Švédský prodejce nábytku Ikea dosáhl v Česku ve finančním roce 2018 - trvá od září 2017 do srpna 2018 - růstu příjmů o 3,5 % a obrat přes 10 miliard Kč. Rok předtím rostly tržby o 3,7 %. Loni čtyři české obchodní domy navštívilo v průběhu roku 10,2 milionu návštěvníků, z nichž 5,6 milionu nakoupilo. Online prodej se na celkovém obratu podílí 6 %, tedy víc než 569 miliony. Ikea loni prodala celkem 59,6 milionu výrobků. Průměrně čeští zákazníci utratí v obchodních domech Ikea za jeden nákup 1.680 Kč. V online prostředí je průměrná útrata 8.933 Kč, což je o 53 % víc oproti předchozímu roku. Ikea v Česku zaměstnává 1.753 lidí.
K nejoblíbenějším výrobkům patří kuchyňský nábytek, denně se do českých domácností prodá 62 kuchyní, ročně přes 22.000. Kuchyňský nábytek zaznamenal největší nárůst obratu, přes 4 %, o víc než 3 % pak nábytek do obývacích pokojů. Kuchyně tvoří 61 % obratu nedávno otevřeného showroomu Ikea Point v centru Prahy na Václavském náměstí. Nejprodávanějším výrobkem roku byl rám pohovky Hemnes, prodalo se ho 8.923 kusů.