V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Tržby z reklamy v Cinema City loni vzrostly o 15 %

Cinema City

Loňskému rekordu Cinema City napomohl gigaplex na pražském Chodově

New Age Advertising, která pro tuzemskou síť kin Cinema City exkluzivně zajišťuje kinoreklamu, má za sebou nejlepší rok ve své historii. Příjmy z kinoreklamy vzrostly v roce 2018 meziročně o 15 % a uplynulý rok tak potvrdil růst zájmu ze strany klientů o tuto formu marketingové komunikace. „Kinoreklama vyhovuje stále většímu počtu klientů, kteří ji pravidelně zařazují jako nedílnou součást svých kampaní,“ shrnuje Renáta Ben, country manažerka New Age Advertising pro Česko a Slovensko. Absolutní hodnoty tržeb Cinema City nezveřejňuje.

Za rok 2017 utržila česká divize Cinema City celkem 1,14 miliardy Kč, přičemž tržby za výrobky a služby činily 1,03 miliardy, za zboží pak 14 milionů. Zisk české pobočky předloni přesáhl 124 milionů Kč, oproti 108 milionů rok předtím.

V roce 2018 patřily mezi největší klienty New Age Advertising, interní agentury Cinema City, společnosti Mercedes-Benz, Mastercard, I.D.C. Sedita, Česká spořitelna, ConQuest či Osterreich Werbung. Novými klienty se loni staly firmy Hornbach, Samsung, Walmark nebo Bageterie Boulevard. Nejaktivnější byli klienti ze segmentů finančnictví, auto moto, životního stylu a turismu. 

Kinoreklama jako svou výhodu zdůrazňuje promítání spotu na velké plátno kvalitní videotechnikou s kvalitním prostorovým zvukem. Reklamu před filmem navíc uživatel nemůže přeskočit, ani od ní neodchází. Loňské výsledky Cinema City pozitivně ovlivnilo to, že šlo o první ucelený rok, kdy byl v provozu největší tuzemský multiplex na Chodově, s 18 sály, otevřený na podzim 2017. Příjmy plynuly i ze zón pro VIP a z promítacích salonků.

Vlastník Cinema City, britská Cineworld Group, loni koupila řetězec amerických multiplexů Regal Cinemas. Tím získala přístup k severoamerickému trhu a stala se druhým největším provozovatelem kin na světě, po AMC Theatres. V Česku pod značkou Cinema City provozuje v sedmi městech celkem 14 multiplexů dohromady se 133 sály. Podíl trhu tak činí přes 50 %. Druhá za Cinema City je síť CineStar.