Turek globálním brand manažerem KKCG Group

Pavel Turek má pro firmy Karla Komárka zařídit koexistenci globálních a lokálních značek.

Pavel Turek

Pavel Turek

Jeden z nejzkušenějších odborníků na sportovní marketing a monetizaci nových sportovních odvětví Pavel Turek posílil tým skupiny KKCG a Sazka Group miliardáře Karla Komárka. Od října tam zastává funkci chief officer of CSR & global brand jak pro skupinu KKCG, tak pro její loterijní část Sazka Group. „Mým hlavním úkolem bude vytvořit koncept koexistence globálních a lokálních značek a zároveň se budu podílet na tvorbě strategie firemní společenské odpovědnosti,” uvedl Turek.

„Znám Pavla jako kreativního a zkušeného manažera. Věřím, že díky svým znalostem z oblasti sportu přinese do skupiny nové nápady, které dál posunou vnímání našich značek. A to nejen díky marketingu, ale i díky projektům z oblasti společenské odpovědnosti, na kterou klademe, ve všech zemích, kde podnikáme, stále větší důraz,“ uvedl Karel Komárek, zakladatel investiční skupiny KKCG.

Ten má víc než 25 let zkušeností v motoristickém sportu. V letech 1997 až 2013 řídil ve Formuli 1 jedno z nedůležitějších dlouhodobých obchodní partnerství mezi značkami West a McLaren. Absolvoval 17 sezón ve Formuli 1, podílel se na víc než 250 Grand Prix a úzce spolupracoval s jezdci včetně Miky Häkkinena, Davida CoulthardaKimi Räikkönena. Během svého působení ve West McLaren Mercedes stál u řady iniciativ, které posunuly laťku v motoristickém marketingu, jako byl dvoumístný vůz Formule 1 či Coulthardův let s nulovou gravitací. Kromě toho jako ředitel Coulthard, Doohan, Turek & Partners vytvořil nové koncepty v různých sférách sportovního marketingu, propagace, event managementu a PR.

Od roku 2013 do roku 2018 pak zastával roli obchodního ředitele závodu Red Bull Air Race, kde zodpovídal za sponzoring, distribuci televizního vysílání či poskytování licencí a podobně. Úspěšně také využil sponzorské programy pro Moto GP, WRC a další závodní série. V roce 2018 se stal marketingovým ředitelem nově založené Sail GP, mezinárodní jachtařské soutěže. Od roku 2019 je Turek generálním ředitelem Automobilist, společnosti, která zachycuje sportovní momenty.