Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Tržby televize Nova klesly o pětinu, provozní zisk téměř o polovinu

„Ve druhém pololetí nesplňují výdaje na televizní reklamu naše očekávání,“ přiznal superšéf Adrian Sarbu.

Čisté výnosy televize Nova meziročně klesly ve třetím čtvrtletí o 22 % na 42,9 milionů dolarů (zhruba 830 milionů Kč), za prvních devět měsíců letoška činil pokles o 18 %, na 161 milionů dolarů (kolem 3,1 miliardy Kč). CME tvrdí, že pokles z velké části způsobila změna kurzu mezi dolarem a korunou, a uvádí, že v lokální měně klesly čisté výnosy o 10 % ve třetím kvartálu a za prvních devět měsíců o 7 %.

Provozní zisk před odpisy (OIBDA) klesl v třetím kvartálu o 48 % na 11 milionů dolarů (asi 212 milionů Kč), za devět měsíců pak o 29 % na 62,6 milionů dolarů (kolem 1,2 miliardy Kč). Ukazují to dnes zveřejněné finanční výsledky [PDF] bermudské společnosti CME, majitele Novy a televizí v dalších pěti zemích střední a východní Evropy.

Tržby celé skupiny za kvartál spadly o 15 % na 140 milionů dolarů, provozní zisk o 61 % na 3,5 milionu dolarů. Zatímco výnosy z televizního vysílání klesají, své výsledky letos vylepšily další dvě divize CME - produkce zábavních pořadů a nová média.

Skupina ve třetím kvartálu snížila výdaje na programovou nabídku, o 19 % na 77 milionů dolarů (za rok je to zatím pokles o 13 % na 314 milionů). Konkrétně ve fungování Novy nastává podle Digizone.cz další vlna úspor - externistům plošně snižuje honoráře.

Komentář vedení společnosti

„Výsledky třetího čtvrtletí a výhled na celý rok 2012 naznačují, že naše trhy jsou stále v útlumu. Ve druhém pololetí roku 2012 nesplňují výdaje na televizní reklamu naše očekávání,“ prohlásil k výsledkům prezident skupiny Adrian Sarbu.

„Třebaže se nám podařilo zlepšit kapitálovou strukturu a prodloužit splatnost dluhopisů, nedokázali jsme splnit své cíle prodeje a výše peněžního toku. Předpokládáme, že OIBDA za rok 2012 dosáhne 130 až 140 milionů USD. V obtížných makroekonomických podmínkách je naší prioritou udržení našeho vedoucího postavení, striktní řízení nákladů a zlepšování tvorby volného peněžního toku a likvidity,“ dodal Sarbu.

„Řada inzerentů upozorňuje, že nemá v úmyslu dodržet své předchozí závazky ohledně výše přislíbených reklamních investic. Kromě toho očekáváme nárůst našich čistých investic do programu (rozdíl mezi hotovostí uhrazenou za program a uznanými amortizačními náklady) a našich investic do vlastní výroby obsahu,“ popisuje CME před čtvrtým čtvrtletím, tradičně nejvýznamnější částí roku pro televizní reklamu.

CME čeká, že na konci roku bude mít v hotovosti zůstatek nejmíň 130 milionů dolarů. „I nadále podnikáme kroky k udržení hotovosti. Sem spadá cílené snižování provozních nákladů, odložení plateb z programových závazků i odložení kapitálových výdajů a posun potenciálních vývojových projektů. Mimo to využíváme dalších možností, jak zlepšit likviditu, včetně potenciálního vydání nových akcií, prodeje aktiv a jednání s mnoha klíčovými dodavateli ohledně posunutí našich platebních závazků,“ uzavírá.