Hodnota tuzemského reklamního trhu v prvním pololetí 2012 klesla meziročně o 3,4 % (víc než 970 milionů Kč) na 27,3 miliardy Kč. Snížila se hodnota inzerce v tisku, rozhlasu i venku. Nárůst vykázaly pouze televizní reklama a inzerce na internetu. Sdělila to firma Admosphere, která výdaje do reklamy pravidelně monitoruje na základě ceníkových cen.
CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU V 1. POLOLETÍ 2011 A 2012 | ||||
mediatyp | 1. 1. 2011 - 30. 6. 2011 | 1. 1. 2012 - 30. 6. 2012 | nárůst/pokles | |
televize | 14 237 125 000 Kč | 14 334 539 000 Kč | 0,7 % | |
tisk | 9 578 526 000 Kč | 8 307 686 000 Kč | -13,3 % | |
internet* | 1 922 655 000 Kč | 2 377 693 000 Kč | 23,7 % | |
venkovní | 1 953 208 000 Kč | 1 814 666 000 Kč | -7,1 % | |
rádio** | 594 494 000 Kč | 480 550 000 Kč | -19,2 % | |
* Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. ** Rozhlas nezahrnuje regionální kampaně. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring internetu - zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti - zdroj: ATO-MEDIARESEARCH, a.s.) |
Loni ceníková hodnota televizního reklamního prostoru vzrostla téměř o 14 % na 29,2 miliardy Kč.
- V tisku loni zaznamenala Admosphere snížení ceníkové hodnoty inzertního prostoru meziročně o 9,5 % na 19,5 miliardy Kč.
- Celková ceníková hodnota reklamy na internetu se loni zvýšila z 7,7 miliardy Kč v roce 2010 na 9,58 miliardy Kč. Hodnota zobrazované internetové reklamy ale klesla z 4,25 miliardy Kč na 4,1 miliardy Kč.
- Mírný pokles vykázal i trh s rozhlasovou reklamou, a to z 1,284 miliardy Kč na 1,123 miliardy Kč. Hodnota venkovní reklamy se loni zvýšila z 3,285 miliardy Kč na 3,676 miliardy Kč.
Co nabídne Warner TV a nový Max
Warner TV je další způsob, jak zpeněžíme obsah, popisuje Václav Paleček z Warner Bros. Discovery
První ročník nové soutěže
Ceny nejlepším firemním podcastům rozdány
Kompletní výsledky 16. ročníku soutěže
Young Lions vyhráli mladí ze Zaraguzy, DDB, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett a Prazdroje
Pokud jste nestihli přes týden