„Tuhle kampaň Pražákům závidíme i v Brně,“ líbí se plakáty od DDB na očkování

Reklamní kati tentokrát nejvíc ocenili druhou vlnu propagace očkování od DDB pro Prahu.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 26. až 28. týden 2021

  1. DDB Prague: Proměněná Praha (73 %)
    klient: Magistrát hl. m. Prahy
  2. Boomerang Communication: Každá kapka má smysl (70 %)
    značka: Radegast, klient: Plzeňský Prazdroj
  3. Michal Pastier: Jo, Livesport! (60 %)
    značka, klient: Livesport
  4. Yinachi: Reprezentovat je pro nás nejvíc (59 %)
    značka: Staropramen, klient: Pivovary Staropramen
  5. Czech Promotion, Final_2: Dneska se ojetá auta kupují z gauče (47 %)
    značka: Carvago, klient: Carvago Trading

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Pražská očkovací kampaň proměnila názvy míst

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Vizuál kampaně Proměněná Praha (DDB Prague)

Agentura DDB Prague pokračuje ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy a po čtyřech měsících pro město opět zcela zdarma připravila další očkovací kampaň. Komunikaci, která byla v první vlně postavená primárně na emocích a touze po návratu k životu jako dřív, však výrazně posunula. „Od nasazení první kampaně v únoru se toho mnoho změnilo. Cítíme, že lidé jsou už unavení a otrávení, a proto jsme se společně s magistrátem rozhodli místo velkých emocí přijít s něčím odlehčeným. Jelikož je komunikace určená přímo pro Prahu, zamysleli jsme, jak z toho vytěžit a oslovit její obyvatele efektivněji kampaní šitou jim na míru,“ přibližuje Darko Silajdžić, šéf DDB Prague. Pojetí kampaně si hraje s názvy známých míst v Praze a mění je, aby ilustrovalo, jak se život v hlavním městě během pandemie proměnil. Očkování pak má představovat způsob, jak ho vrátit do normálu. Kampaň odstartovala nasazením na venkovních nosičích. objevuje se i v tisku, onlinu a na sociálních sítích. „Věříme, že vtipné vizuály s výraznou typografií v záplavě jiné komunikace nezapadnou a Pražany osloví. O to víc, když budou mnohé z nich umístěné přímo na místech, která zmiňují. A třeba některý z nových názvů i zlidoví,“ uzavírá Dora Pružincová, chief creative officer DDB Prague.

Iva Hadj MoussaZa touto kampaní je vidět tvůrčí hravost a radost. Kreativní tým při vymýšlení slovních hříček i vizuálním zpracování odvedl dobrou práci. Když ale více začnu přemýšlet nad tím, zdali právě tento styl kampaně přesvědčí ty nepřesvědčené, začínám trochu pochybovat. Vzhledem k tomu, čím argumentují například mé neočkované kamarádky, si myslím, že možná přišel čas na čistě informativní kampaň, která předkládá strohá fakta.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nechci to srovnávat s copy od Petra pro České dráhy, které byly víc vidět a tak snadno mohli toto zastínit. Tohle je přinejmenším stejně dobré a smutně vtipné.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LaštovkaJo! Slovní hříčky jsou přece něco, co v Česku tak hezky funguje. Bude to fungovat i na antivaxery? Za mě moc hezká práce, díky do DDB!
Petr Laštovka

Filip HumplPoctivá textařina! Tleskám.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Michaela OulehlaTak tuhle kampaň Pražákům závidíme i v Brně. Slovní hříčky? Vizuál? Myšlenka? Boží. Jen je škoda, že to přišlo až v době masového očkování.
Michaela Oulehla (Cognito)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Dobré nápady nejčastěji vznikají z iniciativ agentur, v režimu pro bono a poté, co se sotva ohřejí na pár plochách, zamíří do soutěží reklamní krásy. Tuhle kampaň ale agentura nikam mimo Česko nepřihlásí, takže jí podezřívám z čistých úmyslů. Nebo jsem naivní?
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

2. Radegast pokračuje v boji o vodu

Radegast patří dlouhodobě ke světové špičce pivovarů s nejnižší spotřebou vody při výrobě piva. Proto se také boj o vodu a její udržení v krajině dlouhodobě promítá do aktivit a komunikace této značky. Znázorňuje to rovněž v novém reklamním spotu Každá kapka má smysl. Spot, který navazuje na předchozí komunikaci, připravila agentura Boomerang Communication, režie se ujal Juraj Janiš a produkce Boogie Films. Na začátku kampaně poběží v televizích delší čtyřicetivteřinová verze, později její kratší varianty. Součástí dlouhodobé kampaně budou také další online aktivity z dílny agentury Boomerang. „Radegast nezůstává ohledně boje o vodu jen u proklamací. Dlouhodobě spolupracuje například s organizací Salamandr. Jednou z aktivit bylo minulý týden také založení tůně na Pustevnách a rozpuštění ledové sochy boha Radegasta právě do této tůně. Další tůně budou v Beskydech vznikat v průběhu roku,” říká marketingový ředitel značky Radegast Josef Jalůvka.

Iva Hadj MoussaKrásná práce. V několika momentech mě dokonce zamrazilo. Líbí se mi i to, že si Radegast dlouhodobě udržuje styl a atmosféru. Zatímco spousta dalších pivních značek mi splývá, Radegast je jen jeden.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Dobře, že Radegast šel na to jinak. Nekecá a něco dělá. U reportáže jsem čekal na časosběr rozpouštění sochy, ale nedočkal se. Snad je z toho aspoň někde třeba gif.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LaštovkaUž k tak geniálnímu claimu Život je hořký, bohudík jste přidali další parádní Každá kapka má smysl. Kam na ty nápady chodíte, to je táák dobrý! A zase skvělá práce. Loni měl Radegast nejlepší spot z první vlny covidu, tenhle není o nic horší. Super!
Petr Laštovka

Filip HumplAktuální problém, dobře vyprávěný příběh, skvělá finální exekuce. Radegast mě baví!
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Michaela OulehlaOd Radegastu už jinou reklamu, než tu, u které sedím přikovaná jak u filmu, ani nečekám. Špičková, stejně jako jejich aktivity v boji o vodu. Tleskám.
Michaela Oulehla (Cognito)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Radegast si zvolil dobré téma a reklama je snadno srozumitelná. V závěru z toho ale udělá lacinou kovbojku. Nesdílím přesvědčení, že se dnešní aspirativní správňák neobejde bez pořádné dávky testosteronu. Škoda.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

3. Livesport přišel s celoročním konceptem s Čechem

Už se začátkem letošního hokejového mistrovství světa 21. května spustila česká společnost Livesport novou reklamní kampaň se svým ambasadorem Petrem Čechem. Známý brankář se představí v sérii spotů, jejichž hrdiny jsou kromě něj sportovní fanoušci v nečekaných situacích. Reklamní kampaň Livesportu byla vidět i v průběhu fotbalového Eura, poběží totiž až do konce roku v českých televizích a díky Eurosportu i v dalších zemích Evropy. „Květnové mistrovství světa v hokeji je v Česku dlouhodobě jednou z nejsledovanějších sportovních událostí a my u ní pravidelně představujeme naše globální kampaně. Loni jsme kvůli covidu o tuhle příležitost přišli, letos se ale k této tradici opět vracíme. A vracíme se znovu s Petrem Čechem jako naší tváří,“ říká marketingový ředitel Livesportu Jan Hortík. Kampaň je primárně brandová. Sportovní fanoušci uvidí sérii spotů vycházejících z jednoho kreativního konceptu, mění se jen zápletky a prostředí. Strukturovanější příběhy pro delší stopáže doplňují sponzorské vzkazy a mikropříběhy pro online.

Autorem konceptu celé kampaně je Michal Pastier. Známý slovenský kreativec vsadil na nečekané pointy v situacích, které nemají se sportem nic společného - ale jen zdánlivě. V každé z nich je totiž hlavním hrdinou sportovní fanoušek. A s ním Petr Čech v roli průvodce, který doplňuje příběh. Režisérem je Karel Janák. Kampaň doprovází nová vizuální identita od londýnského Design Studia a redesign digitální prezentace od českého studia Brainz.

Iva Hadj MoussaJe to takové, s prominutím, debilní, ale proč ne? Petr Čech tam se svými dvěma slovy zrovna výraznou roli nehraje, co si budeme povídat, ale je to sympaťák.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tak co teď sakra posuzovat? Marketing, kreativu, grafiku nebo tak nějak všechno to úsilí? Nakonec pardon, ale nejlepší je ten making of. Z něj je vidět, že to mohla být mnohem větší legrace, kdyby ji (pardon) nekazil pan Čech. Jeho si vážím, ale vůbec nechápu, proč tam je. Je to jasně osobnost, ale našroubovaná fakt těžce přes závit. Nemohl přiletět na natáčení, ale tohle už je moc. Tak pardon. Grafika je good.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LaštovkaTohle je skvělá světová práce! Líbí se mi ten drajv, to nadšení dělat věci pořádně, kdy nebe je limit, tak proč nemít globální hvězdu, když chcete globální brand. Můj favorit je svatba, moc dobrý! Takže další srdcovka, bezpochyby.
Petr Laštovka

Michaela OulehlaJo, Livesport! Kromě toho, že byl pár let mým největším parťákem na sportovní copy, mě jeho reklamy prostě baví a myslím si, že je tam dost situací, se kterými se ztotožní nejeden český fanoušek. Nová identita se opravdu povedla a jsem zvědavá, jak ji využijí i při redesignu webu.
Michaela Oulehla (Cognito)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Jednoduchý nápad, který plodí řadu situací, s nimiž se sportovní fanoušci dokáží ztotožnit. Vtipné, ale za mně zbytečně sexistické. Ale třeba mají tvůrci zjištěno, že se v téhle poloze cítí jejich cílovka dobře.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

4. Staropramen podpořil fotbalovou reprezentaci

Pivní značka Staropramen, která je od roku 2019 partnerem české fotbalové reprezentace, přišla s letošním evropským šampionátem Euro s „hrdinskou“ kampaní Reprezentovat je pro nás nejvíc. Protagonisty nového spotu jsou herec Hynek Čermák, trenér české fotbalové reprezentace Jaroslav Šilhavý a smíchovský sládek Jan Špaček. Trojice hrdinů se divákům představí v televizním spotu nebo v outdooru, ale také v online prostředí, zejména na sociálních sítích. „Prostřednictvím této kampaně odkazujeme na poctivé řemeslo, píli a důslednost, které vedou k co nejlepšímu výsledku. To všechno jsou vlastnosti spojující naše hrdiny, kteří se stali tvářemi této kampaně,“ říká David Šeberle, senior brand manager Staropramenu. Součástí kampaně byla také spotřebitelská soutěž v obchodech, hospodách a restauracích o ceny s fotbalovou tematikou.

Iva Hadj MoussaLíbí se mi, jak je spot natočený, ačkoliv působí trochu potemněle. Voiceover mi ale bohužel připadá jako snůška největších klišé, které autoři jako by sebrali ze všech „sportovních“ reklam. Méně by v tomto ohledu možná bylo více.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jak dát tři hlavní postavy dohromady? Prostě je dát dohromady.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LaštovkaKaždý další povedený zápas na Euru tuhle věc posunul o příčky výš. Blbě by se to dělalo, kdyby tam ty naši kluci bývali dostávali bůra i s výběrem trávníkářů z Wembley, ale to se nedělo. Proto je to perfektní. A mimochodem, moc dobrá filmařina.
Petr Laštovka

Filip HumplDosazování hrdinů mi v tomto případě přijde příliš prvoplánové. A moc si nevím rady s tím Čermákem uprostřed fotbalové reprezentace.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)

Michaela OulehlaStaropramen vsadil na jistotu. Pivo, fotbal a český národ, který teď sedí u televize a při každém gólu se z oken ozve řev... kombinace, která prostě platí. A rozhodně nemůžu zapomenout na Hynka Čermáka. Jo, ta kampaň má emoce a chytla i mě, nepivaře.
Michaela Oulehla (Cognito)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Než se někdo pustí do manifesta, kterým chce oslovit národ tak, aby lidem zatrnulo, měl by si najmout osobnosti, které přesahují formát komerční televize nebo regionálního pivovaru, a zaplatit geniálního textaře. V reklamě na Staropramen z toho není nic, ale patosu hodně. Snaha nestačí.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

5. Carvago ukazuje nákup auta z gauče

Internetový autobazar Carvago v nové kampani akcentuje výhody nákupu ojetého auta online, jako jsou široká nabídka tři čtvrtě milionu vozů, detailní fyzická kontrolu každého vozidla, jeho doručení až před dveře zákazníka či možnost vrácení vozu do 14 dnů bez udání důvodů. Reklama cílí na zákazníky v produktivním věku, kteří chtějí koupit ojeté auto v dobrém stavu, nechtějí se ale stresovat obíháním bazarů nebo riskovat, že se stanou obětí neférových praktik podvodníků. Televizní spoty realizovala agentura Czech Promotion s partnerskou kreativní produkcí Final_2. Televizní reklamu doprovází online kampaň. „Akcentovali jsme pohodlí nákupu, široký výběr, prověření kvality a možnost vrácení auta do 14 dnů. V jednoduchém příběhu ukazujeme, že věc, která bývala komplikovaná a tak trochu připomínala ruskou ruletu, vyřeší zákazníci na Carvago.com snadno, bez stresu a spolehlivě – prostě z gauče,“ vysvětluje Michal Novák, kreativní ředitel Czech Promotion. „Carvago jsme nechtěli představit skrze prodavače, ale spokojeného zákazníka. Vytvořili jsme proto postavu mladého táty, který chytá trendy a je nad věcí,“ doplňuje ke konceptu režisér Lukáš Venclík ze studia Final_2. Televizní spoty jsou připravené ve čtyřech jazykových mutacích, vedle češtiny i v němčině, slovenštině a polštině. „Náročné dvoudenní natáčení, při kterém vznikly hned čtyři jazykové verze, by bylo o mnoho složitější, nebýt bravurního výkonu představitele hlavní role Jakuba Gottwalda - byl jsem nadšený, že jsme se na castingu s klientem jednoznačně shodli. Kuba navíc nezapřel svoje kořeny a polskou verzi vyšvihnul ještě o kus lépe než rodilý mluvčí,“ vyzdvihl režisér Venclík.

Iva Hadj MoussaCo na to říct? Takzvané explainer video bez výrazného nápadu, jakých jsou desítky. Ale ostuda to není (herec je fešák).
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vtipné demo, které kazí jen ten, pardon za výraz, „4%“ postpackshot.
Richard Stiebitz (Gen)

Petr LaštovkaSesle vepř, fofrklacek, bez švihadel, kombajn v chrochtáku, ať to nemá dvakrát kolem koule, simvás. A veluxy, jo, veluxy taky! Vybráno, tak honem honem, už jsem na tom gauči, jak říkáte. Proč mám vždycky pocit, že reklama na ojetý auta má v sobě nějaký šmé? Protože, kdyby něco, můžu auto vrátit. Já ale nechci kdyby něco, chápete? Nevím, no. Tohle není můj šálek asi. Ale kein stress, najde se spoustu jinejch, kdo si u vás auťák koupí.
Petr Laštovka

Michaela OulehlaReklama perfektně plní informační funkci... ale nenadchne, ani neurazí.
Michaela Oulehla (Cognito)

Tomáš Mrkvička (Publicis)Rozumím, ale přijde mi to vlezlý a protivný. Nechci to vidět znovu.
Tomáš Mrkvička (Publicis Groupe)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.