Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Triad piva prostě umí!“ Gambrinus je s Horváthem zpět ve hře

Sympatický Pavel Horváth pomohl u reklamních katů k vítězství kampani Triad Advertising pro Gambrinus. Za ní skončila náborová kampaň na fotbalové rozhodčí od McCann Prague.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 33. až 36. týden 2020

  1. Triad Advertising: Výkopná 2020 (58 %)
    značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj
  2. McCann Prague: Chci pískat! (55 %)
    klient: Fotbalová asociace ČR
  3. Kaspen/Jung von Matt: #tochcekoule (42 %)
    značka: Ikea, klient: Ikea
  4. Scholz & Friends: Tak jo! (38 %)
    značka: Zaplo, klient: Zaplo Finance
  5. Loosers: Jeden krém, dvojí účinek (33 %)
    značka: Sudocrem, klient: Teva Pharmaceuticals CR

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Gambrinus vykopává novou sezónu

Pavla Horvátha v kampani značky Gambrinus režíroval Jakub Kohák

Pavla Horvátha v kampani značky Gambrinus režíroval Jakub Kohák

Vykopněme sezónu ve velkém stylu, tak zní hlavní motiv nové kampaně pivní značky Gambrinus. Nucená přestávka v amatérském fotbalu, způsobená koronavirovou pandemií, je u konce a na venkově startuje podzimní část amatérských lig. Gambrinus nabízí kampaní klubům i fanouškům pomocnou ruku s jasným cílem – vykopnout společně začátek sezóny s plnou parádou. Kampaň s podtitulem Kde se hraje, tam to žije vznikla v agentuře Triad Advertising, online a kino spoty zase v produkci Stink Prague v režii Jakuba Koháka. V komunikaci druhý rok po sebe vystupuje patron amatérského fotbalu v červeném dresu Pavel Horváth. Legenda českého fotbalu bude na lidi promlouvat nejen v sérii spotů, ale i z vizuálů, online, na sociálních sítích. Spoty se navíc objeví i v regionálních a putovních kinech.

Vilém RubešStrategie asi správná, provedení česky bramboračkové, a Kohák se zase neudržel za kamerou.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaTen Horváth je naštěstí sympaťák a myšlenka pozvednout vesnický fotbal je úctyhodná. Jinak je to opět přehlídka pivních ňoumů, ale na to už jsme celkem zvyklí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekTriad piva prostě umí! Ještě jsem se dostatečně nenabažil loňské kreativy slovenského týmu Triadu z kampaně S Birellom nenafúkaš a opět trefa do černého. Jasný brand fit, jasná message, exekuce, ve které se cílovka „Gambáče“ najde.
Stanislav Pluháček (Better)

Tomáš HrivnákJak je v tom fotbal, neznám bratra.
Tomáš Hrivnák

Ivan PeterkaGambrinus je zpátky ve hře. Sice jen ve vesnické lize, ale podle komunikace to nevypadá, že by se tlačil do té první. A pokud ano, tak je něco špatně. Jinak mi ale spojení Horváth – Gambrinus – vesnice, hlavně v online videu, sedí. Ale do města s tím nejezděte.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michal ŠollerHorvi je sympoš a dokonce i obstojný herec, prostě nemohli vybrat lépe. Do toho vtip a vypracovaná těla, no není o čem, prostě super!
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortNula procent řachandy, tak to umí jen české reklamy na pívo.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkLokální fotbal nesleduju, amatérský nehraju. Humoru v reklamě nerozumím, na kluky v dresu mě koukat nebaví. Horváth hajloval. Prostě nejsem cílovka.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

2. Český fotbal hledá rozhodčí

Fotbalová asociace ČR: Chci pískat! (McCann Prague)

Fotbalová asociace ČR: Chci pískat! (McCann Prague)

Fotbalová asociace ČR: Chci pískat! (McCann Prague)

Fotbalová asociace ČR: Chci pískat! (McCann Prague)

V Česku aktuálně funguje čtyři tisíce fotbalových rozhodčích na všech úrovních, od první ligy až po poslední třídy v okresech. Ideální stav je šest až sedm tisíc. Proto se Fotbalová asociace České republiky rozhodla odstartovat kampaň Chci pískat!, jejímž cílem je oslovit sportovně založené fotbalové nadšence, kteří mají fotbal v srdci a chtějí mu pomoci v nové roli. „Fotbal není dokonalý. Přesto ho zbožňujeme a právě proto ho toužíme zlepšit. A to můžete udělat, když se stanete rozhodčím,“ nabádá agentura McCann Prague, která je pod kampaní podepsaná.

Vilém RubešAle jo, tohle mě baví. Insight tam je, paradox tam je. Kdyby byla exekuce o něco méně laskavá jak TV Nova, byla by to skvělá kampaň. Ale i tak je dobrá.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaVšechno mi nějak začíná splývat. Fotbal, půllitry, hřiště, divní týpci, zelená tráva... Co je značka piva, a co fotbalová asociace? Rozdíly se stírají a všemu vévodí kohákovská bodrost. Print s „oblíbeným divadelním představením“ mě však pobavil.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tomáš HrivnákJak řikám.
Tomáš Hrivnák

Ivan PeterkaJen tak si písknout. Tak jsem zvědav, kolik sudích na toto zapískání přiběhne.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michal ŠollerHezky zpracovaný nábor, má to spád, nápad i zábavné momenty. Snad to tedy přiláká ty divné tvory s píšťalkou.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortI Fotbalová asociace České republiky natočí vtipnější reklamu než Gambáč. Klidně bych tam šoupnul i nějaký ty kapříky, ale to už bych asi chtěl té sebereflexe příliš.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkHodně fotbalu... Hodně kampaní... Je to hezký obrázek o českém fotbalu. Nic víc, nic míň. A rozhodčí to nezachrání. Takže peníze než do kampaní by měly jít jinam, do dětí.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

3. Ikea prosazuje kuličky bez masa

Ikea: #tochcekoule (Kaspen/Jung von Matt)

Ikea: #tochcekoule (Kaspen/Jung von Matt)

Ikea: #tochcekoule (Kaspen/Jung von Matt)

Ikea: #tochcekoule (Kaspen/Jung von Matt)

Prodejce nábytku Ikea spustil kampaň na podporu nových masových kuliček bez masa s hashtagem #tochcekoule. Cílem je vytvořit povědomí o novém produktu a představit veganské kuličky jako alternativu masových. Díky jejich šetrnému dopadu na životní prostředí navíc kampaň podporuje image Ikea jako udržitelné značky. Launchovací kampaň odstartovala na českém, slovenském a maďarském trhu, převážně na sociálních sítích a na venkovních plochách. Cílí primárně na dvě skupiny. Konzumenty masa, což je většina zákazníků domů Ikea, má motivovat vyzkoušet nové bezmasé kuličky. Pro vegany navíc přináší výzvu, aby se aktivně zapojili a k ochutnání navedli své kamarády „masožrouty“. Krátká videa z kampaně s nadsázkou ukazují emoce, které bývají s otázkou konzumace masa spojené. Kromě videí a běžných venkovních formátů se v Praze objeví i dvě polepené zastávky s 3D instalací ústředního motivu koule na vidličce. Čekajícím představí detaily o ingrediencích a dopadu na planetu a nechybí ani mapa cesty k nejbližší porci veganských kuliček v obchodním domě Ikea na pražském Černém Mostě. Obě zastávky jsou v centru Prahy, kde jejich efekt podpořilo menší outdoorové promo. Ikea totiž 11. srpna přejmenovala Masnou ulici na Bezmasou. Kreativu pro kampaň připravila agentura Kaspen/Jung von Matt, která všechna videa inhouse produkovala. Režijně na spotech spolupracoval Štěpán Benyovszký.

Vilém RubešK tomuhle už jsem se vyjadřovl ve svém sloupku. K sežrání a chce to koule. Hrubost místo nabídky. Nápad na úrovni první signální. Drbeme se na koulích. NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaJednoduché, funkční, čisté. Žádná zbytečná hipsteřina. Líbí se mi to.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekDalší vegani, další masožrouti a další záchrana světa? Na Ikeu tentokrát trochu nuda.
Stanislav Pluháček (Better)

Tomáš HrivnákPadesát za ikonické koule a značku. To se to pak točí.
Tomáš Hrivnák

Ivan PeterkaKdyby celá kampaň stála na hříčce „to chce koule“, byla by nápaditá. Takhle je jen lživá. Aby měl masožrout stejnou uhlíkovou stopu jako veganka, musel by se stát veganem. To není ani zkratka či kreativní licence, to je prostě zavádění. A že nepoznáte rozdíl? Já je zkusil. A řeknu vám, že ten rozdíl teda sakra poznáte. Pokud jste tedy absolutně neztratili chuť.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michal ŠollerNevěděl jsem, že sežereme tolik koulí, že to má dopad na planetu. Řekl bych, že ten nábytek ze dřeva bude planetu taky bolet. Tak zavřeme celou Ikeu a tím získáme 0% dopad na planetu. Za mě trochu zbytečná kampaň, i když to asi chtělo koule, udělat kampaň o koulích.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortViděl jsem i mimo hodnocení, uvízlo mi v hlavě jako každému, kdo někdy v životě měl epizodu s koulemi v Ikea. U mne mise splněna.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkHrozně by mě zajímala uhlíková stopa veganských koulí! Tu se bohužel nedozvím. Chuťově je ale od masových poznám. To jsem zkoušel. Ale kdo neochutnal, tak spotu Ikey uvěří, protože notu udržitelnosti si drží dlouho.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

4. Zaplo nově už bez Ládi Hrušky

Nebankovní poskytovatel půjček Zaplo Finance představil nový komunikační koncept. Upustil od mimozemšťana Edy i Ládi Hrušky a snaží se rozšířit svoji cílovou skupinu. Kampaň se sloganem Zaplo, tak jo! bude nasazena v několika vlnách. „Komunikační koncept Zaplo.cz je založen na obecném sousloví ‚tak jo!‘, které představuje zaklínadlo na všechna přání a potřeby stávajících i nových klientů, kteří si mohou díky půjčce o trošku zlepšit život. Novou komunikací chceme oslovit přesně definované segmenty zákazníků na trhu,“ říká Tomáš Moldřík, brand & communication manager značky Zaplo. „Byli jsme si vědomi toho, jak Láďa Hruška zapůsobil na cílovou skupinu, a snažili jsme se kreativně přijít s něčím odlišným a přitom velice jednoduchým. Kreativní koncept je založen na barvě, typografii, výrazném ‚tak jo‘ ve všech komunikačních materiálech.“ dodává Barbora Hájková, client service director agentury Scholz & Friends Praha, která kampaň připravila. Spoty režírovalo duo Mugshots v produkci Woobetz. Digitální podporu připravila agentura Fragile. V rámci kampaně vzniklo několik televizních a online spotů. První s názvem Radost je momentálně on air a bude dále podpořen i v dalších médiích.

Vilém RubešTak ne. Když koně lapají, mrkev mu dávají. A je to celkově veselý a ftipný jako koťátka o přestávce v socialistické televizi. A nemravné jako zprávy tamtéž. NKP.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaJá nevím. Ať se to snaží být sebeveselejší a sebebarevnější, padá z toho na mě tíseň. Půjčovat si kvůli novým šatům nebo trampolíně? Jedině toho koně bych pochopila!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekTak ne. S půjčkama se opět v mediálním prostoru roztrhl pytel. Zvláště „půjček na cokoliv“ jsme viděli už dost. Kreativa nevyčnívá z mainstreamu a je tedy dost nijaká.
Stanislav Pluháček (Better)

Tomáš HrivnákKomunikační koncept Zaplo.cz je založen na obecném sousloví ‚tak jo!‘, které představuje zaklínadlo na všechna přání a potřeby stávajících i nových klientů, kteří si mohou díky půjčce o trošku zlepšit život. Novou komunikací chceme oslovit přesně definované segmenty zákazníků na trhu,“ říká Tomáš Moldřík, brand & communication manager značky Zaplo. Say no more.
Tomáš Hrivnák

Ivan PeterkaZ „tak jo“ (a sousloví to teda není) vane stejná bezradnost, jako z někdejšího claimu Budvaru Jdeme na pivo nebo Ufonu Dobrý den. Navíc: spadnout do dluhové pasti? Tak jo! Ale, to už je zas jiný příběh. Ale výtvarnost a hravost spotu nelze upřít, což je sympatické.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michal ŠollerTak jo, všechno bude lepší než Hruška. Tento koncept by mohl nahrávat bláznivým nápadům, tak snad to Zaplo zapne a já se budu těšit.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortCelá ta reklama se dá vyřídit pěti vteřinama na konci, jinak je vcelku zbytečná.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkFinanční služby - těžká práce, půjčky - peklo. Je to optimisticky vypadající reklama na zadlužování. Třicítka je zábavnější, u patnáctky se už humor vytrácí. Tak co? Tak jo!
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

5. Sudocrem představuje svůj dvojí účinek

Sudocrem od Loosers

Sudocrem od Loosers

Skoro 90 let poskytuje Sudocrem péči o citlivou dětskou pokožku a pomáhá matkám po celém světě. Nyní je nově dostupný na trhu v Česku a na Slovensku jako zdravotnický prostředek Sudocrem Multi-expert. Produkt společnosti Teva Pharmaceuticals se zároveň dočkal nového komunikačního konceptu, který se objeví nejen v Česku a na Slovensku, ale i v dalších zemích. Už na strategickém positioningu značky se podílela agentura Loosers, která se následně postarala rovněž o kreativní zpracování i produkci celé marketingové kampaně. „V komunikaci jsme akcentovali dvojí účinek Sudocrem Multi-expert – nejen to, že zklidňuje a pomáhá léčit podrážděnou dětskou pokožku při plenkové dermatitidě, ale že citlivou pokožku zároveň chrání,“ shrnuje zadání brand manager Naděžda Anastaziu. „Proto jsme přišli se strategickým insightem, že i rodičovství je o zvládání víc věcí najednou, a na něm vystavěli příběh skvěle sehraných rodičů, kteří dokáží při péči o citlivou pokožku svých děti bezchybně spolupracovat,“ doplňuje Helena Šídová, creative grouphead Loosers. Spot i kampaňové fotografie vznikly v inhouse produkci Loosers, režie se ujala Urša Žgank, fotografem kampaně byl Lukáš Zlatkovský. Kampaň je od července nasazena v televizi, online a v místě prodeje v Česku, Slovensku a Polsku, poskytnuta bude i dalším zemím, kde Teva Pharmaceuticals působí.

Vilém RubešNKP. Viděno milionkrát, kognitivně zpracováno ani jednou. Balast, šum, zbytečně vyhozené peníze.
Vilém Rubeš

Iva Hadj MoussaVkusná kampaň - spot i printy. Ačkoliv na druhou stranu to není nic, co byste ještě neviděli, a něco to ve vás zanechalo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Stanislav PluháčekReklama je generická, zapadne v reklamní šedi a určitě nepomůže produktu, kterého (i když jistě tradiční) obal vypadá jako obal na vazelínu do autodílny.
Stanislav Pluháček (Better)

Tomáš HrivnákZase když se něco jmenuje Sudokrém, je to trochu liché. Jinak za pade. (Spolupráce rodičů je doják.)
Tomáš Hrivnák

Ivan PeterkaNadstavba o sehrané dvojici je zbytečná, což se projevuje mimo jiné v tom, jak je nevyužitá. V tomto případě stačilo říct, že má krém dvojí účinek.
Ivan Peterka (Peppermint)

Michal ŠollerMultiexpert, co dokáže vše, kdyby se tím namazala kampaň, tak by se to možná povedlo i lépe. Někdy to ani děti nezachrání. Obal na krabičce by si taky zasloužil hezčí kabát.
Michal Šoller (Cognito)

Pavel JechortJakože když dvojí účinek, takže dvě děti? Hm. Achjo.
Pavel Jechort

Štěpán KleníkDozvěděl jsem se všechno co potřebuji. Spot je pro cílovku ok. Máme tam i tatínky, to cením. Mile odehraný. Tiskoviny trochu devadesátkové.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.