Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Tržby bezplatných novin Metro loni klesly o 8 %

Česká mutace bezplatného deníku loni utržila meziročně o 8 % méně, ve čtvrtém kvartálu o 9 % méně. Čtenost ve 4. čtvrtletí 2011 meziročně klesla o 1 %, ze 348 tisíc na 343 tisíc lidí. Uvedla to lucemburská centrála Metro International.

Ta se v uplynulých týdnech nezúčastnila navyšování základního jmění v české pobočce Metra, a tak se její podíl snížil ze 40 % na 6,7 %. Téměř celou společnost ovládla mediální skupina Mafra, která v ní dosud držela 60 %.

„Nadále jsme součástí skupiny Metro International, což je situace, která je výhodná pro obě strany,“ komentoval to pro Médiář.cz Ondřej Sychrovský z Mafry, ředitel Metro Česká Republika.

Podle Sychrovského mělo Metro ve 4. loňském čtvrtletí čisté tržby zhruba 45 milionů Kč a hrubý zisk EBIT „podobný loňskému roku“. O rok dřív v témže období deník zaznamenal tržby zhruba 63 milionů Kč - včetně barterů, cash tržby byly podle Sychrovského zhruba 47 milionů Kč.