Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Tuzemský reklamní trh v pololetí poklesl o 3,4 %, televize a internet si ale polepšily

Hodnota tuzemského reklamního trhu v prvním pololetí 2012 klesla meziročně o 3,4 % (víc než 970 milionů Kč) na 27,3 miliardy Kč. Snížila se hodnota inzerce v tisku, rozhlasu i venku. Nárůst vykázaly pouze televizní reklama a inzerce na internetu. Sdělila to firma Admosphere, která výdaje do reklamy pravidelně monitoruje na základě ceníkových cen.

CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU V 1. POLOLETÍ 2011 A 2012
mediatyp 1. 1. 2011 - 30. 6. 2011 1. 1. 2012 - 30. 6. 2012 nárůst/pokles
televize 14 237 125 000 Kč 14 334 539 000 Kč 0,7 %
tisk 9 578 526 000 Kč 8 307 686 000 Kč -13,3 %
internet* 1 922 655 000 Kč 2 377 693 000 Kč 23,7 %
venkovní 1 953 208 000 Kč 1 814 666 000 Kč -7,1 %
rádio** 594 494 000 Kč 480 550 000 Kč -19,2 %
* Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. ** Rozhlas nezahrnuje regionální kampaně. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring internetu - zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti - zdroj: ATO-MEDIARESEARCH, a.s.)

Loni ceníková hodnota televizního reklamního prostoru vzrostla téměř o 14 % na 29,2 miliardy Kč.

  • V tisku loni zaznamenala Admosphere snížení ceníkové hodnoty inzertního prostoru meziročně o 9,5 % na 19,5 miliardy Kč.
  • Celková ceníková hodnota reklamy na internetu se loni zvýšila z 7,7 miliardy Kč v roce 2010 na 9,58 miliardy Kč. Hodnota zobrazované internetové reklamy ale klesla z 4,25 miliardy Kč na 4,1 miliardy Kč.
  • Mírný pokles vykázal i trh s rozhlasovou reklamou, a to z 1,284 miliardy Kč na 1,123 miliardy Kč. Hodnota venkovní reklamy se loni zvýšila z 3,285 miliardy Kč na 3,676 miliardy Kč.