Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Trpišovský podal na Primu další žalobu, chce omluvu za reportáž

Jezdce z D1 prý Prima reklamní kampaní na svůj pořad stavěla předem do negativního světla.

  • ČTK
  • 12. 08. 2011 16:51

Aleš Trpišovský, kterého policie stíhá za údajně pirátskou jízdu po dálnici D1, podal kvůli reportáži na televizi Prima další žalobu. Televize 11. ledna letošního roku odvysílala v pořadu Soukromá dramata příspěvek s názvem „Pirát“, který podle Trpišovského obsahoval nepravdivá a neověřená tvrzení a hrubě se dotkl jeho dobré pověsti.

Podle něj autoři nerespektovali zásadu presumpce neviny a označili ho bez důkazů za viníka nehody z D1, ale také ho reklamní kampaní na tento pořad „stavěli již předem a s jasným záměrem do negativního světla“. Za to se domáhá omluvy. Televize tvrdí, že do jeho práv nezasáhla.

Datum jednání zatím není stanoveno. Pražský městský soud ale nedávno začal projednávat další žalobu Trpišovského na Primu, která odvysílala koncem ledna reportáž o používání nesprávných SPZ a údajně nebezpečné jízdy jeho vozu před autobusem. Podle Trpišovského opět obsahovala neověřené skutečnosti, nepravdivá tvrzení, diskreditovala ho v očích veřejnosti a zasáhla do jeho dobré pověsti.

Trpišovský je podezřelý, že na konci loňského roku agresivní jízdou ohrožoval ostatní účastníky silničního provozu na dálnici D1. Podle policie ve dvou případech předjel pomalejší automobily zprava, opět se před ně zařadil a prudce brzdil. V jednom případě řidič pomalejšího auta nestačil zabrzdit a havaroval. Policie Trpišovského viní z pokusu o těžké ublížení na zdraví, za to mu hrozí až 12 let vězení.

Muž v minulosti televizi Prima řekl, že vinu necítí a za havárii na D1 nemůže.

Reportáž z 11. ledna obsahuje „unikátní“ výpověď jeho údajné bývalé manželky, která popisuje, jak se Trpišovský choval v soukromém životě, ale například i jeho údajné bývalé přítelkyně. Ani jedna z nich však nechtěla prozradit svou identitu.

Již samotný název příspěvku „Pirát“ je podle žaloby spojován s osobou Trpišovského bez respektováni presumpce neviny, navíc jej prý autoři označili za absolutně špatného člověka, což bylo umocněno předcházejícími upoutávkami na pořad typu: „... unikátní výpověď bývalé manželky... choval se doma jinak než na silnici?“

V žalobě je dále napsáno, že podle slovníku cizích slov výrazu pirát ve významu odpovídá slovo námořní lupič. Prima tak prý zasáhla do jeho dobré pověsti, když Trpišovského spojila s charakteristikou osoby piráta/lupiče, navíc přislíbila další „odhalení“ od jeho údajné exmanželky. Televize tak prý chtěla pouze formou „senzačních“ odhalení a upoutávek dosáhnout co největší sledovanosti. Příkladem toho má být, že redaktoři hned na začátku příspěvku pronesou: „... jméno Aleše Trpišovského se stalo symbolem piráta... a že lidé se nemění, a když, tak jen k horšímu...“

Trpišovský dále reportáži vytýká, že k dokreslení popisu jeho charakteru v reportáži vypovídá v utajení údajná bývalá manželka, která jej označila za osobu agresivní, sociopata požívajícího alkohol a člověka bez emocí. Tvrdila také, že jezdil bezohledně, agresivně, jedenkrát ji napadl a jiné ženy napadl několikrát. V pořadu se prý také naznačuje, že existují lidé s podobným názorem, odmítají však veřejně vystoupit, neboť se ho bojí.

„Jsme přesvědčeni, že naše reportáž žádným způsobem nezasáhla do práv pana Trpišovského a že mu žádné právo na uveřejnění omluvy v naší televizi nevzniklo,“ napsala ČTK tisková mluvčí Primy Jana Mrákotová.

Trpišovského právní zástupkyně Miroslava Chmelková také nedávno uvedla, že od Vánoc, kdy se nehoda na D1 stala, má její klient velké problémy. Jaké konkrétní však neupřesnila.