V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Tržby hudebního průmyslu v Česku stouply o 8 %

Oborová federace zveřejnila čerstvá data, jak vypadal hudební trh v Česku v roce 2018.

Trh s hudbou v Česku loni vzrostl na 902 milionů Kč, tržby se meziročně zvýšily 8 %. Už v roce 2017 příjmy z digitálních nosičů převážily ty z fyzických. Loni se díky streamingovým službám Spotify, Apple Music či Deezeru digitální nosiče dostaly už na 61 % celkových příjmů z prodeje hudby. Kvalifikovaný odhad mluví o tom, že v Česku si hudbu takto předplácí už skoro půl milionu lidí. O 22 % ale také stouply prodeje klasických vinylů. „To však v absolutních částkách nemůže zhojit dopad prodeje tradičních CD,“ uvádí česká pobočka IFPI. Prodej CD poklesl o 23 %.

Hudební trh v ČR v roce 2018. Kliknutím zvětšíte

Hudební trh v ČR v roce 2018. Zdroj: IFPI ČR. Kliknutím zvětšíte