Trh s televizní reklamou letos poroste, míní šéf Primy Singer

Marek Singer zopakoval, že reklama z České televize by měla letos zmizet. ČT podle šéfa Primy reklamu nepotřebuje, neboť přišla v krizi o tři procenta svých příjmů, zatímco komerční televize o 20 až 30 procent.

  • ČTK
  • 20. 01. 2011 07:00
Marek Singer. Foto: TV Prima

Marek Singer je ve funkci bezmála tři roky, Primu vede od března 2008. Foto: TV Prima

Investice zadavatelů do televizní reklamy se letos zvýší. V rozhovoru pro ČTK to odhadl generální ředitel TV Prima Marek Singer. Mohl by se tak zlomit předchozí trend, kdy výše investic do televizní reklamy klesala. „Záleží také na cenové politice, protože jak všichni víme, tak se Nova rozhodla snížit ceny, což tomu růstu nepomůže,“ řekl Singer.

V loňském roce přitom podle něj trh s televizní reklamou klesl možná až o dvě procenta. „Až zveřejní všichni roční výsledky, tak to budeme vědět přesně,“ dodal.

Podíl TV Prima na trhu s televizní reklamou se podle něj v současnosti pohybuje na 28 až 29 procentech. Podstatně se přitom na příjmech TV Prima zvyšuje podíl kanálu Prima Cool.

Ještě nedávno jej Singer odhadoval na pět procent. „Vzhledem k tomu že od nového roku prodáváme Primu a Primu Cool pouze společně, tak se ten podíl bude blížit deseti procentům,“ řekl Singer.

Singer v rozhovoru také varoval před dalším zachováním televizní reklamy ve vysílání České televize. S tím počítá senátní návrh zákona, který je v současnosti v Poslanecké sněmovně. Podle původní výjimky měla reklama v ČT ke konci tohoto roku skončit. ČT podle něj reklamu nepotřebuje, neboť přišla v krizi o tři procenta svých příjmů, zatímco komerční televize o 20 až 30 procent. Pro ČT je tak podle něj reklama sice zajímavá, nikoliv však podstatná. „Pro nás podstatná je,“ řekl Singer.

Pokud podle něj zůstane reklama v ČT i nadále, podstatně to podle něj změní podmínky na trhu. „Všechny komerční televize plánovaly ve svých výhledech do budoucnosti s určitou velikostí trhu. Do velikosti trhu zahrnuly podle platných zákonů ve svých výhledech, že od roku 2012 ČT nebude mít reklamu,“ řekl Singer. Na základě toho potom podle něj připravily i své rozvojové plány. Ty budou muset v případě zachování reklamy na ČT změnit.