Tržby Sklizena v roce 2017 vzrostly na 630 milionů Kč, letošní cíl je miliarda

Sklizeno v brněnské Vaňkovce

Sklizeno v brněnské Vaňkovce

Ačkoliv se síti prodejen lokálních potravin Sklizeno v minulém roce dařilo, nepovedlo se jí dosáhnout plánů, které na začátku roku 2017 zveřejnila. Tržby v prodejnách a na e-shopu byly společně s příjmy za velkoobchodní aktivity 630 milionů Kč. To je sice o 110 milionů více než v roce 2016, ale zároveň o 120 milionů Kč méně, než firma plánovala. Během loňska otevřelo Sklizeno sedm nových obchodů, o tři méně, než byl původní záměr. Letos se plánuje zaměřit na růst tržeb ve stávajících prodejnách, na expanzi na Slovensko a rozvoj vlastních produktů. Pokračovat hodlá také v investicích do dodavatelské a partnerské sítě. Dalším milníkem pro rok 2018 je pak prodejna nové generace s plochou okolo 500 metrů čtverečních. Plánovaný objem tržeb pro tento rok je 1 miliarda Kč.

Sklizeno na pražském Chodově

Sklizeno na pražském Chodově

Nové prodejny Sklizena jsou umístěné především v prémiových obchodních centrech. Jejich obraty chce firma navýšit hlavně prostřednictvím sjednocení základu nabídky napříč prodejnami a rozšířením nabídky potravin vlastní výroby, která se má rozrůst o širší sortiment jídel s sebou, kvalitních polotovarů i o pokrmy ready-to-eat. „Letos po sobě chceme takříkajíc uklidit. Loni jsme rostli obratově především díky rozšiřování počtu prodejen a resystemingu a rebrangingu mnoha původních prodejen, letos se budeme orientovat na zvětšování nabídky, efektivity a obratu těch stávajících,“ vysvětluje ředitel a majitel sítě Sklizeno Petr Borkovec. K dosažení cílového obratu by měla pomoct i expanze na Slovensko. Tam se chystá ve spolupráci s partnerem otevřít hned několik prodejen.

Petr Borkovec, ředitel sítě Sklizeno

Petr Borkovec, majitel a ředitel sítě Sklizeno

Pokračovat bude i pomoc klíčovým dodavatelům prostřednictvím investičního centra. V něm si může každý producent kvalitních potravin zažádat o investici a Sklizeno mu kromě finančních prostředků v případě zájmu poskytne i know how, odbyt produkce a kompletní zázemí včetně výrobních prostor, logistiky a marketingu. „Do rozvoje zajímavých výrobců plánujeme tento rok investovat 200 milionů Kč s cílem zajistit si spolehlivé, kvalitní a profesionální  dodavatele pro celou síť. Pokud totiž trh kvalitních potravin nebude podobně profesionální a efektivní jako ten běžný, nikdy nebude dost velký, abychom se dostali na ceny dostupné mnohem více zákazníkům,“ dodává Borkovec.

Sklizeno nabízí potraviny především od malých a středních pěstitelů a výrobců z regionu, za použití kvalitních surovin, které byly vyprodukovány lokálně. V dubnu 2016 se Sklizeno propojilo se sítí prodejen My Food a v listopadu 2016 se sítí Náš Grunt. Od jara 2017 se všechny prodejny začaly sjednocovat pod značkou Sklizeno, která zároveň prošla modernizací. Aktuálně je v síti 54 prodejen v Česku a na Slovensku.