strategií banky zaměřuje na mnohem širší cílovou skupinu a ukazuje, že produkty a vysoká kvalita služeb jsou určeny všem klientům, nejen těm prémiovým. „Nová komunikace nás posouvá z dosavadního černobílého do barevného světa a chceme lidem ukázat, že svět financí jim může přinášet pozitivní emoce. Chceme Raiffeisenbank ukazovat jako méně vážnou a více hravou banku, která je tady pro každého,“ doplňuje Šanda. Režisérem spotů je Juraj Janiš. Realizaci natáčení měla na starosti produkce Boogie Films. O fotky na klíčové vizuály se postaral fotograf Matúš Tóth. Voiceover k novým televizním a rádiovým spotům namluvil Ondřej Brzobohatý. Na straně Ogilvy je pod kreativou a copywritingem podepsaný Tomáš Belko, strategii připravil David Červený a art directorkou je Lucie Žďánská.
Je tato kampaň přirozená, nenásilná a sympatická, prostě povedená? Samozřejmě.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Zaujala mě tato kampaň? Samozřejmě. V jednoduchosti je krása.
Michaela Oulehla (Cognito)
Milé, vtipné, ze života - pro Raiffku konečně osvěžení. A hlavně návrat k lidem!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Tady je zřejmá snaha navázat na banku inspirovanou klienty a posílit emoční pouto. Takhle nějak mohl vypadat brief. Výsledkem je tenhle reklamní pšouk. Cukrkandlové obrázky, ale jinak o ničem, nemyslíte? Tak určitě! Tedy, pardon, tak samozřejmě!
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)
To vlastně vypadá jako hezkej, nosnej koncept. Jedině to „samozřejmě“ mi trochu připomíná „to víš, že jo“. Prostě nic neni na světě černobílý, abychom mohli říct na všechno „samozřejmě“, pokud to myslíme fakt vážně. A z nosnýho konceptu je hromádka dříví.
Ondřej Souček
Nic co by překvapilo. Ale je tam hodně žluté, takže i s vypnutým mozkem ty peníze nějak makají ku prospěchu značky.
Pavel Jechort (Mall Group)
Líbí se mi, že je to pozitivní. Nelíbí se mi, že budu znít negativně, že herci přehrávaj‘, že generické fotky na klíčovém vizuálu nepředávají žádnou message, že mi žena ve stanu nedává smysl a že se Raiffka vzdala černobílého obrazu, který ji odlišoval.
Manuel Prada (Comtech Can)
4. Kytary.cz si vytvořily kampaň společně s agenturou
Nová kampaň pro Kytary.cz vznikala nezvyklým způsobem. Agentura Haze ji připravila v přímé produkční, herecké i hudební spolupráci s klientem. „Jsme taky muzikanti a dělat pro muzikanty je pro nás radost. Už na prvním setkání v sídle společnosti Kytary.cz v Modřanech jsme se domluvili, že to uděláme trochu jinak, než je v kraji zvykem,“ říká kreativní ředitel a jeden ze šéfů agentury Haze Jakub Hussar. „Když sedíte v baráku, který je muzikantů plný, a ve kterém je i vlastní studio, přímá spolupráce se nabízí sama,“ dodává druhá hlava Haze Martin Charvát. Agentura tak dodala samotný kreativní koncept, ale jeho exekuce i produkce šla ruku v ruce s lidmi z Kytar. „Štáb byl smíšený, muzikanti byli od klienta, postprodukce se finalizovala ve studiu Kytar v Modřanech,“ popisuje šéfka produkce Simona Angelis. „Nejdříve jsme se té logistiky trochu báli, ale bylo to naopak zjednodušení. Třeba casting se dělal přímo v Modřanech.“ A šéf marketingu Filip Černý k celému projektu říká: „Ve spotech můžete vidět naše kolegy, zaměstnance Kytary.cz. Někteří ztvárnili hlavní role, jiní byli v komparzu, součástí štábu nebo se podíleli na postprodukci. Je to skvělý způsob, jak budovat týmového ducha a zapojit do marketingu celou firmu.“ Kampaň je určena pro online, má image i prodejní část, funguje v několika formátech včetně bumperů. „A díky své jednoduchosti se dá rozvíjet dál a dál,“ jsou přesvědčeni tvůrci. „Pro každého z nás znamená muzika něco trochu jiného. Kampaň je tím tak flexibilní, že se s ní dá pracovat prakticky donekonečna,“ tvrdí Černý. Kampaň poběží v nejrůznějších jazykových mutacích na všech trzích, kde Kytary.cz působí. Jde konkrétně o Česko, Slovensko, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Německo, Rakousko, Francii, Španělsko, Nizozemsko, Itálii a Irsko.
„Ve spotech můžete vidět naše kolegy, zaměstnance Kytary.cz.“ Při vší úctě ke kytarám, je to trochu vidět.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je to pěkný, vážně, ale ta emoce zůstala někde na půl cesty mezi mnou a obrazovkou.
Michaela Oulehla (Cognito)
Hudba je pro každého něco jiného. Jasně. Ale kromě hudby bych pořešil i obraz. Rozehraný příběh by konceptu moc slušel.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Jak zpíval Vašek Neckář: „Tu kytáru jsem koupil kvůli tobě…“ Tyhle věci si kupujeme z lásky a pro lásku. Za mně velký palec nahoru za insight a palec dolů za exekuci.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)
Pěkný koncept, akorát exekuce by mohly být trochu současnější.
Ondřej Souček
Takové docela milé a na komoru. Na trhu, kde se nestrkáte s dalšími pěti prodejci hudebnin, to určitě zafunguje na TOM.
Pavel Jechort (Mall Group)
Nice insight, který se ale povedl exekučně uhrát jen ve videu v garáži. Jako jediný totiž působí reálně. Další spoty jsou trochu rozpačitý, škoda.
Manuel Prada (Comtech Can)
5. Albert uvádí privátku Královské kuře

Albert: Královské kuře (VCCP)
Maloobchodní řetězec Albert spustil novou kampaň na svou privátní značku kuřecího masa Královské kuře. „Série televizních spotů se zaměřuje na aspekty péče, které mají pozitivní vliv na kvalitu masa, a zdůrazňuje hodnoty a vlastnosti samotných farmářů, které jsou v takovém chovu nezbytné, jako je trpělivost, vytrvalost a pečlivost. Oproti běžné produkci mají kuřata větší prostor k pohybu, rostou téměř dvakrát déle a dostávají nutričně vyvážené krmivo, bez jakýchkoli živočišných přídavků a komponent,“ uvádí tvůrci. „Chtěli jsme zákazníkům ukázat víc, než co si běžně přečtou na obalu. Za způsobem chovu vždy stojí lidé z farem, kde zvířata vyrůstají, a právě díky jejich práci má Královské kuře takovou kvalitu, pod kterou se můžeme podepsat,“ komentuje myšlenku kampaně marketingová ředitelka Albertu Kateřina Harris. Kampaň vznikla už tradičně ve spolupráci s agenturou VCCP. „Kvalita masa je jedno nejdiskutovanějších témat na trhu. A tak jsme chtěli přijít s kampaní, která nebude jen co nejhlasitěji vykřikovat všechny benefity, ale naopak diváka v reklamním bloku naladí poklidnou atmosférou, v níž kuřata skutečně vyrůstají,“ popisuje pozadí kampaně Luboš Jahoda, business director VCCP. Spot vznikl v produkci studia Iscream v režii Roberta Hloze. Vedle třicetivteřinového televizního spotu kampaň podpoří také kratší online formáty, které se věnují jednotlivým ukazatelům kvality a video, které dává nahlédnout přímo na farmy, kde Královská kuřata vyrůstají.
No dobře, když už ta kuřata musíme žrát, tak aspoň ať žijou trochu slušně. Pěkně (téměř královsky) zpracovaný spot.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Zpracování se mi líbí, i s královskou péčí... jen se pořád nemůžu rozhodnout, jestli mi to malé roztomilé kuřátko, které se na konci promění ve špíz, přijde lehce morbidní, nebo ne.
Michaela Oulehla (Cognito)
Brief splněn, sdělení doručeno, kuřata spokojená, divák snad pochvalně kývne hlavou...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Zajímavě předat hodnotové poselství prostřednictvím reklamy je vždycky výzva, zvláště pak, má-li jimi být trpělivost a péče. Dobrá práce se zvukem, ale na mě to působilo spíš jako food porno. Kdybych byl kuře, tak super.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)
Zvuk, obraz, fajn řemeslo, ale nevěřím tomu. Víc prostoru, dvakrát delší doba kuřecího života, vyvážená strava. Kilogram královského kuřete za 90 Kč, přičemž kilogram bio kuřete za cca 250 Kč. Když tohle víte, tak vás nepřesvědčí ani chlapík, kterému asi došel benzín v kombajnu a tak se snaží své několika hektarové pole sklidit v parném odpoledni kosou.
Ondřej Souček
Pro mne je tohle ten typ reklamy, která i když je natočena správně, působí úplně opačně. Takové to „imagine“, co by bylo, kdyby nebylo to, o čem dobře víš, že je.
Pavel Jechort (Mall Group)
Roztomilý kuřátka napíchnutý na jehle?!? C’mon. Tohle je moc i na můj žaludek. Neuklidní mě ani ten jinak povedenej poklidnej sound design.
Manuel Prada (Comtech Can)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Hušek a Zima z vedení Seznamu: Koupě Borgisu stále čeká, co řekne úřad. Deník Právo zachováme
