Česká internetová jednička Seznam.cz v roce 2015 dosáhla tržeb 3,413 miliardy Kč. Jde o 9% nárůst oproti předchozímu roku 2014, kdy tržby 3,129 miliardy a rostly tak o 8 %. Zisk před zdaněním byl loni 1,25 miliardy. Tržby i hospodářský výsledek byly minulý rok pro společnost rekordní.
Hospodaření Seznam.cz v poslední pětiletce
2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
tržby | 2,681 (+ 14 %) | 2,834 (+ 6 %) | 2,909 (+ 3 %) | 3,129 (+ 8 %) | 3,143 (+ 9 %) |
zisk před zdaněním | 1,032 | 0,947 | 0,930 | 1,136 | 1,25 |
V miliardách Kč. V závorkách meziroční nárůst. Zdroj: Seznam.cz
Na nárůstu se nejvíc podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. „Meziročně v absolutní hodnotě rostly o více než 20 %, především díky rozšiřování možností partnerské sítě, dalšímu zapojování bannerové reklamy spolu s rozšiřováním možností real-time biddingu výkonnostního reklamního systému Sklik,“ uvedla firma.
Obrat Skliku představuje více než 40 % všech reklamních tržeb společnosti Seznam.cz. Víc než 30 % nesou příjmy z displejové reklamy včetně reklamy u videa a mobilní reklamy, a to v obsahových službách Novinky.cz, Super.cz či Stream.cz. Zbývajících zhruba 20 % příjmů tvoří inzerce na oborových serverech Sreality.cz, Sauto.cz či Zboží.cz a z katalogového serveru Firmy.cz.
„Peníze, které vyděláme, můžeme opět použít na rozvoj a inovace ve firmě. Soustředíme se nejen na rozšiřování nabídky reklamních formátů, ale i na modernizaci technologií. Neustále rozšiřujeme řady programátorů a výzkumníků, abychom mohli inovovat své služby po stránce produktové i technologické. Hledáme ty nejrozumnější cesty, jak k lidem dostávat ten nejzajímavější obsah, jaký pro ně na internetu v danou chvíli je,“ komentoval výsledky Seznamu generální ředitel Pavel Zima.